![]() |
Sv: Start august
Hei :) Jeg startet også nå i august. Har fra før gått ned ca. 30 kilo med reductil og grete roede-liknende diett, men enda bør jeg ned 20 til. Etter å ha stått mer eller mindre i ro i to år uansett hva jeg gjør, tenkte jeg at det kunne testes å kutte karber...
er usikker på om jeg bør kute ut Reductilen, eller om jeg bare kan fortsette også på den? Noen som vet ? |
Sitat:
nesten samme som meg du da! jeg starta i går og målet mitt er også 60 kg. i går veide jeg 70,3 og jeg er 1.68 høy! |
Jeg slenger meg også med her....
Begynte mandag 3. agust og skal ha veiedag på mandager jeg også. Kanskje vi skal starte en veietråd eller bare skrive det inn her hver mandag? Jeg fikk utslag på stix'n første kvelden :eek: OG jeg hadde da drukket ca 3-3,5 liter med vann i løpet av dagen :) Så vann er nok ganske avgjørende for en som ikke egentlig drikker så veldig mye... Eneste jeg har slitt med disse dagene er kvalme etter måltider, spesielt om morgenen. Ingen symptomer som svimmelhet eller hodepine... deilig! Men dobesøkene er jo hyppige da, men godt å få det ut!! Jeg har også sluttet med koffein og kunstig søtningsmidler, ihvertfall de første 14 dagene. Jeg er forøvrig 30 år og skal ned 36 kg som er fordelt stort sett på magen :( til en 187 cm høy kropp.... |
Hei. Jeg er ny her - og vi (mannen min og jeg) startet i går 'på ordentlig'. Jeg merket at jeg var litt sint i går og i dag! Er det noen andre her som har vært frustrerte over å innse at en må legge om matvaner og sånt?
|
Har gått helt fint for meg egentlig... litt mer styr med matlagingen ol. MYYYYE tid på kjøkkenet om ettermiddagen/kvelden.... Sambo mener jeg kommer til å bli superkokk etterhvert... he he he
|
Jeg anbefaler dere å prøve Gerds ostekake!! Den er bare supergod, og inneholder ikke så mange karber. Jeg pleier å lage den uten bunnen da, syntes det ble litt for mye smørsmak i den, og da blir det vel litt mindre karber også :) så har jeg også bakt noe som heter sjokolade-delice, nydelige sjokolademuffins!! nam nam. Og et brød dere burde prøve er "mitt aller beste brød" av Karin , det var helt nydelig, hvertfall i forhold til det brødet som står bakpå ketolyse-bake greiene. Det brødet likte jeg ikke, syntes det ble for falsk smak på den!
Ellers anbefaler jeg å piske litt krem av fløte, kanskje tilsette litt søtningsmidler hvis man føler for det, og så blande litt bringbær med! er kjempegodt som dessert eller bare hvis man er sugen på noe søtt og godt! Nam:rolleyes: |
Sitat:
Men da var jeg ikke "åpen" om slankingen. Det var bare jeg om samboeren som viste om det. Denne gangen har jeg ikke lagt skjul på noen ting. Jeg prater masse om kuren både på jobb, og hjemme. Jeg merker at folk rundt meg også blir motivert. Hehe... Når jeg begynte å prate om Ketolyse på jobben kom det fram at to andre også går på samme diett... Det er jo supermotiverende:D Nå kan vi prate, dele erfaringer og ikke minst oppskrifter med hverandre. Det er dødsbra!!!! |
Sitat:
hvor finner jeg oppskriften på det? |
Start 4.august, men er ikke kommet helt over på ketolyse kost enda. Har en del problemer iforhold til mat (har diagnosen atypisk bulimia nevrosa og den har virkelig blomstret det siste halvåret, hatt SF siden jeg var 14) så jeg må ta det litt gradvis for å kunne lykkes. Men jeg prøver så hardt jeg kan, og håper å komme over på ketolyse om ikke så alt for mange ukene:D
|
Sitat:
Ellers har jeg testet Cavalier-sjokolade i dag, den var veldig god (og veldig dyr)! |
Hei, jeg startet 4 august :) Har stor tro på dette. Har psyket meg opp i hele ferien.
Trenger tips til frokost, begynner allerede å bli lei egg og bacon...:eek: Spiste nettopp scampi til kvelds jammi:) Min startvekt var egentlig 105 kg, men har på forunderligvis gått ned 5 kg i sommerferien:rolleyes: Så min startvekt 4 august var 100 kg. Håper å gå ned 20 kg til jul... Har jeg da for store forhåptninger, monn tro ?? :confused: Gleder meg til å få resultater :D:D:D |
Sitat:
Jeg har også funnet ut at egg og bacon ikke er så snadder etter et par dager... Nå har jeg akkurat laget meg rømmegrøt til kvelds (med 2 karber pr. 100 gram), det burde funke til frokost også! Ble utrooolig mett av 200 gram grøt med smørklatt. |
Sitat:
|
Hei allesammen!
Hvor mye trimmer dere? Jeg har pulsklokke, og har som mål å forbruke gjennomsnittelig 600 kcal for dagen, det tilsvarer rundt 70 min gåing i middels tempo. Det var tungt i begynnelsen, men energinivået har steget. Har vært 4 dager i ketose, og kan fortsatt nesten ikke tro at dette skal føre til vekttap... Ha en fin dag! |
Amiga: Jeg prøver å sykle 3-4 mil i uka. Men det er sannelig ikke så lett... :lol:
Skal lage brødet til Karin i dag tenkte jeg! :) Se om det holder til min standard. Ellers går det veldig bra med mat o.l her, er fryktelig motivert! Men jeg er spent på hvordan helgen blir egentlig. Kjenner lysten på litt rødvin er tilstede... |
Sitat:
Da skal jeg sjekke litt oppskrifter, eller går det å kjøpe ferdig? Eller inneholder den for mye karbo? |
Noen som vet hvordan man oppdaterer trickeren?
|
Vi er med (mannen min og jeg). Er på 4 dagen nå, og ved relativt godt mot.
Mye å lære enda....:confused: Syns allerede at jeg hadde mindre melkesyre i låra da jeg sykla til jobben. Tilfeldig? |
Sitat:
|
Skulle være nye.... går litt fort her... he he he.
|
Hei! Jeg starter 'egentlig' til mandag, bevæpnet med ukeplan, men satser på uoffisiell start i dag (dvs spise noenlunde riktig men dårligere organisert, hah). Har lest boka noen ganger og har veldig stor tro på både ketolysekuren og lavkarbo som livsstil generelt - gjenstår bare å se om jeg får det til... :cool:
|
Oppskrifter til Karins brød fant jeg inne på Oppskrifter-> Bakst. :rolleyes:
Hørtes ut som en god ide med oopsiebunn, det må prøves ut :) Hadde en stor smell i natt, da jeg plutselig fikk besøk av noen venninner og det startet med et lite glass vin, men endte opp på byen med masse alkohol og en calzone og cola på vei hjem! Håper virkelig ikke det setter meg tilbake flere dager:confused: |
Foresten, hvordan ordner jeg sånn at den vektnedgang-ticker-greia kommer opp?:rolleyes:
|
Tror jeg har klart det :rolleyes:
|
Jeg sliter med et ekstremt søtsug her jeg sitter. Har spist Heistad-bringebærgele med krem, og litt krem søtet med canderel etterpå. Like sugen er jeg. Gi meg styrke!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46. |