Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hvorfor bruke proteinpulver? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3436)

Aline 18-04-05 23:24

det er godt i smoothie også :)
har du sjokoladesmak? isåfall blir det sjokolademilkshake :D

nammenamm :) (du MÅ ikke ha peanøttsmør i altså ;) :p )

friflex 19-04-05 00:03

For og kutte karber har jeg alltid blandet det i vann, er ikke helt O'boy, men mer enn bra nok for min gane. En kompis av meg som bruker det blander det alltid i lettmelk, og han synes smaken er digg!

matgal 19-04-05 00:20

Ikke dumt

Jeg kjøpte proteinpulver for første gang i dag.. Er så lei av å lage frokost!! Og kurslederen min foreslo at vi kunne bruke proteinshake til frokost, for det gjorde han... Men jeg vet ikke om dette er bra.. Om jeg kjøpte riktig.. De søtningsstoffene som står bakpå har jeg aldri hørt om engang, så da er de sikkert ikke så farlige... Eller no.. På pakka står det: "power shake, pure soya protein, multipower, med sjokoladesmak"... Noen som vet noe om denne..? Jeg syns den var kjempe god! Blander med vann og en halv dl fløte.. Han kursfyren foreslo at man skulle ta olje i, men det orka jeg ikke.. Så spurte jeg hvordan det var å blande med fløte i stedenfor vann, for de er veldig i mot lettmelk.. Og da sa han at jeg kunne erstatte olja med fløte, da var det greit.
Egentlig skal jeg ikke bruke noen form for søtningstoff nå de første ukene, men jeg leste bakpå hans proteinpulver som han solgte til de andre deltagerene, og den var det også søtstoff i.. I hans pakke mente jeg det stod noe sånt som 5, ett-eller-annet gram karb pr 100 gram tørr vare.. I min er det 2,9!! :D Det må vel være bra...?
Håper noen med litt peiling kan svare meg.. Har virkelig ikke peiling på dette her.. ;)

Aline 19-04-05 08:31

det kan være at det er mer søtstoff i din siden det er mindre karber, men det er nok ikke store forskjellen :)

men du, jeg synes oljefølelse og smak er skikkelig ekkelt, men i smoothie går det greit :) samme med rå egg ;)

et forslag:

2 egg
1 ss olje
2 ss cottage cheese eller en dæsj yoghurt naturell
(1 ss fløte)
en porsjon proteinpulver (eller litt mindre for det blir mye proteiner ;))
det er også godt med frosne bær i :D
evnt litt vann hvis den blir for tykk.

da får du iallefall en skikkelig start på dagen :)
her er flere smoothie forslag :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1692
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2198

:)

themonk 19-04-05 09:32

Babymat

Det funker fett å blande det ut i... eeh... fett. :) Hvis jeg har dårlig tid så hender det at jeg rører ut en spiseskje cocosa i en skvett med olivenolje, og blander proteinpulveret ut i dette. Så sper jeg på med litt vann til konsistensen blir som babymat... Hehe. Jeg synes det er digg, men kjæresten min synes ikke noe særlig om det. Merkelig. :rolleyes:

Aline 19-04-05 09:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av themonk
Det funker fett å blande det ut i... eeh... fett. :) Hvis jeg har dårlig tid så hender det at jeg rører ut en spiseskje cocosa i en skvett med olivenolje, og blander proteinpulveret ut i dette. Så sper jeg på med litt vann til konsistensen blir som babymat... Hehe. Jeg synes det er digg, men kjæresten min synes ikke noe særlig om det. Merkelig. :rolleyes:

urk, det vet jeg ikke om jeg hadde klart... men den værste oljekonsistensen forsvinner kanskje med pulveret?

du får ihvertfall nok fett på denne måten :)

matgal 19-04-05 10:35

fløte

Er det ikke nok fett i en halv desiliter fløte da? Sitter å drikker det nå.. =) Det er namnam.. =)
Aline: Mener du at det blir mindre karbohydrater med mer søtestoff?? Ekke det litt rart..? Nå er jeg veldig ny i dette gamet ;) Så hva vet vel jeg..
Dette var i hvert fall en mye bedre måte å starte dagen på for meg... Ikke så mye stress.. "Hva-i-allle-dager-skal-jeg-lage-i-dag"-stress ;) :p

mofe 19-04-05 12:29

nå prøvde jeg å blande ut pulveret mitt (jordbærsmak), med vann, og det var IKKE godt :nei:

Begod 19-04-05 13:03

Jeg blander alltid i vann, mitt pulver blir en nydelig jordbærshake, enda bedre med en liten slump god olivenolje. ( hvis oliven oljen smaker vondt , så blir hele shaken vond).

Aline 19-04-05 13:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av matgal
Er det ikke nok fett i en halv desiliter fløte da? Sitter å drikker det nå.. =) Det er namnam.. =)
Aline: Mener du at det blir mindre karbohydrater med mer søtestoff?? Ekke det litt rart..? Nå er jeg veldig ny i dette gamet ;) Så hva vet vel jeg..
Dette var i hvert fall en mye bedre måte å starte dagen på for meg... Ikke så mye stress.. "Hva-i-allle-dager-skal-jeg-lage-i-dag"-stress ;) :p

det meste av søtstoff har jo ikke karbohydrater (kunstig søtstoff)
og jo, det blir nok fett med fløte, men det er "riktigere fett i kaldpresset olje :)

enig at shake er en fin måte å starte dagen på :)

:klem:

rsy 19-04-05 15:23

Jeg synes proteinpulver smaket helt fantastisk med melk, faktisk veldig godt. Derimot
er det helt forferdelig når jeg blander med vann.

