Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Ketolyse i Tromsø (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31214)

Tromsøjenta 17-03-10 19:31

Sv: Ketolyse i Tromsø

Gleder meg til å fortelle til typen at det finnes pøler uten karbohydrater han kommer til å være superfornøyd:)
Jeg veier mindre enn jeg har gjort på et halvt år nå,men tallet som vekta har stoppet opp vet jeg av tidligere erfaring at det er vanskelig å komme seg vekk fra.

Gud jeg er godterisyk...

Er dere flinke å trene?

Friday 02-04-10 17:54

Trene bare når æ spring rundt på jobb, Edel ;)
Og la oss si det sånn...det e en del springing der førr tida. :D

Tromsøjenta 07-04-10 16:07

Ja,vi får sprunge fra oss,man må bare huske på kostholdet!:) Jeg synes det er veldig vanskelig. I dag ville personen jeg er personlig assistent for ha bakevarer fra steikegodt: kanelsnurrer,skoleboller og sjokoladeboller. Vanskelig...

Cogitatio 08-04-10 09:55

Hei :)

Dette var en flott tråd med mange gode tips. Jeg bor også i Tromsø, så nå skal jeg iallefall ta en tur til Eide Handel.
Jeg er helt ny her inne, og dette er mitt første innlegg. Må prøve å sette meg litt inn i hvordan alt dette fungerer. Jeg syns det er skikkelig morsomt og motiverende med et slikt forum.
Blir gøy å følge dere på ferden mot deres mål :stortsmil

Hilsen Cogitatio

cmh 12-04-10 16:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cogitatio (Innlegg 859516)
Hei :)

Dette var en flott tråd med mange gode tips. Jeg bor også i Tromsø, så nå skal jeg iallefall ta en tur til Eide Handel.
Jeg er helt ny her inne, og dette er mitt første innlegg. Må prøve å sette meg litt inn i hvordan alt dette fungerer. Jeg syns det er skikkelig morsomt og motiverende med et slikt forum.
Blir gøy å følge dere på ferden mot deres mål :stortsmil

Hilsen Cogitatio

Hei og velkommen skal du være!:)
Men hvilken vidunder-metode er det du har brukt for å gå ned alle kiloene??:eek:

Cogitatio 12-04-10 22:17

Hei cmh :)

Tusen takk. Dette virker som en flott gjeng :)

Jeg gikk opp mange kilo på noen få år. De ti første kiloene gikk jeg ned ved å være veldig nøye med kostholdet. Lite fett og sukker osv... Men, så var det stopp. Jeg fikk diagnostisert PCOS og insulinresistens og startet på lavkarbo samtidig som jeg tok metformin (medisin som regulerer insulinet). Da gikk jeg gradvis ned i vekt sånn ca 10 kilo til. Etter avsluttet behandling levde jeg kun på lavkarbo og gikk ned 15 kilo til, før jeg gikk over til et normalt norsk "anbefalt" kosthold. Jeg trodde jeg skulle klare å gå ned i vekt de siste kiloene mine på denne måten, men det som heller skjedde var at jeg gikk opp noen kilo. Nå skjønner jeg at lavkarbo som livsstil passer meg bedre. Fant ut om ketolysekuren her inne på forumet, så nu satser jeg alt på det fremover :D

Som du skjønner så har det ikke vært noen vidunderkur, men et langvarig prosjekt mot et mål :) Det kommer godt med å ha en god porsjon tålmodighet og være litt sta ;) + å velge den riktige metoden som passer akkurat deg. Og jeg vil iallefall anbefale lavkarbo på det varmeste :)

cmh 13-04-10 19:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cogitatio (Innlegg 861762)
Hei cmh :)

Tusen takk. Dette virker som en flott gjeng :)

Jeg gikk opp mange kilo på noen få år. De ti første kiloene gikk jeg ned ved å være veldig nøye med kostholdet. Lite fett og sukker osv... Men, så var det stopp. Jeg fikk diagnostisert PCOS og insulinresistens og startet på lavkarbo samtidig som jeg tok metformin (medisin som regulerer insulinet). Da gikk jeg gradvis ned i vekt sånn ca 10 kilo til. Etter avsluttet behandling levde jeg kun på lavkarbo og gikk ned 15 kilo til, før jeg gikk over til et normalt norsk "anbefalt" kosthold. Jeg trodde jeg skulle klare å gå ned i vekt de siste kiloene mine på denne måten, men det som heller skjedde var at jeg gikk opp noen kilo. Nå skjønner jeg at lavkarbo som livsstil passer meg bedre. Fant ut om ketolysekuren her inne på forumet, så nu satser jeg alt på det fremover :D

Som du skjønner så har det ikke vært noen vidunderkur, men et langvarig prosjekt mot et mål :) Det kommer godt med å ha en god porsjon tålmodighet og være litt sta ;) + å velge den riktige metoden som passer akkurat deg. Og jeg vil iallefall anbefale lavkarbo på det varmeste :)

Åh.. Du er flink altså!
Beundrer dere som har klart så mye over så lang tid, langt mer enn de som har gått ned masse på kort tid. Det skal roses høyt altså!:blomster:

Cogitatio 14-04-10 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av cmh (Innlegg 862091)
Åh.. Du er flink altså!
Beundrer dere som har klart så mye over så lang tid, langt mer enn de som har gått ned masse på kort tid. Det skal roses høyt altså!:blomster:

Tusen takk for at du minner meg på at jeg faktisk har vært flink :) Jeg har dessverre lett for å fokusere på her og nå, også glemmer man det store bildet. Har veiedag i dag, også gikk jeg "bare" ned 0,8 kilo. Men, dette er jo bra, det går jo den riktige veien. Tålmodighet, tålmodighet :o hehe.

Håper det går bra med deg cmh og alle dere andre.

Ha en superfin dag dere flotte, flinke slankere :)

leifeinar 15-08-10 22:37

Fant denne under litt googling etter sukrin i Tromsø :) takk for mange fine tips på hvem hva hvor....

skal bake muffins i morra tenkte jeg, fant en så fin oppskrift, slenger den med siden noen nevnte dere savnet litt kosemat.

hvordan går det med dere? lenge siden noen har postet, er dere fortsatt igang`?

Muffins med bær

I mine forsøk på bruke stikkeslbærene jeg har plukket inn fortsetter jeg i jakten på alternative oppskifter. I dag har jeg prøvd meg på muffins :

2egg
3ss sukrin
125gr malte mandler

Egg og sukrin piskes til en stiv eggedosis og malte mandler blandes inn.

La stikkelsbær i en stør muffinsform og helte over med egg og mandelblandingen - noen gjorde jeg det omvendt, men bærene synker til bunns så tror resultater blir det samme

Steke midt i ovnen på 200 grader i ca 12-15 min

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.