![]() |
Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?
Sitat:
Du har ikke opplyst noe om hvor gammel du er, men jeg gjetter på at du er svært ung? Med din nåværende vekt i forhold til høyde ligger alt til rette for at du kan leve et sunt og langt liv. Velg et eller annet lavkarbokosthold som passer deg bra. Ikke gå over 50-100 gram karbohydrater om dagen og få i deg masse fett fra naturlig animalsk mat. Hvis du i tillegg er fysisk aktiv - styrketrening er helt konge - vil du få en kropp og helse som er optimal for deg. Den veien du antyder at du ønsker å begi deg inn på her, vil du egentlig ikke gå. Jeg syns det er en skam at du får anbefalinger om et ekstremt kosthold med altfor lite næring, selv om det kun er for en kort periode. Det eneste du oppnår med det er å kvitte deg med muskelmasse, og det er lite gunstig for forbrenningen når sulteperioden er over. Spis sunt, tren moderat, nyt livet og vær fornøyd med en sunn kropp. Drit i venninner som er enda tynnere enn deg selv. Det skal vel ikke være en konkurranse om å være tynnest? - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Så det er ingen som har noe svar til hva jeg kan gjøre? Har testet ut lavkarbo med ulik mengde karbo og fett i en stund nå, men har ikke kommet noen vei.
Det var derfor jeg ville prøve ut 80/80/20 - som jeg ikke har fått noen tilbakemeldinger på enda, eller PSMF. Som en kickstart til å motivere nå som det ikke går veien. |
Sitat:
|
Jeg synes du har fått mange bra svar, blant annet dette:
Sitat:
|
Sitat:
Har du forsøkt å luke ut partystoppere? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og jeg har på ingen måte blitt villedet av noen svar. Bare hyggelig at folk vil hjelpe! Det er jo det foumet er til for.. Å finne svar på det man måtte lure på... Og det er ikke alltid man er velproposjonert og slank selv om man har normal BMI. Er forresten 25 år.
|
Sitat:
Trener du? Hvor lenge har du holdt på med lavkarbo totalt? Har du mange utskeielser? Har du fulgt Atkins etter boken (jfr spørsmålstegnet i kostholdsfilosofiboksen din). Jeg vil tro det er andre ting å ta tak i før du gjør et så desperat tiltak som psmf. Det er også en kjennsgjerning at det går mye tregere med å se endringer når man er nromalvektig. |
Det er da vel mange som lever på et Lavkarbo /lavfett kosthold som er sunt. Det er sikkert mye forskning på det. Det er jo forskning på alt mulig rart. Sånn som jeg ser det så kan man da ikke svare trådstarter om det hun lurer på hvis det ikke er sunt da eller?:confused:Men nå må dere bare mene hva dere vil om svarene mine,for jeg har ikke annbefalt noe uansvarlig.:)
|
Sitat:
Jeg leser de trådene jeg vil, svarer på de trådene jeg vil, og fraråder folk å starte på slike ekstremdietter som er skadelige så mye som jeg vil. Jeg er ingen kranglefant av den grunn. |
Sitat:
|
Sitat:
|
hun skrev jo at hun trener masse, så å si at hun må trene mer blir jo dumt, hun trener jo 4-7 ganger i uken..
Men kanskje feil type trening.. Vet ikke hva hun trener jeg.. |
Sitat:
|
Det har alltid blitt slått ned på ekstremkurer her inne. Det har alltid vært en policy om at slikt ikke skal promoteres, og det har blitt sagt fra om at det ikke er akseptabelt. Når folk kommer inn her og spør om erfaringer med en ekstrem diett og det svares med utgangspunkt i at dette er en helt grei måte å gå ned i vekt på for en normalvektig person bidrar det til oppmerksomhet rundt denne dietten og flere ønsker kanskje å henge seg på. Vi ønsker ikke et forum som bidrar til spiseforstyrrelser og usunne idealer! Er det så vanskelig å forstå?
|
Sitat:
|
Sitat:
Men greit, dette trenger ikke å bli en lang krangletråd igjen, så da har jeg sagt mitt. |
Sitat:
Eller, kanskje du er ferdig med å spre erfaringer og dele kunnskap som kan være til skade for andre? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32. |