![]() |
Sv: Januarstartere
Sitat:
Jeg syns det du skriver her, er unnskyldninger. Det er ikke din samboers ansvar at du skal følge opplegget du har satt deg fore. Selvfølgelig er det godt med støtte, men likevel er det opp til deg å finne ut hvordan du kan leve lavkarbo, selv om samboer ikke har troen på det. I stedet for å skylde på at du spiste brød fordi du ble sur og lei, bak lavkarbobrød eller kjøp Fedonbrød som du kan spise når samboer spiser brød. Om en hele tiden skal skylde på ytre omstendigheter, kommer man ikke til å lykkes med en kostomlegging. Og jeg skriver dette i beste mening, ikke for å være slem, men for å få deg til å se løsninger i stedet for problemer. |
Sitat:
jeg syns mange spiser lite, og de har ikke balanserte måltider. Men klart går de ned så, men tenkte bare ifht fedins filosofi. Noen mandler feks er ikke fullverdig, du skal spise fett (mandler) og proteiner sammen. En yoghurt (uten sukker) og noen mandler er bedre sånn sett. ta litt frukt til ( 1/2 eple, eller noen druer ) så er du mett en stund - et bra mellom måltid :) En kan jo bli forvirra av all info som er her, og det virker som mange tenker mer ketolyse, - og ikke fedon :) Jobber selv med å holde fokus, og huske at en kan ikke spise mye fett når en spiser mer karb feks. Lykke til alle, og håper på fin vektnedgang og bra helse!! DET er noe jeg merker, kroppen har det så bra! |
Sitat:
En må ha fokus på hva som er bra for en selv og ikke la seg "rive med" - men gud det er ikke lett!!! Er lett når en styrer alt selv, og både handler og lager mat. jeg lager potet og slikt til jenta mi, men spiser ikke selv, ikke vanskelig. Men må i det lengste unngå slikt som pizza, da har jeg store problemer med å holde meg... Men tenk ikke så vanskelig når det gjelder middager! Lag vanlig mat med bare mere salat, broccoli/blomkål grateng, kokte/stekte grønnsaker til. Uvant til å begynne med kanskje men blir fort en vane. LYkke til:) Anbefaler til alle å lese "endelig slank" av anne m lystad!! Enkelt og oversiktlig, og hun er som de fleste av oss og lager vanlig mat med fedon vri - min inspirasjon!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Veit at eg er nødt å tenke løsningsorientert her, og det skal eg....er berre litt treg på det som eg ser på som dei største utfordringene... Tenker at det kanskje er bedre at eg bruker litt tid på omlegginga og finner gode løsninger som kan fungere enn at eg forandrer alt på en gang, og så blir det så mykje nytt at eg gir opp. Her på forumet er hvertfall masse gode løsninger! Greit med et spark, takk :) :) |
Veiedag!:)
Da er uke 2 ferdig, og 4 kilo er borte. Merker det veldig godt! Har gatt inn 5 cm i livet ogsa og det merkes skikkelig. Uke 1: -2,6 kg (3 cm i livet) Uke 2: -1,4 kg (2 cm i livet) Lykke til med veiingen alle dere andre! Og ha en god uke. Hanne |
Selv om vi er over halveis ut i Januar, hiver jeg meg med:-) Starter i morgen på mitt nye liv, som forhåpentligvis vil gjøre meg både mer opplagt og slankere:)
|
Veid meg i dag, skulle egentlig i går, men da gjekk dagen så fort :P
Ned 1,2 kg :D Frokost i dag blir cottage cheese med hakka mandler og bær :) |
hei hei.
lurer meg inn her om jeg får lov jeg.............begynner i morgen. kroppen har ikke godt av mer høykarbo..... |
Velkommen lille74 :)
Alltid koselig med flere her, vettu! Lykke til :) |
En liten mellomveiing i dag etter et par dager med litt mye kaffe (med melk, fysjameg:() og hjemmelaget indisk mat med saus fra glass... og ned 500 gram fra mandag, gitt:o. Det var en hyggelig overraskelse!
Hanne |
Jeg startet nå på tirsdagen og har en plan om å følge Fedon
|
Hei. Litt stille på tråden her, regner med at det er forbigående?
