![]() |
Sv: Felleskjøpet har skjønt det!
Hvorfor blander dere det ut med ris?
|
Rett og slett fordi ris binder væske og er et godt, gammel vel utprøvd middel mot urolig mage!
|
Og jeg ønsker å forebygge nettopp urolig mage når jeg nå skifter fór..:)
|
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering!
I helgen var Nero veldig dårlig, alt han spiste kom ut igjen begge veier og han så direkte trist ut! Finnes vel knapt en hund som kan se såååååå trist ut som en ellers så spretten rottis!:nedfor: Fant ut at nå var det på tide å koble inn ekspertene! Som sagt, så gjort og i går var vi hos dyrlegen! Fryktet jo det verste og jeg grudde meg skikkelig til å dra dit! Tok med gubben både som moralsk og fysisk støtte! Men, o'jubel! Alle blodprøvene var heeeelt fine og røntgenbilder både med og uten kontrast viste ingen "skumle" ting! Tarmene hans var fulle av gass og diagnosen ble mage/tarmbetennelse! Ikke noe litt skånsomt fòr og store mengder snille bakterier ikke kunne fikse!:D:heia::w00t: Gjett om vi ble glade, da!:D |
Så deilig når man frykter noe skikkelig leit og så får en såpass snill diagnose !! DA blir man lettet og glad da :D
|
Vi var rett og slett vettskremt og måtte love ungene at han uansett ikke skulle avlives før etter jul!:eek:
Måtte ta den tung avgjørelsen med en blandingstispe som ble farlig for 4 år siden og ungene har aldri tilgitt oss det!:nedfor::hylgrine: Så nå er vi bare kjempeglade!:w00t::lol::love: |
Sånt er vondt.... :nedfor:
I juni-06 måtte vi avlive en 9 mnd gammel labrador pga kraftig HD I juni-07 måtte vi avlive ei omplassert schäfertispe fordi hun ble så inbildt og trodde hun hadde valper som måtte forsvares. Ikke bra når hun med det begynte å skulle jage bort alle i nærområdet, inkl naboene, og som et resultat at det glefset nabojenta på 6 år i kinnet.... Gikk bra med jenta, men tispa knakk brillene hennes.... Helt grusomt.... Juni har blitt en litt vemodig måned ja........ |
Noe av det samme skjedde faktisk med tispa vår. Blanding mellom dalmatiner og retriver. Hun adopterte snuppa som sin "valp" og angrep alle som kom mellom henne og snuppa!
Klarte heldigvis å avverge at noen ble bitt, men det var nok mest flaks. Etter å ha konferert med både veterinær og hundefolk, måtte vi ta avgjørelsen...... Kunne jo ikke ta sjansen på at det gikk riktig galt. Huset kryr jo av unger til en hver tid! Nero elsker unger og vi er bare så glade for at det ikke var noe fryktelig galt! Vovven til mamma'n sin!:hearts: |
Vet akkurat hvordan du har det !
Utrolig hvor glad man blir i disse dyra ! |
Jaaaaa!:love::klem::hearts:
http://www.animated-gifs.eu/mammals-dogs-heads/0056.gif |
Hehe, fineste rottisen !
http://lappistoiwo.blogspot.com/ Her kan du lese mer om mine to ;) |
Så herlig!:love:
Du skriver utrolig bra!:ja: |
Så hyggelig sagt, Kitt :D Begge mine er selvsagt verdens herligste, som dine er verdens herligste i din verden. Slike praktskapninger er enkle å skrive om ;)
|
Likte veldig godt det du skrev om at han lille måtte ha gener fra mange andre!
Sånn er det med vår lille også!:D Høres ut som en katt, stryker seg inntil bena, hopper ned fra 5-6meter og lander uskadet på beina. Legger seg inntil i sofaen og vil vær eunder dyna hele natten. Til de grader varmesøkende! Men han tror jo også at han er like stor som rottisen og han vasker ansiktet som en hamster. Andre gårdshunder klatrer i trær som katter eller helst ekorn!:eek: |
Vi har også finsk lapphund :) Herlige dyr :D
|
Det er noe av spenninga ved å ha dyr, Kitt, forsøke å sette seg litt inn i hvordan de faktisk fungerer, hva som trigger dem, gleder dem osv. Kunne virkelig ikke tenke meg ett liv uten hund !
