![]() |
Sv: Sjokoladekake på 5 minutter i en kopp
Den var veldig god...prøvde i går med natreen, hadde ikke sukrin og jeg måtte ha noe søtt. den ble kjempegod. var å kjøpte sukrin idag og lagde den på nytt, men jeg anbefaller natreen. brukte malte/hakkete mandler igår og mandelmel idag...det var best med malte mandler/hakkete...
|
Lagd denne flere ganger,men droppa kakao (ikke så glad i det) hadde oppi vaniljepulver og fryste bringebær + soyamelk i stedet for fløte :p:D kveldsmat og frokost dette hehe
|
Farlig enkelt dette her :D
|
Høres helt fantastisk ut!
|
Inspirert av denne herligheten lagde jeg en hvor jeg droppa kakaoen, byttet ut endel sukrin med toffee stevia og mandelmel med kokosmel + litt ekstra fløte. Rømme med toffeestevia på toppen. Smaskens.
|
Jeg klarer rett og slett ikke sukrinsmaken lengre. Jeg må kanskje gå til anskaffelse av Stevia jeg også siden jeg mer eller mindre også har kuttet ut kunstig søtning.
|
Jeg hater sukrinsmaken, men her brukte jeg bare 1 ss av den og 6-7 dråper med stevia og da var det ikke noe sukrinsmak i det hele tatt. Ikke noe ekkel steviasmak heller.
|
Hvilken smak anbefaler du? Nå kommer jeg ikke på noe annet jeg kommer til å bruke søtt i enn pisket krem da, og kanskje hjemmelaget is hvis jeg surrer meg til å kjøpe en ismaskin, men stevia har kanskje lang holdbarhet?
|
Har bare smakt den med toffee jeg.. God i Gresk yoghurt og sikkert i krem også, men da blir det jo med den smaken da.
Anbefaler vel egentlig ingen smak. Godt i førsten, men så blir man/jeg ganske lei. Kanskje bedre å satse på en uten smak? Er ikke så glad i Stevia egentlig, for synes det fort blir veldig bittert. Også blir jeg jo svimmel da. Men innimellom må bare søtsuget stagges:p |
Lage den nå, med glutenmel, funka fint, hadde litt lite søtning i, men skal bli mandler neste gang ja :D
Nydelig hvertfall:) og enkelt ikke minst! |
Nøytral smak er sikkert det beste da, siden jeg ikke skal bruke det så mye.
|
Hei! Ble veldig fristet til å prøve denne i kveld... Jeg bare lurte på hva slags kakao dere bruker? Vanlig bakekakao fra butikken?
Lurte også på hvor mye natreen dere bruker, dere som byttet ut sukrinen... Jeg bruker nemlig kun flytende natreen, og har sikkert fem flasker i skapet (livredd for å gå tom! :P). Så slipper jeg å bruke penger på sukrinen :) Lavkarbo er dyrt nok fra før :P På forhånd takk for svar! |
Bruker vanlig bakekakao :ja:
Når det gjelder natreen, prøv deg frem. Det står vel på flaska hvor mange dråper som tilsvarer 1 ts eller ss sukker og forholdet sukker-sukrin er omtrent 1 til 1, og så er det jo bare å smake litt på røra om du syns den er søt nok før du nuker den :) |
Ja det står på flasken ja :) tusen takk for nyttig informasjon om forholdet sukrin-sukker, det blir det nok bruk for i flere oppskrifter! :) GLEDER MEG!
|
Laget denne igår, og den var god, men kanskje litt mye mandelsmak for min del. Noen teorier fra dere mer erfarne bakere om det kan gå an å bytte mandelmelet med proteinpulver? Liker bedre smaken på pulveret :) Med mindre jeg får noen meget avskrekkende svar angående dette så tenkte jeg å prøve imorgen, så kan jeg gi en tilbakemelding på det :)
|
Å herrejemini denne var god! Jeg er solgt! :love:
Toppet kaka med en liten dæsj pisket krem og to-tre jordbær. Delicious! |
Denne redda meg i kveld, med noen få modifikasjoner.
1egg 3 ss smelta smør 2 ss mandelmel + 1 ss kokosmel Noen dråper stevia sjokolade + noen dråper natreen 1 ss bakekakao 4 ss kremfløte Ble ordentlig god. Lagd på 5 minutter |
Ahhh herlige!! Eg dryssa små dråper av 70 prosents sjokolade over mens den var varm...nam:)
|
Da be det endelig sjokoladekake på meg også :)
Har hatt høykarbobursdag i dag og den kaka har jeg bare såvidt prøvesmakt på for å sjekke at den var som den skulle. Nå unnet jeg meg en kopp-kake og litt rester av vaniljesaus (ikke så voldsomt sunt med den vaniljesausen da, men det var bare litt:o |
måtte prøve ut denne idag! Brukte smør istedenfor olje. Knallgod! Regnet også ut kcal og g kh :)
522 kcal, 3,6 g kh for de som lurte på det :hearts: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15. |