![]() |
Sv: Kan noen hjelpe en som vil opp i vekt med lavkarbo?
:hearts: Leopard! :hearts:.
:lol: Haha, dette var ytterpunktene sine, gitt! Jeg tar meg den frihet og sier PASS! Jeg kan ikke si jeg blir så varm i trøya av verken kårny jålegutter eller sinna krigere med kappe og skjold ... Men ... Russel Brand, f.eks, da snakker vi :D http://www2.pictures.fp.zimbio.com/R...XzgIjy7M3l.jpg M-hm! |
Sorry for trådkupping, forresten. Jeg skal gi meg nå. Hahaha!
|
Sitat:
Men med den teorien din om hva p-piller gjør plastbox, hva vil da preferansene til jenter med hormonforstyrrelser på stikk motsatt ende av skalen foretrekke? Altså i en permanent tilstand av ikke befruktbar og absolutt ikke gravid? |
Sitat:
Det er bittelitt fornærmende når du sier "Men den teorien din..". Det er faktisk ikke en teori, og den er i allefall ikke min. Det er fakta fastslått av folk langt mer utdannede og intelligente enn meg, i hvite frakker og vitenskapelig fremgangsmåte. Hvordan dette påvirker jenter med hormonforstyrrelser.. Jeg aner ikke! Jeg vet jo ikke hva hvilke hormoner det er for mye eller for lite av, så det er jeg ikke kvalifisert til å svare på. Alikevel virker det jo stort sett som om en oftere ser de større damene sammen med menn som er mindre både i omfang og høyde. Hvorvidt dette er fordi de foretrekker den typen menn, eller fordi svære testosteronhuer stort sett foretrekker slanke blondiner.. vel, er ikke verken testosteronhue eller stor kvinne så det kan jeg heller ikke svare på. :P At dette er et faktum betyr heller ikke at det dikterer 100% hvordan du fungerer. Din kropp, din tilstand er unik. Det man snakker om i slike undersøkelser dreier seg om samfunnet generelt, ikke om enkeltpersoner. |
Sitat:
|
Sitat:
Hvordan definerer du utseende som "cheesy"? Klærne til skinnyboy jeg postet er cheesy. Leopard og rosa er cheesy. Jeg synes La Coste, sleik og pastellfarger er cheesy. Hvordan er det cheesy og se sunn ut? Er man overvektig går det utover helsa. Ergo vil den absolutte majoriteten av befolkningen si at det er mer attraktivt å være slank enn overvektig. Det samme gjelder faktisk undervekt! Er man undervektig får man for lite mat, og dermed høyt sannsynlig for lite vitaminer, mineraler, sporstoffer, og andre ting som er viktige. Musklene og sener tæres på og rygg, nakke, skuldre, knær og hofter er 80 år gamle når man fyller 40. Man vil antagelig ikke merke stort når man er 18, men gi det 10-20 år og fortell meg at kronisk utmattelse, hodepiner, generelle smerter, mangel på tiltak og energi, osv. ikke veldig raskt kan bli et problem. Jeg er i allefall veldig bevisst på hva det er som avgjør hva som er tiltrekkende for min del. Å bry seg om helsa si betyr at man spiser fornuftig og er med på en eller annen form for aktivitet (trening, sport, osv.). Dette gjør at man (om en ser bort i fra medisinske problemer) er slank, har fin hud, stabilt godt humør, energioverskudd til å le og være sosial... Stort sett alt som gjør en person attraktiv for meg. For mine fremtidige barns del er jeg også interessert i at moren skal være oppegående og opptatt av helse slik at de får best mulig gener (for mine er nok dårlige:rolleyes:), best mulig mat, og "smittes" mest mulig av det at de har aktive, sprudlende foreldre. Ok, så tenker jeg for mye som en "mann" (evt. en robot :P ), men hvor er logikken i å tiltrekkes av en make som ikke gir deg, seg selv og potensielle barn best mulig fremtid? Jeg ville synes det var rart om jeg var tiltrukket av noen som levde en livsstil (og hadde kropp deretter) som tilsa at de antagelig vil dø før de rekker å bli besteforeldre... |
Til trådstarter:
Lavkarbo er veldig bra, men i hans tilfelle burde han tilføre en god del mer karbohydrater, iallefall så lenge han trener! (hardt og vil opp i vekt) Raske karbohydrater og gode proteiner rett etter trening (max 30 min. etter) - trege karbohydrater til andre måltider (2 t før/etter trening for optimal utnyttelse) Han kan sikkert også ta noen ss ekstra med olje hver dag, udos choice anbefales. :) F.eks: 2 bananer, en neve nøtter og en god shake med proteinpulver og gainer etter trening vil gjøre susen :) Lykke til! :) |
Back on topic.. Var vel på tide xD
Gode råd fra rariteten, men dropp nøtter og andre fettkilder etter trening. Målet med maten/shaken etter trening er raskest mulig blodsukkerstigning, med påfølgende insulinutsondring som trykker protein og glukose inn i de utslitte treningsmusklene. Fett senker hvor fort blodsukkeret stiger, og vil dermed redusere hvor mye insulin du får ut (og dermed hvor mye næring du får inn i musklene) i løpet av dette viktige 30-minutters viduet. =) |
Sitat:
|
Som sagt er smaken som baken, og jeg er veldig glad for at jeg tiltrekkes av de jeg tiltrekkes (høye tynne, langhåra skjeggete menn) av, ettersom det er de jeg liker best :D. Og, jada, jeg er både blond og relavtivt slank ;).
