Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Snadder-pizza med skorpe som knaser litt (med bilde) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29208)

Shrinking Line 21-10-10 17:09

Sv: Snadder-pizza med skorpe som knaser litt (med bilde)

Du visper det ikke, bare blander det slik det er med det tørre.
Prøv. Mulig det går, vet helt ærlig ikke.

Furine 21-10-10 18:41

Ser for meg at det blir rotete å få utover ei heit steikepanne, det er relativt klissete...Kanskje eventuelt smøre utover eit bakepapir, og så vende det opp ned i steikepanna slik at bakepapiret held røra på plass? Eventuelt smøre utover ei non stick steikepanne medan den er kald?

Charlott 21-10-10 18:48

Jeg klapper røra utover plate med bakepapir og steker den i noen minutter før jeg har på fyllet. Enkelt og greit :)

Furine 21-10-10 18:50

Hehe, det hadde eg jo ikkje tenkt på, at den kunne steikast direkte i steikeomnen først. :rolleyes: Pardon my missing brain! ;)

Blir den like sprø og fin, eller blir den blaut?

ada-emilie 21-10-10 19:56

takk

Charlott 21-10-10 20:20

Den blir helt utmerket! Bare pass på at den ikke står for lenge, osten blir fort svidd.. ;)
Kan gjerne bruke litt lavere varme... :)

sylwester 24-10-10 20:25

Jeg prøvde denne idag og må sio jeg er positivt overrasket over resultatet når jeg tenker på at det er linfrø som er hovedingrediensen her. Jeg kjørte linfrø i stavmikseren, men jeg tror nok en luket blender er mindre messy ^_^

Mammaannmari 30-10-10 17:06

Jeg knuste lin frøene i kjøkkenmaskinen. I den lille beholderen. Ikke noe prob, ferdig på 2 min.

Var temmelig skeptisk når jeg putta den i mikron å kjente lukta, men det ble innmari godt tilslutt. Jeg brukte ribbe rester fra i går i fyllet med litt sopp. Mmmm

rhubarb 30-10-10 18:43

Takk for super oppskrift, jeg var litt skeptisk i utgangspunktet, men bunnen var fantastisk, både i konsistens og smak! Jeg krydret den med denne, anbefales: http://www.santamaria.no/servlet/se....c=1&s=7&id=560

Idarull 30-10-10 20:30

Jeg prøvde en annen av hennes pizzaer i dag. Den ble ganske god! Ble mett av 1/3 av deigen min. Her er den: http://www.genaw.com/lowcarb/thinandcrispy_pizza.html

Jeg lagde min i paiformer av aluminiumsfolie, og med bare 200 gram ost, for hadde bare 2 egg. Min satt fast i paiformene, så smør godt!

sylwester 04-12-10 23:14

Igjen. Dette er en super oppskrift som jeg benytter meg av hver helg. Fått ny blender med smoothie-maker og tar en hel pose med linfrø fra rema og gjør til mel i en jafs.

I tillegg så har jeg funnet ut av man får bedre kontroll over smøringen ved hjelp av å ha plastfolie over når man klemmer massen rund. Resultatet oppnåes fortere og er mindre klissete.

Jeg bruker heller ikke revet parmesan, men Pasetti revet Pasgrasan som fåes på Kiwi og Meny. Knallost fra Norditalia spør du meg.

Shrinking Line 09-05-11 07:26

Denne må jeg prøve igjen snart, er lenge siden og jeg har lyst på pizza.

Lohne 10-05-11 20:35

i matvareguiden står det at linfrø har ingen karber, på boksen jeg har i skapet står det 34 karbs pr 100g. Finnes det forskjellige typer linfrø??

Shrinking Line 11-05-11 11:46

Det hender at det står 34g, men da er fiberene ikke trukket fra. Det er 0 karber i linfrø.

Fatlady 04-09-11 22:22

Må man bruke parmesan eller kan man bruke annet revet ost? Liker ikke parmesan så godt. Men eeelsker pizza :)

Shrinking Line 05-09-11 10:08

Prøv deg frem. Det er godt mulig. Men bunnen smaker ikke mye av osten altså. Men jeg tror du bør prøve en veldig hard ost.

Sorella 13-09-11 17:52

Nå står denne i ovnen, brukte litt andre krydder i bunnen og tror det blir bra :D

Men, glemte å steke den i stekepanna men tror og håper at det blir ok frokostmuffinen stekte jeg like lenge, og den ble bra. brukte crisp-funksjon og pizzapanne i microen så sater på at det smaker godt :rolleyes:

Shrinking Line 13-09-11 21:26

Håper det smakte!

Sweetie73 13-09-11 21:38

Nam nam! Dette så godt ut!!!
Tusen takk!

Sorella 13-09-11 22:03

Den ble god!

Brukte en annen ost for Kiwi har ikke parmesan, (hadde 0 karbs og var hard) så det var bra.
Den kunne nok stekt lengre i microen (evt i panna :D) men enkelt og nokså rimelig.
Har tre små stykker igjen som blir lunsj på jobb i morgen :)

Jem 16-09-11 19:47

Ohoo, denne var god! Har ikke micro-ovn, men det gikk veldig fint å bare steke den på middels varme i panna med en gang før jeg satte den i ovnen. Magen er god og mett, deilig fredags-pizza :-)

Shrinking Line 16-09-11 21:09

Greit at det funker i stekepanna og.

r.o 09-11-11 02:05

Den beste lavkarbopizzaen ever! Har prøvd mange varianter og familien nekter å smake lenger.... denne var shitgod! Takker ned til støvlene:). Akkurat passe porsjonspizza for meg å... ble passe mett på hele denne. Fylte med tunfisk, chilisaus, jalapeno, tomat, paprika, hakket hvitløk, hvitost og rett etter stekeovnen små reker på toppen. NYDELIG! Spiste dierekte fra handen!
Byttet til 50/50 med solsikkefrø, da jeg var også skeptisk til linfrø:) og tok 1 ts med fiberhusk.

Biola 09-11-11 08:56

Denne må prøves!

Charlott 09-11-11 10:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Biola (Innlegg 1247985)
Denne må prøves!

Den ER knallgod! :sikle:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.