Har vært på Ketolysediett siden november, avbrutt i julen. Men skjønner at det er for lite karbo for meg, får fryktelig mye kramper til tross for mineral- og vitamintilskudd i anbefalte doser. Så snart jeg begynte å spise mer karbo bedret det seg dramatisk. Var bestemt på å gå over til Fedon etter en tid uansett, men ville gjerne gått ned mer først. Synes overgangen er litt vanskelig. Føler at jeg spiser for mye karbo og for mye fett uansett hva jeg spiser. Så nå blir det en uke med rgistrering av all mat sånn at jeg kan få reelle tall, ikke bare synsing. Håper det fortsetter med liv i tråden, virker ikke som at det er veldig mange på Fedon i forhold til andre lavkarbo-retninger her. |
Sitat:
Jeg er ferdig med en uke på lavkarbo nå, men er ikke helt sikker på om det er super Fedonaktig. Men det er dithen jeg ønsker å komme iallefall. Jeg har spist Fedon før, men det er faktisk 6 år siden nå :eek: Og i mellomtiden (2 år siden) var det ketolyse, så det er egentlig det som er mest ferskt i mitt hode. Så blir litt prøving og feiling på meg her. Men ble et godt restultat på min første uke, så er bare å fortsette :D |
3. uke ferdig, men denne uka ble veldig rotete, mye stress og til og med utskeielser i helga:mad:. Og det synes selvfolgelig pa vekta. Deilig at det er mandag og jeg er motivert for a fortsette pa den smale stien... :o
Uke 1: -2,6 kg (-3 cm i livet) Uke 2: -1,4 kg (-2 cm i livet) Uke 3: +300 gram (-1 cm i livet) Hanne |
ja her går det stort sett bra, men vanskelig å holde fokus hele tia. Spesielt når en ikke kan være hjemme og styre alt sjøl.. jeg har gått ned 1 kg totalt, og tenker det er bra nok. Var på besøk i helga, vi drakk vin og spiste pizza, IKKE fedon men artig og veldig koselig hadde vi det! Trengte det, og det hindrer nok nedgang denne uken, men står på og vil nok gå litt ned og og litt opp.. bare jeg totalt går mest ned så er det bra!
Det er den største utfordringen det sosiale syns jeg.. og er jeg på besøk og sulten kommer er det vanskelig å si nei til ost og kjeks, eller en skive nybakt brød.. :( men, men formen er bra og det merkes med "fedon mat", så en får tenke positivt. Jeg tenker det skal være en livsstil, så da får det ta tid å gå ned :) |
Vet ikke om det er så mange inne her nå, men lurer på hvor mange karbohydrater dere ligger på, når dere går på fedon Lindberg?? kan man virkelig ha 50 karber om dagen og likevell gå ned ivekt??
håper, og venter på svar :) |
På Fedon fokuserer man ikke på karber, men på GI. Men om man følger Fedon sitt opplegg, holder man seg naturlig lav på karber uansett. Mat som er lav på GI er også forholdsvis lav på karber.
Og du kan ligge på mer en 50 g karber om dagen og likevel gå ned i vekt. Alt under 100-150 g regnes som lavkarbo. |
Her er trådstarteren - trådstarteren som skjemmes...
På grunn av mangel på kjøkken startet jeg med Fedon først i går, men jeg har vært inne på forumet hver dag og fulgt med. Mange ivrige som skriver om sine velstartede forsetter - jeg har ivret etter å komme i gang:) Nå er jeg ferdig med nytt kjøkken og har handlet inn proteiner, fett og noe med lav GI:) Noen nye bøker har jeg også pløyd gjennom på sengekanten. NÅ ER JEG KLAR! Har merket meg at Fedon-forumet er noe roligere enn den populære ketolyse-dietten. Ikke noe galt i det, da ketolyse er en meget bra diett som mange har/har hatt glede av. Meg selv inkludert. Poenget mitt er at jeg håper vi Fedonister og GI-tilhengerne er flinke til å skrive og derigjennom motivere hverandre til å stå på!:) Nå må jeg skrive litt hva jeg har spist i dag og, men det blir på en annen tråd:) |
Sitat:
noen er med mye egg og det klarer jeg ikke. Syns ofte at jeg spiser mye pizza , er noe med den, den trigger sulten og suget og jeg stopper ikke før det er tomt. og har gjerne løst på dessert etterpå :( men er jo høykarbo pizza. er ofte pizza som får meg til å "ramle utpå " igjen!! huff, høres ut som en narkoman.. hehe, er kanskje det, karboman ;) |
ja, er mye liv på ketolyse tråder . Men jeg klarer ikke leve slik, hverken som kur eller noe annet. Fedon er så bra, da får en litt av det jeg liker best : kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, nøtter og melkeprodukter :)
men er lett å soise for mye på fedon og, men jeg merker så godt på form og energi og føler meg så lett og ren i kroppen :) Må skjerpe meg selv på karbene, for jeg vil jo gå ned, og leve med dette. fokus, fokus.. men tenker at det må en ha uansett endringer, og jeg skaper mitt liv og min helse- så det er bare å stå på. gevinsten er stor i form av et bedre liv . |
Sitat:
|
Hallo alle sammen og go helg!!
Er nu bare så fornøyd i dag. :) Jeg har veiedag på lørdager (lettere å ha litt kontroll på helga syns jeg...) og jeg har gått ned 2 kg på 2 uker!! Hurra, hurra! Jeg er flink og nu er det bare resten igjen :) og jeg har ikke vært sulten i det hele tatt, elsker maten og er i bra form: ikke noe er bedre vell ?? ;) |
Så bra, Kveita! Gratulerer med flott nedgang :)
Det er flott når en merker at kroppen trives med maten den får, og når en går ned i vekt attpå til, er det bare velstand :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17. |