Så gøy med flere lappiser, Ivory !! Underfundige snålinger, dise lappisene:p Om du ikke ha blogg vil jeg virkelig anbefale deg å fikse blogg og bli med i blogg-gjengen :D (nå drar jeg virkelig Felleskjøpstråden skikkelig OT :o ) |
Sitat:
Men hva skal dere fore ham med nå for at han skal bli bra? |
Sitat:
Hadde kjøpt Eukanuba fòr i Sverige som skulle være bra for sarte mager, men dyrlegen mente det fortsatt ikke var bra nok. Det er nemlig ikke medisinsk fòr! Så vi kjøpte en sekk Eukanuba Intestinal av henne. Hun pleier ikke prakke på oss fòr, så det blir vel mer som medisin å regne! Og noe virker, det er helt sikkert! Det eneste som har kommet ut av han siden i går, er kontrastvæske!:heia: |
Da håper jeg inderlig han blir en glad og lykkelig rottis igjen snart! :) :heia:
|
Takk!:klem:
Det gjør vi også!:heia: |
Nuffen min har gått på vom nå snart en uke og jeg har også begynt å gi henne den som er med kylling. Det har gått utrolig bra, så jeg kommer til å kutte ned på risen men fortsette med å blande inn kokt brokkoli. Jeg har ikke sett makan til matlyst! Og det kommer svært lite ut igjen i motsetning til hva det har pleid å gjøre på tørrfor, da kom det ganske store mengder ut hver gang vi var på tur, dvs 3 ganger pr dag..:p
Hun veier 60 kg og det som har kommet ut har absolutt stått i forhold til størrelsen og fyller fort opp en pose...:eek: Men nå? Nesten ingenting i forhold! :D |
Så fint at hun tåler det!:D
Så det da mine sto på V&H også. Ble litt mindre "avfall", ja!:p Nå fikk jeg beskjed om å ikke gi han V&H på aldri så lenge, selv om det bare er kylling mine får! Jaja, det ligger trygt i fryseren til Neros mage er klar!:) |
Sitat:
Nå har vi en Newfoundlandshund med middels HD på den ene siden. Vi måtte slutte å gå på ”hundehjørnet”, det ble altfor mye hopp og sprett med derpå følgende smerter. Men siden vi fikk satt inn en gullstift i et akupunkturpunkt i høyre labb bak, halter hun overhodet ikke mer! :) Og så er det lymfekreften da, den ligger som en truende sky i bakgrunnen…selv lever hun heldigvis i lykkelig uvitenhet om at hun har fått en dødelig diagnose og snart har levd ett år på overtid. Jeg innbiller meg at det foret hun går på nå kanskje kan være med på å holde sykdommen i sjakk, at det inneholder svært lite som nærer kreftcellene. Det er i allefall lov å håpe! :D |
Sitat:
Er det V&H du forer med og som gir så fantastisk resultat ?? |
Sitat:
Hun har klødd i årevis og har lett for å bli rød i ørene. Jeg håper V&H vil hjelpe på dette etter hvert. Ingen av de andre fortypene har hjulpet og hun nekter å spise tørrfor dersom det ikke er blandet godt med ”menneskemat”...:p Da hun fikk diagnosen lymfekreft for over et år siden bestemte vi oss, i samråd med veterinæren, for IKKE å gi den eneste behandlingen som er tilgjengelig, nemlig cellegift og/eller kortison, siden dette mest sannsynlig bare ville tvære ut en uunngåelig prosess som normalt går veldig, veldig fort uten behandling. Jeg hadde noe VitaePro liggende som ikke var i bruk, og tenkte at det ikke kunne skade, så jeg begynte å gi henne én pille pr. dag. I en periode på senvinteren slapp jeg opp for piller og da vokste kulene merkbart så jeg ga henne to piller pr dag i et par uker for å reversere den negative utviklingen, og det hjalp! Kulene ble mindre igjen! Så nå tør jeg ikke å slutte.. Om V&H i tillegg kan bidra positivt på helsen hennes så er jo det kjempebra! Men vi får se, det har jo gått veldig kort tid foreløpig...:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46. |