![]() |
Sv: Oktoberstarter-tråd?
Da var det veiedag!
og jeg sier bare YOHOOO!! en pangstart!! 2,9kg ned siden mandag!! Men jeg har mmmmmmyyyyyyyyeeeeeee å ta av!! så merker det ikke akkurat. Skal ta en snikveiing på mangdag også, for da har jeg gått på kuren i en uke. ha en super dag og super helg alle sammen!! |
Sitat:
|
Sitat:
hva du kan forvente er vel litt person avhengig. jeg mista 23 kg på 9 mnd... |
Veiedag :)
29/09: 101,2 kg o8/10: 98,3 kg -2,9 kg 15/10: 96,5 kg - 1,8 kg Måledag :) 29/09: Legg: 42 Lår: 73 Rumpe: 120 Hofta: 123 Midja: 103 Bryst: 110 Hals: 38 Overarm: 40 Underarm: 29 08/10 Legg: 42 - Lår: 70 -3 cm Rumpe: 118 -2 cm Hofta: 119 -4 cm Midja: 96 -7 cm Bryst: 107 -3 cm Hals: 38 - Overarm: 39 -1 cm Underarm: 28 -1 cm 15/10 Legg : 42 - Lår : 70 - Rumpe: 118 - Hofta: 119 - Midja: 95 - 1 cm Bryst: 107 - Hals: 36 - 2 cm (!) Overarm: 38 -1 cm Underarm: 27,5 -0,5 cm Yuhuu!:D |
Da har enda et kg reist fra min kropp:)
|
Hei dere! Her slenger jeg meg på, jeg begynte onsdag for halvannen uke siden. Det er vel ketolyse jeg driver med, men jeg har ikke lest boken.
Jeg skal ned 19 kg, og jeg tror jeg er i ketose, stixen sier i hvertfall det alle gangene jeg har målt. Jeg gikk ned ca 1.8 kg første uken! Jeg vil gjerne være med å veie fredager, jeg begynner neste fredag. |
Gratulerer med flott nedgang dere som har veiedag i dag!
Jeg fikk utslag på stixsen i går og er i ketose :D Gleder meg til veiedag på mandag! |
Hei folkens!
Jeg fikk utslag i går. Svak men betyr mye for meg. 9/10/2010: 67,5 kg |
I går laget vi oss en fantastisk god middag. Fiskesuppe med mye fløte til forett, biff med fløtestuet sopp og irish cofee til desert. Vi brukte til sammen en halv liter fløte på middagen. Etterpå hår jeg kjent meg kvalm og uvell. Bare tanken på fett gjør meg kvalm. Er det noen som har samme erfaring fra skikkelig fete måltider?:confused:
|
:D Jeg vet ikke, hang in there. Jeg spiser bare litt fløtre. Føretrekker cocosa i nesten alt. Er du glad i kokos smak? Smak varierer litt, noen som smaker ikke kokos og noen smaker kokos. Har du cocosa i kaffe så er noen av dine behøv dekket og så slipper du å fløde middag med fløtre?
(Jeg blir ikke kvalm av store mengden fett, bare stapp mett!) |
Hei :)
Velger å legge meg til her, jeg starter i dag og tror det kan bli greit med litt støtte som dette :) Jeg sliter litt med å finne fram her inne, og kan nok komme til å poste litt feil her og der.. Kommer seg vel etterhvert. Har prøvd det tidligere, med hell egentlig, men er enda mer motivert nå, så håper det kommer til å gå greit :) Skal ut og handle etterpå, fikk mange gode tips her nå! Dette skal vi klare :) |
Måtte oppdatere Ticker, dette er jo gøy! Begynte på søndag, veide meg i går (uoffisiell veiing, den offisielle er på søndag) -2,3 kilo! Hipp hurra!
|
Gratulerer Monalita!
Jeg blir litt uvel av tanken på å drikke fløte f.eks men innblandet i mat går det helt fint. Vi laget tikka masala i går, og den var nydelig. (oppskrift her inne) Jeg veier meg alt for mye hehe. Flere ganger daglig, men håper jeg klarer å venne meg av med det snart. |
Sitat:
|
Synes det kan være vanskelig dette med å vite om man har fått i seg nok fett, riktig mengde karber osv... (jeg er ingen stor fan av å måle/veie alt jeg spiser. får litt grete rohde assosiasjoner da... ) For noen av dere klarer dere helt fint med to måltider pr dag, andre må opp i flere. Noen kan kose seg med litt "snacks" på kveldene, andre ikke...
