![]() |
Sv: Hvor ofte spiser dere?
hei, kan jeg spørre om når på dagen man burde slutte å spise? er det noe spesiell tid av døgnet man ikke burde spise på lavkarbo-diett? takk!
|
Sitat:
|
Jeg spiser vanligvis 2 måltider om dagen, men legger inn litt småsnacks et par(av og til 3) ganger i tillegg. Det kan være 6-8 mandler, en osteskive eller to. 4-5 paranøtter, en kaffe med en skvett fløte og cocosa.
I går kjøpte jeg Atkins bar for første gang...holdt på å få bakoversveis..den kostet 36 kroner!!!!! For én!! Så det kommer neppe til å bli noe fast innslag på snack-lista mi. |
Jeg spiser 3 hovedmåltider som regel, frokost, lunsj og middag. Av og til en neve mandler, og av og til en osteskive eller noen bær til kvelds...
|
[quote=Photobscura;901859]Det spiller ingen rolle når på dagen du spiser. Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett ;).[/q
Jeg jubler over den friheten dette kostholdet gir oss. Yeeeessss:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan jeg spør deg om hva en typisk dagsdiett er for deg?? Jeg sliter med å gå ned i vekt når jeg kommer for høyt i kcal-inntak. Teller for harde livet nå men har en tendens til å havne noe høyt for jeg er støtt sulten. Ser ikke ut til at jeg mister sultfølelsen denne gangen. Du må gjerne sende meg en PM dersom du ikke vil dele det her på forumet, jeg er bare nysgjerrig på hva folk spiser men fremdeles holder seg mette og lavt i kcal :rolleyes: |
Er det sånn at vi bør telle kalorier og???:eek:
Jeg har ikke tenkt på kalorier engang... Regner med det blir endel pga smør, cocosa, fløte, bacon og alt det der i tillegg til kjøtt, fisk, egg,grønnsaker osv |
Da jeg var på ketolyse spiste jeg 2-3 måltider om dagen og var veldig fornøyd med det. Nå på eurodiett spiser jeg 5 og av og til 6 måltider.
|
Jeg har tenkt det samme som deg jae-ols...:confused:
|
Jeg har skjønt det slik at hvis man plages med å gå ned i vekt/ikke har så mye overvekt burde man forsøke å få i seg mindre kalorier. Jeg har ikke så mye overvekt, er 174 (kraftig beinbygning) og veide 87,9 da jeg startet. Har nå gått ned 7 kg på 2 månder, men jeg teller ikke kalorier. Men vi er vel alle forskjellige og det er vel enkelte matvarer noen ikke tåler. Tror bare man må prøve seg fram og finne ut hva som ikke passer for hver enkelt.
|
Jo, jeg skjønner at det nok kan variere mye fra person til person... Men når det gjelder mine kalorier, så blir det nok masse pga fettet jeg får i meg. Har ikke veid meg på lenge så, så jeg vet ikke hva vekta mi er nå..men om jeg ikke ser vektnedgang neste gang jeg går på vekta, så får jeg heller starte med kaloriregning da..
Forresten, det blir ikke "feil" da, om jeg går ned på kalorier? Kanskje jeg ikke får i meg nok fett da?? :confused: |
æsj, håper ikke jeg må telle kalorier... da blir jeg surrete i hue :S har BMI på 24,1 el noe.. vil ned 9 kilo cirka. har ekstra på magen og sidene. litt her og der ellers bare.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45. |