![]() |
Sv: Iste - enkel metode
Aha, bakepulver altså! Det skal prøves. Jeg må prøve det med varm te også. Jeg liker ikke "te"-smaken. Jeg liker krydderte og slikt, men svart te er æsj.
|
Oi da, har visst drukket to liter iste siden frokost. Denne måten å lage iste på er i alle fall genial for å få i meg væske.
|
Spennende! Har nå 3 poser ferskente til trekking. Gleder meg!
|
Prøvde denne i dag (finvær ute), men med fruktte ble det for lite med tre poser i allefall. Gubben foreslo å prøve den dobbelt så sterk (sånn ca) før vi heller det ut. Så da prøver jeg med 7,5 dl "iste" i stedet for kaldt vann. Vi liker at mat og drikke smaker mye. ;)
|
Dytter litt på denne for å høre om noen har prøvd denne med fersken te eller noe sånt? Elsker iste, men den er dyr og inneholder så mye rart! Så har lyst å prøve denne
|
spiller ingen rolle hvilken smak man har på teen :)
jeg har fått en forkjærlighet for kaldbrygging av iste. trekker ut sødmen i stedet for bitterheten. ca en liter kaldt vann + tre, fire poser te eller ~2ss løs te (jeg har kaldbryggingskanne beregnet på dette med filter og alt, men det holder med vanlig mugge om du bruker teposer) og eventuell ønsket søtning. la stå over natta og så ferdig! |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39. |