Eneste måten jeg føler jeg vet om jeg har gjort det riktig på er "dessverre" vekta dagen etter.. Så lenge jeg klarer skal jeg prøve bare spise "ren" mat. Altså ikke bake noe, lage snacks osv... Det skal jeg prøve å vente så lenge som mulig med, for jeg vet jeg blir lei etterhvert. Da jeg husker fra forrige gang jeg prøvde meg på ketolyse; da var jeg veldig opptatt av å teste ut alt mulig av brød, kaker, pannekaker, vafler osv osv... Vi er alle forskjellige!! Men tenk så kjekt det hadde vært om man hadde en "fasit" på dette her!! god helg alle sammen!! |
Snartslank?: Jeg tror faktisk det en en slags fasit på dette her! :)
og det er: :)" så lenge du er motivert, seriøst engasjert og gjør det på din måte så funker det og du kommer i mål" :) Når i prosessen man velger å legge inn snacks, prøve ut diverse og sånt tror jeg er individult ja, for noen trenger det fra dag en for ikke å sprekke totalt når det har gått en stund og andre velger å vente, slik som du. :) Tvi tvi, uansett! OG ALLE HER I TRÅDEN: Jeg gleder meg til å rapportere på tirsdag kveld om vekta og målene, ser jo oppløftende ut. Merker ikke noe på klær eller noe ennå og syns magen er STOR og ser gravid ut, men men.. går nok bra og jeg gir meg ikke! :eek: |
Sitat:
Det med veiing er viktig i begynnelsen, noter gjerne ned hva normal mengdene for dine porsjoner er og skriv det ned på en lapp, det tar ikke lang tid før man tar ting på øyemål. Jeg veide de første 14 dagene og nå veier jeg bare når jeg tar i bruk nye råvarer. ...og dersom du setter av ei uke til veiing så kan du også benytte anledningen til å bruke Diett.no, Mat på Data, eller Homer Simpson's excelark: Beregne energiprosenten. |
Hei,
For de av dere som sliter med fettet, så pleier vi å anbefale at man begynner med litt å øker på etterhert. I tillegg så finnes det noen linker vedrørende fett som er anbefalt lesestoff som oftest kurerer fettforbien. Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen Er fett og ketose farlig? Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig |
God morgen! Hoppet på vekten i dag, og jammen har jeg ikke gått ned 5 kg så langt! Jeg er superfornøyd :) Er på dag 16, jeg har vært skikkelig forkjøjet noen dager nå, så det har ikke blitt så voldsomt med trening de siste dagene!
|
Hei alle oktoberstartere! Jeg vil gjerne bli med å slanke meg og veie meg sammen med dere. Helsa begynner å skrante og jeg må ned minst 20 kg.
Har prøvd Grete Roede før, men var alltid sulten under den kuren uten at jeg klarte å gå ned i vekt. Jeg har nettopp bestilt ketolyse startpakke, men starter å finne informasjon på dette nettstedet i dag - det er enorme mengder med info forresten .. :) |
Veiedag, og kan ikke si meg annet enn fornøyd:) Spiser karbs på "rus", veier ikke maten eller noterer ned hvor mye jeg spiser (det blir litt voldsomt for meg.)
Dagens status etter 1 uke: -2,8 kilo. La det fortsette slik:D |
Så flott! Gratulerer til deg og de andre oktoberne som har gått ned! :)
|
Gratulerer så masse til alle dere flinke "oktoberstartere" (og alle andre så klart!!)
Gleder meg til å gå på vekta i morgen (en uke på kur.. ) selv om min veiedag skal være fredager! Håper alle har hatt en knallfin helg i det strålende høstværet vi har nå!! |
Velkommen alle nye og gratulerer alle flinke slankere :)
|
Da er første uka mi på kuren over! Og lykkelig er jeg over å se at vekta mi viser hele 4,3kg mindre!!
Slik pangstart liker jeg veldig godt- det gir meg en stor dose motivasjon til å fortsette i samme tralten!! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46. |