![]() |
Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
Denne skal prøves en dag suget er for stort :D
|
Knall god kake!!!
|
Hmmm, er det karbo i vanilje essens, eller de andre essensene for den saks skyld (rom og mandel)??
Denne kaken hørtes helt fantastisk ut, så har kjøpt inn alt i dag:) |
Hvor mange karbohydrater blir det i denne? Jeg har laget den tidligere, og da fant jeg ut at det ble ganske mye..men i den oppskriften var det 2 typer søtning.. Noen som har regnet på denne?
|
Jeg lagde en nå. Tok 15 gram økologisk bakekakao (12 karb pr 100 gr og kunne faktisk brukt litt mindre), noen dråper vanilje essens og glemte helt kremen, men den ble god for det:) Da fikk jeg 2.2 karb på hele, men vet som sagt ikke hvor mye det er i essensen. Har sendt inn e-mail til leveradøren, og venter på svar. Men jaggu fikk jeg vekk søtsuget mitt, denne kaken var fantastisk og mektig!!!!
|
Nå er det lenge siden jeg har laget denne, og i dag glemte jeg helt at jeg pleide å lage den med Splenda. Jeg laget med Sukrin, og det var ikke så godt asså..:rolleyes:
Jeg merker at jeg sliter skikkelig med ettersmaken av Sukrin i bakverk som skal være søte. I brød og andre retter går det helt greit, men ikke i denne altså. Jeg får notere meg det bak øret! http://www.blokksberg.com/images/smilies/writing.gif |
Hei! For at den skal bli mindre svampete kan man bruke et par-tre ss med pisket krem i stedet for fløte - blir myye luftigere og får en mindre "pussig" konsistens. :)
|
Er det sant?? Tusen takk, det skal prøves! Kanskje det gjelder vanlige mikropannekaker også? De smaker nemlig veldig godt og er såå lettvint, men konsistensen blir litt vel svampete.
|
Det kan godt hende, jeg har aldri lagd mikropannekake i det hele tatt, jeg ;) Jeg hadde ikke noe fløte i dag, men noe pisket krem i en boks i kjøleskapet, så jeg bare gjorde et forsøk og det fungerte i alle fall knallbra! Brukte litt mer krem enn jeg ville brukt fløte, siden det er så mye luft i kremen :)
|
Kan man bruke Natreen som søtning?
Helsing sjokoman...... |
Jeg lagde denne i dag, og den var kjempegod!
Lagde først en hvor jeg smeltet smøret helt, og den ble perfekt. Så lagde jeg tre (til familien som dessert). Smøret hadde stått på benken og var ganske mykt, så jeg smeltet den første dosen bare halvveis, og de andre to smeltet jeg ikke i mikroen i det hele tatt. De to siste blåste seg opp skikkelig, mistet fasong og ble vasne. Den første ble en mellomting mellom den jeg lagde tidligere på dagen, og de to siste. Konkluderer med at jeg må smelte smøret helt. :P Eventuelt må jeg bruke større former. |
Litt guffen konsistens på denne, men veldig god smak. Lurer på om jeg må lage en til lunsj også....
|
super god ble den. laget den nettopp. å med litt kremfløte ved siden av, magisk, men fant ikke noe om hvor mye karb det er i den?
|
Antall karber kommer jo an på hva du har i den - jeg bruker litt mindre sukrin og tilsetter litt splenda, så det påvirker jo. Og hvilken type bakekakao du bruker, størrelsen på egget osv - det er bare å regne over :)
|
Prøvde denne i dag jeg også, med 3 ss sukrin. Ettersmaken av sukrin var fæl, veldig bitter. Men ellers var det godt. Får lese tråden å se om det er noe annet søtn.middel som kan brukes i stedet..
|
Prøvde denne idag, og den ble kjempe god! Ble veldig positivt overrasket på konsistensen, det ble akkurat sånn konsistens som det er på vanlig sjokoladekake. Kjempe godt! Hadde bringerbær på, og halvveis pisket kremfløte, veldig godt :)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._5318056_n.jpg |
Noen som har prøvd å lage denne uten noen som helst søtning? Kanskje det blir ok jeg har litt jordbær/blåbær i kremen ved siden av?? Prøver nemlig å holde meg helt unna kunstig søtning:o
|
Må jeg ha vanilje essens i eller blir den god uten også?
|
Åhh, det var god kake :) Takk, Iset!
|
Sitat:
Takk for oppskrifta, den kommer jeg til å bruke om og om igjen, og så lettvint da....:) |
Mmm, dette må testes til tekoppen. Kan vel lage kaken i en liten kaffikopp? Så på Rachel Ray, tror jeg det var, om ei som lagte kaker i kopp, nok til en person og kjapt og enkelt.
|
Hehe, så samme programmet :D Joda, det går fint å lage denne som koppekake :)
|
Lagde den nå. Skulle "spare på karbo" og brukte 1 ss Splenda og 1 ss Kakao.
Ble helt grei, men det var altfor lite med en ss Splenda, gitt! Smakte neste ikke søtt, hadde en dæsj krem over - så gled den ned :D Venter på Stevia, kan kanskje brukes? |
Denne var supergod, skal prøve med pisket krem i dag, og ha litt nøtter i. Syns det er så kos med en god kopp te og noe godt ved siden, da passet jo denne kaken supert. Men som andre sier, konsistensen var litt svampete og rar. Jeg hadde to topper ss med sukrin, og kjente ikke noe ubehagelig ettersmak av den, syns det var god søtsmak- normal søtsmak. Alt kakao overdøvte eggesmaken, så tror jeg må teste dette til mannen
|
Åååååååhhhh!!!! Himmel jeg har kost meg -såååå utrolig deilig. :sikle:
Jeg brukte to ss Splenda og en ss bakekakao. Hadde kun bringebær over. :sikle: Dette skal gjentas når resten av familien skal kose seg med noe. :ja: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |