![]() |
Sv: Alternativ til vaksine!
Mrs. Monroe, hva mener du med mofe-loke?
|
Sitat:
Sitat:
Kolloidale sølvpartikler har bakteriedrepende effekt. Men å lage monodisperse kolloidale sølvpartikler ER noe annet enn å elektrolysere vann med sølvelektroder. Du får vann med litt sølvioner i, ikke sølvpartikler. Det metalliske sølvet løser seg ikke opp av seg selv og blir omdannet til nøytrale partikler av kolloidal størrelse. Det krever heller avanserte laboratorieteknikker. Ugelstadlabaratoriet i Trondheim vil sikkert kunne svare deg på hvordan de kan fremstilles, jeg kom aldri så langt som til syntese innen kolloidkjemi. Ionisert kolloidalt sølv er en umulighet - fordi man enten har metallpartikler eller ioner. Et ion er IKKE en kolloidal partikkel! Metall er kjennetegnet av sin ionesky som gjør dem nettopp nøytrale. Ideen er god - men uten å kunne kjemien bak svikter det et sted på veien. Dessverre. Men drikk gjerne sølvvannet ditt og tro du blir bra - det sitter mye kraft mellom ørene våre. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Finner ikke noe fornuftig på colloidal silver jeg.
Stort sett alt jeg fant var ufullstendig. Det dukket opp at grunnen til at en produsent i USA ikke lover kur mot spesielle sykdommer er at da kreves det vitenskaplig dokumentasjon på virkningen, og det kan tydeligvis ikke fremskaffes? Den mest populære var http://www.silvermedicine.org/colloi...tudytexas.html Skriver ingenting om hva slags biofilm de bruker, og de har ingen kontrollgruppe med 0 ppm CS... Men for all del, det er jo ikke dødelig å drikke, og som Margrethe sier - mye sitter mellom ørene :) Edit: det handler vel om man tror på konspirasjonen eller ikke |
Sitat:
Var innom en annen diskusjon, og der var det en som påstod at legestanden hadde aldri kurert noen for kreft (!) - men det kunne altså dette sølvvannet. :wacko: |
Sitat:
|
Denne mannen har selvmedisinert seg med sølvpreparater:
http://www.vg.no/uploaded/image/bild...807303_156.jpg http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=580203 |
Sitat:
Folkelig forklart er ionisk kolloidalt sølv en umulig sak i seg selv fordi et ion er en partikkel med ladning, mens metallet sølv i seg er totalt sett nøytralt og uten ladning. At sølvet er kolloidalt betyr bare at det har en viss størrelse, mener å huske det er mellom 1 mikrometer og 1 nanometer. Man kan lage kolloidale sølvpartikler, men ikke ved å ta vann, putte nedi sølvelektroder og sette på strøm. Da lager man sølvioner, som bare betyr at man løsriver metallpartiklene fra hverandre. Disse ionene kan så reagere med andre stoffer. Det er vist at kolloidale sølvpartikler har bakteriedrepende effekt. Det er ikke det samme som at sølvioner har det. |
Sitat:
|
Sitat:
Og det er elektrolyse du snakker om når det gjelder ionene? Sølv har ett elektron i det ytterste skallet??? Ag-? Og oksiderer lett.. men det er IKKE slike kolloidale partikler?? Skjønner fremdeles lite jeg... |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
En kolloidal sølvpartikkel er en metallpartikkel. Den består av flere sølvatomer sammen og siden metaller er kjennetegnet av at metallatomene deler på elektronene i ytterste skall i en elektronsky, vil metallpartikkelen være nøytralt av ladning. I kolloidal størrelse kan det skje mye artig (f.eks er små nok gullpartikler elektrisk ledende, mens gull i seg selv en svært dårlig leder) og det er vist at slike små sølvpartikler kan være bakteriedrepende. Ved å elektrolysere vann med sølvelektrode (hva den andre elektroden er varierer) vil det løsrives sølvatomer fra elektroden og disse vil gå ut i vannet som ioner. Men fortsatt er dette ioner og ikke kolloidale partikler. Jeg utelukker ikke at et og annet sølvion kan finne et annet sølvion og reagere med det - men slike reaksjoner skjer som regel ikke helt av seg selv (dette har med reaksjonskinetikk å gjøre). Kanskje kan du få en eller to kolloidale partikler i sølvvannet ditt, men det du egentlig får er sølvioner. De har ingen bevist bakteriedrepende effekt. Om de gjør deg blå er jeg usikker på, men det kan sikkert undersøkes. Sølvioner kan iallefall reagere med andre stoffer. En klassisk labølvelse er sølvioner sammen med nitrationer - det gir et hvitt fast stoff; sølvnitrat. Var det mer forståelig? Dette illustrerer forresten veldig godt hvordan slik kvakksalvermedisin kan oppstå. Man leser noe om sølv som dreper bakterier, man husker fra ungdomsskolenaturfagen at man kan få sølvioner i vann ved elektrolyse og man legger to og to sammen selv uten å kvalitetssjekke med noen som kan mer om dette. |
Sitat:
Derimot kan jeg ikke klare å motså den fantastiske logikken til Otto Heinrich Warburg. http://en.wikipedia.org/wiki/Warburg_effect Det er nok en forenklet løsning å si at ketose er en kur for kreft, siden det er så mange krefttyper - og noen av de bruker glukosen kroppen lager selv fra protein uansett, men warburg-effekten kan logisk sett stoppe vekst i enkelte typer kreft. Men du får jo ikke den tøffe fargen av det... :) |
Sitat:
|
Den fargen har jeg sett før - muligens på en blå ballong fra Bergen :p
|
Sitat:
Det med elektronskall og ytterste skall er en veldig forenklet modell som ikke brukes så mye på universitetsnivå - vi snakker heller om molkekylorbitaler og der er verden mer kompleks. Se heller for deg at samtlige sølvatomer i en partikkel (uavhengig av størrelse) deler alle atomene i "ytterste skall" samtidig. Dermed har alle sølvatomene fulle "ytterskall" uavhengig av hvor mange atomer som er i en partikkel. De mangler ingen elektroner og er nøytrale samtidig som elektronskyet stabiliserer "ytterske skall" Ionisk kolloidalt sølv er derfor en selvmotsigelse - enten har man kolloidalt sølv eller så har man sølvioner. Sølvioner er det man får ved å elektrolysere vann - og veien derfra til kolloidalt sølv er nok temmelig komplisert. Grunnen til at jeg sa at jeg ikke utelukker at noen partikler kan finne sammen var fordi jeg regnet med at det ville bli angrepet dersom jeg ikke gav den disclaimeren. |
O hjelpe meg, har vi de tomsingene her inne også...
Å si at nyhetsspeilet er på blåbærtur er IKKE angrep på fri presse. Nyhetsspeilet drives antagelig av en nisse med sølvfoliehatt som venter på den store rominvasjonen. Denne sølvfoliehattbekledde nissen har selvsagt ytringsfrihet, på lik linje som de av oss som sier at dette bare er tullprat. Jeg er kanskje krass, men sånne folk som dere konspirasjonsfjomper... jeg skjønner virkelig ikke at dere tør å gå ut av huset, så mange spøkelser dere ser på høylys dag. Jeg fikk meg en god latter av å endelig finne ut i dag hva "chemtrails" er (som jo noen har tagget rundtomkring i Oslo)... Til de av dere som ikke har fått det med seg, så er chemtrails altså det vi andre ser som kondensstriper etter fly. Men i enkelte hoder blir dette til kjemikalier myndighetene sprer for å dumme ned/hypnotisere/slavebinde folket. Jeg har nøffet fra meg, men hadde ikke det vært tilfellet så ville jeg tatt vaksinen uten å mukke. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det var nå de to som hyllet Nyhetsspeilet og Smurfedrikk. :D |
Sitat:
Margrethe er bare glad for at noe av det hun har klart å få med seg de siste 3.5 årene kan brukes. Når det er sagt er min lillebror blandt dem som elsker alt på nyhetsspeilet. Han mener jeg er hjernevasket av universitetet, som med viten og vilje driver vranglære for at man kan fortsette å føre folk bak lyset. Dette gjelder alle verdens universitet, selvsagt. Så jeg er ikke til å stole på, jeg er bare vranglært. ...om jeg gleder meg til å komme hjem til jul? Det kan diskuteres :D |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15. |