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Flott, der kommer den "menn er primitive, vi er bedre"-holdningen jeg såvidt nevnte i ste. Det er faktisk vitenskapelig bevist at når det kommer til hormoner og feromoner, opphisselse og biologi så er dere nøyaktig like shallow som menn, og som hunndyr av alle andre arter på jorden. Om du velger å se bort fra fakta setter det ikke meg i et dårlig lys for å si det sånn, og at du velger å anklage menn for å like "retusjert plastikk" sier meg vel heller at du kanskje er en anelse bitter fordi du har tapt for en eller to slike plastikkdukker..?
Ja, litt frekk den der men tar det personlig hver gang noen generaliserer og sprer denne idiotiske gamle myten om at menn liker modellkropper og plastikk. Ta det fra en som faktisk er mann og som har mange mannlige venner: Mannfolk vil ha damer som ser sunne ut! Dette betyr, som tidligere forklart, ikke overvektig, ikke undervektig. Overskudd til å smile og le. Hofter og pupper (dog størrelse er laaaangt mindre viktig enn at det faktisk er noe der, og det er det jo som regel), ja, generelt et utseende og en utstråling som viser at dette mennesket faktisk tar vare på seg selv og helsa si. Finnes selvfølgelig endel duster som synes Paradise Hotell typen er drømmen, men da snakker vi menn med like lav IQ som damene de sikler etter og denslags undermennesker kan i grunn kose seg alt de orker med plastikken sin bare jeg slipper å se på! :P Edit: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg må si meg helt enig med deg på det, Plastbox. Jeg har overfladiske trekk ved meg, det skal jeg være den første til å innrømme! Selvfølgelig er det ikke sånn at det utelukker noe annet. En mann som bare står der og er rocka og kjekk men ikke har personlighet eller utrstråling er jo omtrent like interessant i lengden som en glossy forside.
|
Sitat:
Ja, vitenskapen støtter at Erik Thordsvedt er en mannemann og en gjennomført deilig biff! (for de som svinger den veien, selvfølgelig :p) |
Han er helt ok. Litt kort i håret, bare :p.
|
Sitat:
Og det har absolutt ingenting med misunnelse eller å ha tapt for disse damene å gjøre, det går på observasjon av kollegaer, venner og andre i årevis. Og tusenvis av diskusjoner som denne, på nett og i real life. (Det som fasinerer mest er hvordan kruven synes å være motsatt diagonal; jo mindre man bringer til torgs selv, jo mer forventer man å få. :rolleyes:) Sitat:
Men det kanskje tristeste med hele greia er at denne vitenskapen i så fall sier at det er helt OK at vi er overfladiske. At det ikke er noe poeng i å kjempe mot. Den sterkestes rett, plastikken og markedskreftenes seier over den sunne fornuften og individualiteten. Alle mann til plastikkkirurgen, før menneskehenten utryddes. Det jeg ikke får til å stemme med denne vitenskapen din er at rundt omkring på gata, på stranda, i parken, på jobb... ser jeg massevis av par som ser helt vanlige ut. Som ser relativt lykkelige ut. Noen av de har til og med klart å formere seg, tenk det! På tross av at de egentlig burde ligget langflate å siklet etter en eller annen filmstjerne. :cool: Sitat:
Jepp, det er usammenhengende, men 3. dagen med +/40 i feber gjør at man blir litt ustrukturert (og burde holde seg unna nettdiskusjoner?)... |
Sitat:
|
Opplaget til Norgest største herreblad, FHM, er på 50.000, og det største kvinnebladet, KK på 70 000, det er nesten fire millioner innbyggere i Norge over femten år, så jeg tror det er håp for oss som ikke ser ut som malte menn eller Linni Meyser :cool:.
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det finnes tusenvis av menn i den virkelige verden som ser minst like sunne og veltrente ut, jeg kan bare ikke navnet på noen av dem i farta (da man ikke havner på nettet for å være sunn og gjennomsnittlig) så jeg brukte et bilde fra en film. Sånn, noe mer du skal missforstå eller kverulere på? ;) |
Sitat:
KK derimot kjører ikke et eneste opplag uten 2 "SUPERDUPERDIETTER" av typen "2 gulrøtter om dagen i 2 uker", eller "renselseskur" med bare sukkerholdig juice i et par uker. 50.000 menn kjøper FHM og ser på veltrente damer med hofter og (falske) pupper. 70.000 kvinner kjøper KK og blir bombardert med usunne, ineffektive slankekurer og oppfordringer til å forme kroppen med spinning, bodypump, zomba ol (som overhodet ikke "former" kroppen, noe bare styrketrening kan gjøre). Jada, vår feil at kvinner har et usunnt skjønnhetsideal. ;) DOWN WITH THA MAN, BRENN BH'N! |
Jeg har jobbet for FHM, og, joda, det erl itt ymse på forsidene, og flere av damene ser sunne og flotte ut, absolutt, men jeg lover deg. Det er så utrolig airbrusha, at du aner det ikke en gang! Og de forfekter en ganske overfladisk og seksualiserende holdning. Ja, i tillegg til noen reportasjer om biler, golf og gizmoer, da :cool:.
Men du skjønte vel poenget mitt? ;). |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22. |