![]() |
Sv: Konkurranse!
Hadde planer om å vere med her eg også, men i dag "sprakk" eg med eit 1/2 grønt eple, så eg får vere med frå i morgon av. Trur ikkje nødvendigvis at eg gjekk over karbogrensa mi på 15 karber, er det då definert som ein sprekk? Eg teller ikkje, men har det i fingrane kva eg kan ete og ikkje. Eg åt ca. 2,5 karber til frokost, vel 5-6 karber til lunsj, rundt 3-4 karber til middag og ingenting til kvelds. Inneheld 1/2 eple meir enn 2,5 karber??
|
Hmmm, det er jo en forbudt vare så sånn sett er det jo en sprekk. Men du får avgjøre selv hvor streng du vil være med deg selv.
Hadde det vært en sprekk om du hadde spist en bit sjokolade selv om du ikke gikk over karbogrensa? |
Sjokolade er kjempe sprekk for meg. Det har eg ikkje ete sida.... eeee.... 14 juli trur eg. Men såg på matvaretabellen og det er sprekk. Eple inneheld 10 gram karbo pr 100 gram og 1/2 eple trur eg kanskje veg meir enn 100 gram. Jaja, blir med frå i morga eg da :)
Lykke til alle konkurransedeltakarar, for frå i morgon skal eg slå dokke alle sammen :p ;) |
hehehe, lykke til!
|
Dag 2 på den "smale" sti...
|
Sitat:
|
Dag to uten en sprekk :)
|
Sitat:
|
Dag 9! :D:D
|
:heia:Dag 10 her.
|
Måtte begynne igjen :rolleyes:
NÅ er jeg ihvertfall på min 5. sprekkfrie dag. Ikke såå mye å skryte av, men... ;) |
IFA er farlig, den i eske. PASS OPP!!
Enda i ketose, således ingen sprekk. Har ikke anelse på antall dager, det får bli morgendagens lekse. Flinke piker her inne!! :) |
Sitat:
|
Dag 3 på rett kost...
|
Gah! dagens meny: 4 stekte egg, 5 skiver bacon, en tomat og 10 agurkskiver til frokost....2 stk benfri kotelett med salat, stekt sopp, løk og paprika til middag med litt tzatziki...etter middag ble jeg fysen og spiste en kald kotelett fra middagen...litt etterpå ble jeg enda mer fysen og skar opp en halv agurk i strimler som jeg knasket på..og nå er jeg fortsatt drithypp på NOE! var ikke slik igår..kommer druesukkeret fra forrige uke for sent? Seriøst, jeg er tre minutter fra å løpe bort på rimi å raide sjokoladehyllene..hjeeeeeeeeeeelp!
|
Kavli skivet ost med jalapeno, bacon eller lignende. Smelt i micro eller ovn. Blir litt tyggemotstand eller sprø avhengig av hvor lenge du varmer den. Super snack!
Evtuelt litt maarud baconsvor eller bacongull er greit. Jeg gomler hjemmelagede små kjøttboller, men det tar litt tid å lage... |
Ikke sprekk!!!
|
Sitat:
Dette har reddet meg mange ganger. Fikk også tips om å piske eggedosis med kunstig søtning i. Håper du finner en løsning - og da mener jeg ikke Rimi. :) Lykke til. |
Prøver å steke noen kavliskiver med bacon på..synes bare det er helt sykt mye mat..akk! bedre følelse å IKKE være sulten :/
|
Kunstig søtning kan påvirke blodsukker og opprettholder søtsug, så jeg ville heller tatt noe "mat"
|
Sitat:
|
Har kavliskiver i ovnen mens jeg steker kyllingkjøttdeig med sopp, løk og paprika og i kjelen ved siden av har jeg laget bretagne kyllingsaus på smør, vann og sæterrømme..fettbombe, namnam! takk for kjappe og motiverende svar!
|
Jeg er på dag 3 i ketose. Er en mandagsstarter som så mange andre her, og jeg er heeeelt ny på denne dietten, selv om jeg har lest meg veldig opp både på internett og i bøker. I tillegg har jeg satt meg litt inn i dette kostholdet med tanke på en venninnes barn som var epileptiker.
Jeg husker vi lærte om ketose på skolen (sykepleierskolen), og jeg måtte bare utbryte: men da virker sånne lavkarbokurer da? Ernæringsfysiologen forsøkte å snakke det bort, men det hang i hodet mitt. Når jeg en gang er klar til å slanke meg (har ikke vært motivert grunnet sykdom), så blir det ketose. Og nå er jeg i gang. Med piller og bok fra ketolyse.no. I dag har jeg stekt ziggylapper. De ble kanskje litt omelettlike, men det tåler jeg. Hvertfall av og til. Skal forsøke meg på brød i morgen. Kvelds i dag ble to ziggylapper med masse masse brie, og det var hysterisk godt. Vurderer en til ... |
Nå har jeg hatt en 5-dagers sprekk med omtrent bare godteri som næringskilde alle fem dagene:p Det er den lengste sprekken jeg har hatt siden april, så er egentlig bare glad til for at den ikke ble lengre!
Tenkte at det passet seg bra å bli med på konkurransen fra idag idag av. Dette er dag 1 uten sprekk:D |
Dag 4 på rett mat...skal sjekke om jeg er i ketose i kveld...
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23. |