![]() |
Sv: Er så lei..
Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke "foret" de med informasjon de kan bruke "mot" deg. Dette gir de bare sjangsen til å finne ting å pirke på. Enkelte mennesker fortjener ikke andres oppmerksomhet, så det å overse de totalt kan være en veldig effektiv måte å få de til å slutte å snakke.
Bruk vektnedgangen til å styrke egen selvfølelse. Ikke til å gjøre andre oppmerksom på det. Det positive du får/finner av å føle velvære med kroppen din, skal du selv høste av, ikke la andre plukke det fra deg. |
Sitat:
bra skrevet! Og lykke til Sigboh! Ingen fortjener slik møkkaoppførsel, hev deg over det! |
Huff fikk sterke flashbacks tilbake til ungdomsskolen jeg nå. Vet ikke hva jeg kan si, men jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Dette er ting jeg faktisk sliter med fortsatt... 11 år etterpå. Jeg blir faktisk dårlig i magen bare vi kjører forbi den skolen jeg gikk på.
|
Si ifra til læreren din , og be henne ta det opp med de som mobber. Hvis de sender noe på mobil eller nett så lagre det som "bevis". Mobbing er det nulltoleranse for. Og de som bedriver det kan bli utvist. Hvilken arbeidsgiver vil ha en omsorgsarbeider som er utvist pga mobbing?
Hvis de som mobber kan bli klar over at de setter fremtidige yrkesvalg på spill for å score noe billige poeng , så kanskje de tenker seg om. Lykke til med livet (egentlig er det helt fantastisk :)) Mvh Grovsnus ( lærer som IKKE tåler mobbing) |
Sv: Er så lei ...
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Jeg hadde alle foutsetninger for å bli mobbet på skolen, men jeg ble det merkelig nok aldri. Jeg hadde ikke tålmodighet til å drive med sånne "jenteleker" (Nå liker vi henne og ikke henne, å nei hun likte vi forrige uke, men ikke denne uka osv), og bitching. Så det bare prellet av. Og da var det ikke noe gøy lenger. Så forsøk å overse dem. Eller, som du gjorde, vær superhyggelig tilbake. Det fungerer også veldig fint å spille dum, og be de uttdype hva de mener (Hæ, hvordan det? Kan du forklare nærmere? Javel, hvordan da, hva mener du?) osv, til de går lei eller tom for argumenter :D
|
Jeg ble alltid mobbet fordi jeg var lærerunge, jeg var glup og læreryndling... :(
Nå er jeg BARE lærerunge! :o De andre tinga er en saga blott. :ja: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59. |