![]() |
Sv: Pitabrød
Jeg trodde gluten var veldig usunt/uheldig for tarmen? Har jeg missforstått? :S
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kjøpt to pakker med 250 g soyamel fra spielberger i dag. Fikk ikek tak i glutenmel, det var utsolgt. Så da må bakingen vente til jeg får tak i det. Det hever vel ikke med bare soyamel?
|
Nei, det hever ikke uten at det er gluten tilstede. Lykke til med bakinga når glutenmelet er i hus:)!
|
Disse var helt fantastiske! Tusen takk for oppskrift! :D Lagde pitapizza, var jo akkurat som vanlig pizza <3
|
Hei.
Kan man bruke tørrgjær? |
Kjempegode!!!! :D
|
Akkurat det jeg har savna!! Takk.
|
:DHei lagde disse i går til middag... Nydelig... :D
Jeg brukte tørrgjær. En halv pose. Spiste 2 til middag med kjøttdeigfyll. skulle egentlig ha resten til middag i dag, men gubben spiste dem opp....... å ha n driver ikke me lavkarbo:) dette blir nok brukt ofte fremover:):) |
Brukte pitabrødet i dag til å lage BLT.. ble nydelig.. lite karbo inneholder det også:):)
Jeg hadde: pitabrødet 3,3 (delt i to) kylling 0,0 (hel kylling filet) bacon 0,0 ( 2 biter) isbergsalat 0,2 (to blader) majones 0,4 (ekte selvølgelig) totalt 3,9 kh Ikke mye karbo og mettende.... var fri for agurk og tomat, ellers ville jeg hatt det og på og da hadde totalen kommet på ca 4,6 Anbefales... Var Nyyyyyyyydelig....:D Disse pitabrødene må være den besta oppskrifta jeg har funnet til nå... Kanskje det bli burger til middag i morgen:):):) |
Sitat:
|
Tja... Første forsøk ble litt brent gitt:o Glemte å føge med på ovnen. Men nå er de snart ferdige hevet og da skal forsøk nr. 2 bli med meg på kjøkkenet og nesa mot vinduet på ovnene.
Selv om de første ble litt brent kunne jeg fint dele dem og bruke dem som brød. De var kjempegode med bare smør og litt salt på.:p Det blir ikke siste gangen jeg baker dem. |
De ble veldig god :p
|
|
Kan jeg bytte ut bakemiks med bakepro? Syntes ofte bakemiksen gjør baksten så mye tørrere enn bakeproen :confused: :)
|
Iiiik!
Gammel tråd det her, men jeg forsøker for det! :D Selvsagt velger vekten og ta kvelden, og nå er jeg helt blank i hue! Noen som vet hvordan jeg skal få målt opp 60 g glutenmel og 55 g bakemiks uten vekt? Kan jeg bruke målet på dl målet jeg har som også måler gram? :O |
Holder på å lage disse nå, spent!
|
Oi, denne tråden må dyttes på. Disse var gode på smak, god og enormt luftig konsistens, ikke antydning til svampe følelse, og skikkelig sprø! Riktignok ble det ikke pitabrød hos meg, men rundstykker. Ny porsjon bakes i kveld! ! Jeg brukte en pose tørrgjær istedet, forresten.
|
Første gang jeg lagde dem ble de hule inni, ( men mer som hule rundstykker) men ikke alle de andre gangene...
MEN gode er de.. kan brukes til alt:) Burgerbrød... Blt Minipizza ( delte dem i to, hadde fyll på dem og inn i stekovnen igjen) rundstykker pitabrød (off course hehe) bruker også tørrgjær... |
Jeg også Huldra:p Brukte vanlig gjær de første 2 gangene, men har bakt dem med samma flotte resultat mange ganger med tørrgjær.
|
Detta er min favorittoppskrift asså :p
Bruker den til alt fra boller til pølsebrød :p Nå som det er grillsesong er den ypperlig til all slags grillmat, luftig og samtidig mettende. |
helt enig labomba..
brukes til "alt":):) beste "brødmat"oppskrifta jeg har funnet til nå:) ei anna oppskrift du burde sjekke ut er ostelasagnen om du ikke allerede har prøvd den.. nydelig godt, smakte jo som vanlig lasagne... å det er jo godt me brød tel lasagne, så det kan dem også brukes til:):) |
Sitat:
|
Uhm ja ser nytten av bakepro... Mine ble rundstykker.. Litt sånn sprettballrundstykker :P Men jeg skar dem i to og laget pitapizza likevel jeg. Smakte godt!!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43. |