![]() |
Sv: Kroppsform? (eple, pære ... druer?)
Sitat:
|
Jeg har min kropp, og den er unik:rodme:
|
Sitat:
|
Skjønner hva du mener, Lifejack! Jeg er ikke noe fan av kategorisering selv. Med det sagt er jeg glad jeg har kommet meg ut av epleformen, for det er som Cherry sier den mest helseskadelige.
Og, seff, heldige timeglasset, du! Ikke bare er det flott med former, men det er den sunneste fordelingen på en kvinnekropp :). |
Jeg har lyst på jordbær. Trønderbær på Marinen en varm sommerdag. :bidrar:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers er jeg stort sett fornøyd med kroppsformen min altså. Bare ikke når jeg prøver å handle klær eller ser meg i speilet. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vil definitivt være et vintereple, spist helt inn til kjernen :) Sitat:
Liker kroppsformen min, jeg også. Jeg har jo ikke så mye valg, ettersom det er den jeg har. Den er visstnok veldig trendy, bare synd jeg ikke er det :p. |
Sitat:
Sitat:
|
Pokker... jeg som syntes det hørtes så søtt ut med jordbær..... :p
|
Jeg er noe helt for meg selv :D Har alltid fått høre at jeg er timeglass, men det stemmer nok ikke helt. Jeg har for brede skuldre til å være klassisk pære, men for slank brystkasse til å være timeglass. Ser greit proposjonalt ut, og har alltid lagt på meg ganske jevnt over det hele.
Forøvrig sparer jeg til lange ben. |
Sitat:
Ellers trenger man vel ikke ha en spesielt bred brystkasse for å defineres som timeglass?! Holder vel at skuldre og pupper "breier seg":rolleyes: |
Sitat:
|
Jeg har mål som sier 103/79/103..Det tilsvarer vel timeglass? :)
|
Sitat:
Så hvis jeg f.eks. er 105cm over hoftene, 73cm i midjen, 74cm under bysten, 100cm over puppene, og 111cm over skuldrene (litt usikker på hvor man måler den siste), så er jeg ikke timeglass, men jordbær??? |
Sv: Kroppsform? (eple,pære..druer??)
Sitat:
|
Sv: Kroppsform? (eple,pære..druer??)
Sitat:
I alle fall så er jeg ganske takknemlig for min egen fettfordeling, stort sett. Ikke så gøy å ha gigant-lår og gigant-rumpe, men det er jo sunnere enn andre alternativer, og jeg er relativt slank på overkroppen (nok til at jeg bruker størrelse 36/38 i topper mens jeg fortsatt er ca 10 kilo overvektig) - så jeg kan leve med det. :p |
Sitat:
Jeg jobber med klær, og det vi legger vekt på er eple, pære og jordbær. Det de fleste jobber mot (bevisst eller ubevisst), er å få en harmonisk/likevektig figur.Særlig når en kommer opp i størrelser er det viktig å ballansere figuren. En pære fasong kan ha lysere topper og mørke bukser, en eple fasong mørkere topper enn bukser. En jordbær fasong står mye friere, siden den er ballansert. Og om en er slang i midjen, så er et belte ens beste venn.:):):) Der jeg jobber har vi feks. bukser som er merket med eple og jordbær eple figur. Dvs. en eple figur, trenger et lavere liv og smalere ben(siden eple ofte har slanke ben).Jorbær fasongen har et højere liv, så det er ogå ofte en bukse som passer til pære. Er ikke det lettvint da?:D |
Sitat:
|
Da skjønner jeg virkelig ikke hva som faktsik er timeglass.
|
HER en annen variant av fasongbeskrivelser..
|
Holder fremdeles fast på at jeg er ett timeglass da jeg ser ut som ett timeglass :p
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21. |