![]() |
Sv: Hvor fort er det mulig å gå ned på ketolyse?
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sukrin er et 100% naturlig og økologisk produkt, basert på sukkeralkoholet Erythritol. Erythritol finnes naturlig i bl.a. pærer, meloner og sopp, og har således blitt spist av oss mennesker i lang tid . Sukrin er betegnet som karbohydrater, men oppførerer seg ikke som vanlige karbohydrater som sukker eller stivelse. Sukrin blir ikke benyttet som energi i kroppen, men utskilt ubrukt gjennom urinen. Du trenger derfor ikke telle med Sukrin når du teller karbohydrater. Dette gjør Sukrin velegnet ved lavkarbo-kosthold, og for alle som vil unngå unødvendige karbohydrater. Lånt fra en hjemmeside. Du skjønner jeg var på helsekosten i går, å da spurte jeg etter søtning uten karbo, å fikk sukrin, når jeg kom hjem så jeg jo at det sto 100 gram karbo per 100 gram vare! Ikke rart jeg lurte:confused: |
Oversikt fra diabetesforbundet over søtstoff og. bl.anna påvirkning på blodsukker: http://www.diabetes.no/S%C3%B8tnings...r.9UFRvO2X.ips
Og jeg anbefaler å bruke ketolysetablettene (eller andre typer med tilsvarende samme innhold). De er skreddersydd for et ketosebasert kosthold. De er delt opp i 3 foskjellige, fordi noen vit/min. hindrer hverandres opptak. Står godt forklart i boka, samt noe på www.ketolyse.no |
Sitat:
|
har ikke nettbank så jeg får ikke bestillt fra ketolyse.no. Min svigermor prøvde å bestille, men fikk ikke registrert betalingen. til slutt var hun så dampende av irritasjon at vi gav opp hele prosjektet . fikk boken i en bokhandel, og vitaminer på helsekosten .... selv om jeg nok burde ha ketolysetablettene
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det vil gjerne ta noen uker før kroppen er skikkelig i gang med fettforbrenning, vekttapet vil gjerne gå litt i rykk og napp og særlig på kvinner vil/kan mens/eggløsning spille inn :) Etter noen mnd og med ukers stillstand kan man begynne å tenke partystoppere :) |
Sitat:
|
Om jeg ikke er helt på jordet har husmor27 kun holdt på noen få dager :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Håper de som har gått lenge på ketosekuren vil gi henne gode råd:D |
Har superkort erfaring her med ketolyse, men det at man spiser seg ned i vekt er jaggu meg sant. Ivertfall for min del. Har gått ned 1 kg siden mandag, og JA jeg har spist 3 måltider og kveldssnack, og ikke trent i det hele tatt! (hvordan kunne man tro at å spise en frokost med 2 speilegg og masse bacon funker!)
Håper bare ikke det stopper opp, og skal teste om jeg er kommet i ketose for nå har jeg bestilt stix. Men som flere her inne sier så går du sikkert ned en del de første 2 ukene, så stopper det litt opp i uke 3 og 4. Som regel har jeg trent som en gal, og heller unnet meg noe godt i ny og ne. funker dårlig! du går opp og ned som en jojo, tar av litt, og går opp igjen. sånn vil jeg ikke ha det, du verken holder deg i form eller går ned på å småspise karber. ivertfall for min del for jeg er svak for karbohydrater. jeg ville sagt at denne dietten er ganske troverdig :D en revolusjon. En kort teori: Hvis "verdens mest sexy kvinne" Megan Fox får drømmekroppen av å leve LCHF skal jaggu vi også klare det! :p |
Jeg er nettopp begynt på lavkarbo/ketolyse selv, seks dager nå. Veldig kjekt å lese om andre som holder på, jeg får masse oppmuntring og gode tips overalt her inne på forumet..:)
De to siste dagene har jeg imidlertid følt meg uvel og småkvalm. Har ikke lyst på mat, og føler meg mett hele tiden. ( kan ikke huske sist det hendte meg) Jeg drikker en god del som jeg pleier, men har en ekkel smak i munnen, og sliter med alt dette fettet som jeg skal ha i meg. ( jeg spiser den fettprosenten jeg skal ha,men syns det er MASSE. Mange års tro på at "fett gjør feit" er ikke en tanke man kvitter seg med på en uke . Bortsett fra det, er vekten snill med meg, og jeg har gått ned en kilo. Så jeg fortsetter med godt mot, og pusser tenna en gang til...:D |
Sitat:
Først begynt å kjenne litt rumling de par siste dagene, men slett ikke som før da tarmene omtrent vrengte seg he he... Så :heia: :heia: til deg - har holdt på omtrent like lenge som deg :klem: |
Jeg har holdt på (runde 2) siden 30 des. 2010. Har en app på mobilen der jeg legger inn nedgangen og den viser at jeg har en nedgang på 0.7 kg i uka (det forandrer seg litt, hadde 0.9 tidligere men har en stilleperiode nå..).
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32. |