![]() |
Sv: Vann-tråden!
Tror også vi må ta i betrakning at mange her trener. Du trenger mere væske dersom du trener!! Men å huske på at en ikke skal overdrikke er nok et poeng. Jeg har meg en farris naturell av og til. Så får jeg litt salter i vannet...
|
Jeg overdrikker ikke! Mitt problem er at jeg fint kan gå 8-9 timer uten å få i meg vann og ikke merke det engang :S
Så skal prøve å få i meg 1 liter om morgenen/dagen og 1 liter på kvelden så kommer i allefall magen litt i gang ;) |
Sitat:
|
Slenger inn et lite tips her:
Husk vi damer blir eldre, og et stort (men tabubelagt) problem hos eldre damer er inkontinens (urinlekkasje). Med overdrikking av vann kan man fremskynde/forårsake et slikt problem (iflg. min gynekolog). Han anbefaler max 2 liter vann om dagen! MEN når det er sagt, har jeg større vekttap og mindre vannansamling i kroppen når jeg drikker mye vann :) Derfor prøver jeg å få i meg mest mulig... Selv om det er vanskelig å huske på... Og det blir 1-2 toalettbesøk i løpet av natten :( |
har klart å redusert en del på pepsi max drikkingen, men har enda en del å gå på.. drikker kun vann på jobb, det kan blir 1-2 liter i løpet av en 8 timers dag. Når jeg kommer hjem derimot er det for det meste pepsi max det går i. i første omgang skal jeg prøve å redusere til max 0,5 l pepsi max per dag og så etterhvert kun litt i helgene. Vi får se. Lykke til med vannkjøret :)
|
Sitat:
Ikke bare eldre damer, men også overvektige damer blir ofte rammet av dette! |
Men jeg er 23, betyr det at hvis jeg drikker mye vann nå, fremskyndes inkontinens i....mine eldre dager?
|
Mora til en venninne av meg, som er sykepleier, sier at det er lurt å drikke en del om gangen, ikke gå å smådrikke hele dagen. Jeg tror ikke det er ment som at man skal drikke hele "dagsrasjonen" på en gang, men kanskje fordele væskeinntaket på en fem-seks tilspunkter jevnt spredd utover dagen. Det vikigste er vel at man ikke tisser alt for ofte? Eller har jeg misforstått da?
|
Jeg er også sykepleier og har aldri hørt noe om det, bare at mange drikker for mye.
Drikker man sukkerholdige eller sure drikker derimot, er det ikke lurt å smådrikke hele tiden. Tennene får jo aldri fred. liksom! Og ja, det du gjør nå når du er 23 vil kunne få konsekvenser for deg senere i livet. Blant annet drikkevaner og utvidet, slapp blære, men selvfølgelig også gode matvaner som lavkarbo!:D |
ok! Gross!
Utvided, slapp blære.....jeg slutter å drikke vann NÅ! :p |
Sitat:
Men ikke drikk mer enn du føler deg konfortabel med, ikke la deg presse til litt mer og litt mer bare fordi andre er mer tørste enn deg!:) |
Neida, det lille rosa trynet neders betydde at jeg tulla :D
Er ikke redd for det, jeg gjør jo sånne stramme-slippe-stramme øvelser! Hvis det hjelper for det da:) Men det er jo smart å tenke fremover da |
Skjønte at du tulla, altså!;)
Sorry, de øvelsene hjelper på mye, men ikke på selve blæra! Kanskje ikke så morsomt å tenke så langt fremover, men det kan lønne seg å ofre en liten tanke eller to på sånt, for vi blir bare eldre og eldre. Blir en kvinne inkontinent i 45 års alderen, må hun veldig sannsynlig leve i over 40 år med det! |
Jeg er også heeelt avhengig av vann - hele tiden! Masse!! Hvis jeg ikke drikker nok vann føler jeg meg litt småkvalm osv. Men jeg er ikke glad i brus ol. så kanskje derfor jeg kun drikker vann i tillegg til kaffe og te.
Tenkte jeg bare skal minne om det Torkel skriver i boken sin om at iskaldt vann øker forbrenningen. Dere vet vel det allerede, men tenkte det er verdt å nevne i en egen vann-tråd :D |
Sitat:
Hmmm.. har egentlig ikke tenkt på om deter for mye? Kanskje det?? |
våkelig?? mener at jeg må flere ganger opp om natten, og mener også slurk ; ) tror leggetid nærmer seg ;)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40. |