![]() |
Sv: Kringle, "hvete"stang o.l
Sitat:
Prøver også å få tak i leverandør av: http://www.lowcarbspecialties.com/sweet_perfection.html Dvs. Inulin, FOS eller Oligofruktose som har 0 i GI og kan brukes i kaker etc. Noen som vet noe om denne type sukker? Mvh BiggieS |
Sitat:
http://www.okosjokolade.no/nettbutik...&category_id=4 men har ikke prøvd å bruke den enda.. Det var et impulskjøp på en stand Økosjokolade hadde på Bondens Marked ;) |
Sitat:
|
hvor får man tak i kokkosmel og glutenmel?
dette så kjempe deili ut :D |
Hei Lisbeth
Nå har jeg endelig somla meg til å prøve denne lekre oppskriften, men fikk det ikke helt til:( Jeg hadde skikkelig problemer med å skjevle ut deigen til en rektangulær leiv. Den bare "sprakk" fra hverandre hele tiden, men jeg forsøkte og få den til å henge sammen bare ved å trykke den sammen/utover med hendene. Det ble da en leiv tilslutt, om enn veldig hullete. Fikk på makron- og eggekremfyllet og klæsjet den sammen, etterhev på 40 grader, og så steke. Den ble god da, men jeg forestilte meg at deigen skulle oppføre seg annerledes, mer som en vanlig gjærdeig som henger sammen og er litt mer tøyelig. Kan det være fordi jeg brukte c.f. istedenfor Q-skyr (tok da 100 gr. cf og 1,5 dl vann), at jeg glemte bakepulver, OG at jeg kun brukte 2 ss Sukrin + 20 knuste suketter. Deigen ble ganske fet... Kanskje litt vanskelig å svare på dette, vet jo at det er viktig å følge oppskriften nøyaktig for å få best resultat. Skal jeg kanskje kna den enda mer for å få den til å bli smidig å lettere å arbeide med? Eller er det helt motsatt:confused: Men jeg gir meg ikke, skal forsøke igjen i kveld, og har kjøpt Q-Skyr nå.. |
Sitat:
|
Aha...ja det er mulig. Da holder jeg heller litt igjen på blandingen av gluten/kokosmel og ser an så den ikke blir for fast/tørr.
Prøver det jeg. Takk:D |
skal prøve denne på søndag muligens! Da blir det snadder å ha med på jobb ja. Er kaka litt sånn klissete? For det orker jeg ikke... Men kan vel steke den med folie over litt ekstra så den blir tørrere :)
|
Jeg forsto ikke helt det med glutenmel, kan speltmel brukes? Hadde jyttemel, men det er jo uten gluten. Derfor hadde jeg også oppi ei ekstra ts fiberhusk, men tror det ble for lite. Deigen ble klissete, brukte speltmel til utbaking. Brukte kokosmel istedenfor kokos. Har ikke smakt på dem, det har allerede blitt andre boller. ;) (Bakte skoleboller først).
|
Å dette var godt! Smakte ein bit til frukosten i dag og vart heilt rørt til tårer, var akkurat som vanlige kardemommebollar! (Og veldig mykje betre i dag enn i går som nysteikt faktisk.)
Brukte rømme i staden for Skyr, ein god del meir kardemomme (nam!) og litt miks av sukrin og sukrinmelis sidan eg gjekk tom for vanlig sukrin. Min deig vart veldig blaut egentlig, men det gikk da an å kjevle på eit vis. Tok unna ein liten leiv og knadde litt meir glutenmel i og laga kanelbollar av, resten vart kringle med marsipan og eggekrem. Og eggekremen er kjempegod! (Fikk litt til overs <3) Liten bit kringle med bittelitt syltetøy på til frukosten, himmelsk! |
Jeg har disse (som kanelboller) på etterheving nå, men foreløpig er de skikkelig mislykka :( Har gjort alt som oppskriften sier, men deigen har hverken hevet eller etterhevet, og det var utrolig vanskelig å kjevle den ut uten at den sprakk :( Håper sluttresultatet blir bedre.
|
tror ikke den skal heve spesielt mye, kattungen. Lisbeth skrev lengre opp at den ikke blir som vanlig gjærbakst.
|
Gurimalla hvorfor datt jeg inn på denne posten? Sykt å sitte ved en datamaskin og kjenne at jeg sikler på et bilde!! :lol:
Lisbeth bildene ser helt utrolige ut! Når jeg får handlet inn,skal den kringla testes! ps..det skulle vært advarsler på slike tråder. ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18. |