![]() |
Sv: Kalorier
Sitat:
Jeg gjetter at kroppen først benytter seg av inntatt fett fordi det er "lettere" enn å ta av lagret kroppsfett... noen som har kilder på dette? Må lese litt mer i Bedre uten brød og se hva jeg finner der tror jeg :) |
Sitat:
|
Sitat:
Øker jeg til 1500-2200 og er nøye med fordelinga på fett, karber og protein går jeg ned. Grønnsaker kan jeg ikke spise særlig av skal vekta bevege seg riktig vei. Fløte og rømme må jeg være forsiktig med, men ost og smør jeg lange innpå. Så i mitt tilfelle er det ikke jo mindre kalorier jo mer nedgang ;) Er det helt utenkelig at næringsfordelinga spiller en stor rolle? Ikke ukjent her på forumet at flere opplever å gå ned i vekt når de øker fettinntaket eller grønnsaksinntaket. Og hva er det som gjør at enkelte opplever spesifikke varer som partystoppere om alt bunner i kcalinntaket? |
Totalforbruk = BMR + bevegelsen din.
Du har desverre ingen kontroll på BMR din. Den kan gå opp og ned som en jojo. |
Sitat:
Du har også rett i at noen spiser for lite og går ned først når du øker næringsinntaket. Vi er så individuelle og jeg har ihvertfall problemer med å se særlig mønster i hvordan dette fungerer. Man må vel ha veldig mye mer informasjon og kjennskap til den enkelte kropp for å finne utav det. Kanskje et forslag til de som forsker på dette med overvekt og vektnedgang... :confused: :) |
Sitat:
Jeg har levd lavkarbo i snart 1.5 år og inntaket på 1500-2200 kcal har vært bankers OM jeg dropper mye fløte og rømme. Kommer jeg lavere stopper det. Går også mest ned når jeg ikke er i aktivitet. |
Sitat:
Kroppene våre reagerer ikke likt, hadde vi gjort det hadde det vært såre enkelt å gå ned i vekt - og holde seg der.. Så hadde det vært artig å hørt deres teorier rundt dette med partystoppere? Der kan umulig kcal være hovedårsaken? |
Sitat:
Utfordringen er at man må ha FULL kontroll over næringsinntak OG fordeling av næringsstoffer før man kan si noe om hva som stopper opp... og enda er det så mange faktorer, og for å vite helt sikkert må man endre en og en faktor av gangen... mye jobb! Men du har ihvertfall kommet et godt stykke på vei ;) |
Jeg tror at kcal ofte er problemet med såkalte partystoppere.. Hvertfall fløte, nøtter, ost osv, som vel er av de vanligste. Men søtningsstoffer og sånt må jo være noe annet.
|
Sitat:
Tror veldig på at det er vel så mye sammensetningen av maten og at den må tilpasses hver enkelt kropp jeg... Og hva da med tomater, paprika og som nellie sier, søtstoffer? |
Sitat:
Digger diskusjonen ihvertfall - svært spennende og interessant! Lærer masse! Tror jeg må ta en ny utdanning og forske litt seriøst på dette *ler* |
Sitat:
Men atte, hva med tomat? Paprika? Søtstoff? Og hvorfor skal fettet fra fløte/rømme/cottage cheese tas opp annerledes enn oster? (CC er det vel heller ikke oveveldende med fett i) Hvorfor tåler noen store mengder med nøtter mens andre må holde seg helt unna? Hvorfor hvorfor?? Hehe... |
Sitat:
|
Sitat:
Den som finner en måte å kartlegge hva som fungerer for den enkelte kropp vil bli rik... :cool: Inntil det skjer får vi gjøre vårt for å bli ekspert på egen kropp! |
Sitat:
|
Sitat:
|
ja da startet jeg med LCLF i dag.
Redd jeg skal gjøre feil , så jeg spiste 1 1/5 liten sommerkotelett til frokost og har ikke spist siden. Tok av fettranden i dag, å er ikke sulten ennå. kanskje det er en grei start på dagen. tenkte å spise salat seinere, og jammen skal jeg ta sjansen på å ta meg litt nøtter og kanskje ett halvt eple til kvelds. hva tror dere om dette? |
Jeg tror at du skal passe på å få i deg nok fett. Selvom du ikke vil ha i deg for mye. For lite er heller ikke bra. Men legg inn det du spiser på diett.no (nede for tiden) og se hvordan du ligger an på prosentene :)
|
Sitat:
|
Sitat:
DET var ikke mye å skryte av! Med mindre kottisen var meeeegastor og salaten innehold mye fett og kjøtt og ble servert i en oppvaskbalje. Det var lite mat... Er nå MIN mening da. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: kalorier
Sitat:
|
Sitat:
men bør kanskje ikke tenke på det. bedre å legge det inn på diett.no |