Jeg bruker TN Protein Isolate. Når jeg blander med melk eller fløte blir det fort 6-7-8
gram karbohydrater i en shake. Jeg tollererer maks 3. Er det noen som har gode tips,
finnes det melkepulver eller liknende som lager god smak uten å inneholde noe særlig
med karbohydrater?

RSy

Aline 19-04-05 17:37

fløte og vann :)

eller to egg og litt olje/fløte

evnt to egg, litt olje og yoghurt naturell/cottage cheese

mofe 19-04-05 18:21

Nå har jeg prøvd meg på

Halvt beger Cottage Cheese
halv scoop med proteinpulver (jordbærsmak)
litt fløte
litt natreen strø

Smaker ikke så himla godt.. så dette kan jeg nok ikke anbefale.. :p

Aline 19-04-05 18:22

vet ikke helt, men jeg tror eggene gjør susen...? merkelig egentlig, for jeg får litt noia av rå egg :p

sommerfugl 21-04-05 21:17

juki.. hadde litt proteinpulver i smoothien, og det smakte jo grusomt!

åsså dama i helsekosten som lovte at den ikke skulle det..

hvordan gjøre så at det ikke smaker så mye..?

Albertine 21-04-05 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

Holde for nesa....?http://www.fellesskapet.com/forum/images/smiles/Umm.gif

mofe 21-04-05 21:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl
juki.. hadde litt proteinpulver i smoothien, og det smakte jo grusomt!

åsså dama i helsekosten som lovte at den ikke skulle det..

Hvordan pulver har du da?

sommerfugl 21-04-05 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Hvordan pulver har du da?

denne

skulle liksom være så bra, hun damen brukte den selv..
er kvalm ennå jeg.. :wacko:

Aline 21-04-05 22:52

heh... den har jeg også... har ikke brukt den så mye :rolleyes: men jeg tror jeg skal prøve den litt i "pannekaker" og lignende...

skal si ifra om jeg kommer frem til noe som funker :) har du prøvd å blande med bær?

matgal 22-04-05 00:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
det meste av søtstoff har jo ikke karbohydrater (kunstig søtstoff)
og jo, det blir nok fett med fløte, men det er "riktigere fett i kaldpresset olje :)

enig at shake er en fin måte å starte dagen på :)

Hmm... Men jeg takler ikke smaken på kaldpresset oliven olje... Yæk! ;) Så da satser vi på at går greit med fløte.. Da smaker det ikke så innmari "vannete" heller.
Men nå blir jo frokostene litt lettere da.. For nå kan jeg spise fiberrik og rugsprø og sånn.. Jippi!!!! :D

mofe 22-04-05 00:05

Sitat:

Hmm... Men jeg takler ikke smaken på kaldpresset oliven olje... Yæk! ;) Så da satser vi på at går greit med fløte.. Da smaker det ikke så innmari "vannete" heller.
Men nå blir jo frokostene litt lettere da.. For nå kan jeg spise fiberrik og rugsprø og sånn.. Jippi!!!! :D

Bruk kaldpresset rapsolje - smaker ikkenoe.. Helt sant! :ja: :)

Aline 22-04-05 07:25

olivenoljen smaker heller ikkenoe i shaken (synes jeg) og jeg får heeeelt noya av oljekonsistens og olivenoljesmaken er ikke akkurat nam.... ;)

men start med fløte, så kanskje du blir litt modigere etterhvert :ja: :) ;)

Begod 22-04-05 08:50

Sitat:

Det er stor forskjell på smaken av olivenoljer, stort sett alle billig oljer smaker helt forferdelig. Jeg har lært og kjøper aldri mer olivenolje på prix.

Albertine 22-04-05 08:53

Sitat:

Hmm... Men jeg takler ikke smaken på kaldpresset oliven olje... Yæk!

Da er vi to! Fikk spytendenser av den smoothien jeg lagde her om dagen. Og det smakte godt av proteinpulveret. Det er OLJEN! (Men så er den kjøpt på SPAR også da...)

Ruska 22-04-05 14:23

Jeg blir helt tullerusk av dette jeg :( - skulle ville så gjerne finne et proteinpulver (med sjokoladesmal f.eks.. :rolleyes: ), men det er så mye å velge i...

Jeg har kjøpt en type i helsekostforretningen..som het... :o - husker ikke. Men den skulle være uten karboser og med soyaprotein og ikke melk.

Blandet den ut med vann og det ble en klumpete forferdelig grusom sak som jeg ikke klarte å drikke.... :nei:

Jeg går fortsatt på Atkins induksjon, vil ikke gå over i fase 2 enda, hva kan jeg ha oppi den for at den skal bli "spiselig" ???

Ellers har dere navnet på et merke som er ok ??

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.