![]() |
Sv: Noen andre som begynner på ny frisk denne uka?
Vi gir oss ikke så lett folkens!!! Reiser oss opp igjen på tross av et par stygge tall i fleisen nå og da:D Det går nok opp og ned, men det viktigste er at det går ned i lengden. Heier på oss:):):)
Spiste forresten en sånn Atkins bar i går. Og jammen var den god. Ble skikkelig skikkelig overrasket. Tenkte jeg skulle teste en, og var den god skulle jeg kjøpe meg flere til påsken. Sånn istedenfor Kvikk-Lunsj mener jeg. Og det skal jeg gjøre. Var mye bedre enn sjokoladen fra Sukkerfri. Synes jeg da, men smaken er jo forskjellig. Ha en fortsatt fortreffelig dag!!! |
Jeg har funnet ut av at vi kan spise drops fra extra delights, så i dag unnet jeg meg en slik ;) Er 86,6 karber pr 100g og 86 av de er sukkeralkoholer :)
|
Sitat:
97 karber - 96 sukkeralkoholer pr 100 g! En eske er 24 g.. |
Har handlet inn sånn bortimot en bærepose med godis til å ha med på fjellet i påsken, og alt "lovlig". Valnøtter, macedemianøtter, paranøtter, salte og røkte mandler, fleskesvor, polkagriser, lakris, speiderlakris, polkagriser, mørk sjokolade, melkesjokolade, atkinsbar med sjokolade, atkinsbar med hasselnøtt, konjakk, akevitt og whisky...puhh...glemte salt myk lakris...ikke glemt å kjøpe selvfølgelig, kun å føre det opp:D Ups...glemte visst å føre opp rødvin også...har ennå ikke handlet inn mat....hehe...ser ut til at det blir mange laaaaange turer på meg i påsken...og ehhh...nok etter påske også for å holde både form og vekt i sjakk:)
Sånn til orientering så starter jeg påsken allerede til helgen altså...alt skal ikke spises i løpet av et par dager. Kan hende jeg får litt hjelp av gubben også. Skal ikke se bort fra det:) |
Så morsomt å lese hva dere skal ha med dere på påsketur etc...! :D Bra å dele slike hyggelige, oppløftende ting. Nå har jeg gått fra 68,2 den 24. mars til 65,8 i dag, den 1. april. Det er så deilig å være i ketose igjen! Har savnet mange av de gode følelsene. På dette stadiet, rundt 65, har jeg gitt meg alle gangene før...., men NÅ!! -nå skal jeg ikke gi meg. Jeg skal mer ned. Ned til ...ååå...går det an å skrive det...?....kanskje jeg tør å satse på 60 blank over tid? :confused: 60 blank til sommeren? Det er i så fall ganske sprøtt kult! Dette er det jo jeg som styrer selv, og jeg har lyst til å prøve å komme meg dit. Da blir det rekord! :) Til alle sammen på denne strengen, og på forumet generelt: ha en alldeles vidunderlig påske!! Kos dere med den gode følelsen, turer i sola, mennesker, bøker, tørr vin og god mat! Pocahontas ;) |
Grattis Pocahontas!! Gleder meg til jeg ser 65 tallet:) Om det blir på denne siden av sommeren eller nærmere jul vet jeg ikke ettersom vekten går veldig opp og ned om dagen. Regner med at jeg likevel går nedover, selv om det nok tar betraktelig lengre tid enn jeg hadde regnet med. Men det gjør igrunn ikke noe ettersom jeg ikke føler at jeg forsaker noe, føler ikke at jeg på noen som helst måte slanker meg. Så får det heller ta den tid det tar. Er så utrolig deilig å ikke fyse på noe så karborik mat er ikke et savn. Kan likevel hende at jeg sprekker med litt appelsin og kanskje et ørlite glass eggelikør i solveggen i påsken... Ååååååå...gleder meg til hyttetur!!!
|
Sitat:
Men er virkelig alt det der heeelt lovlige greier på ketolyse? Jeg mener: polkagriser, masse lakris, masse alkohol, etc... Ikke for å "plage" deg novise, men synes bare det virker litt rart. |
Er ikke ekspert på ketolyse, men har gått sånn sakte men sikkert nedover siden starten i januar. Har ihvertfall vært i ketose de gangene jeg har sjekket. Kunne nok gått raskere dersom jeg ikke tok en glass konjakk i ny og ne, fjernet brøderstatninger og kaffe og kuttet ut kunstig søtstoff, men liker å kunne kose meg. Når det gjelder godteriet så er alt sammen lavkarbogodteri. Noe innkjøpt på apotek (Fribolgodteri...kjempegodt, men dessverre litt dyrt), noe i butikk og noe i helsekost. Har naturligvis sjekket innholdsfortegnelsen så jeg ikke går på en smell. Dessuten er det begrenset hvor mye av gangen man orker å spise av kunstig søtstoff ettersom magen protesterer og sier ifra dersom det blir for mye.
|
Aha! :) Var ikke klar over at det fantes slikt på helsekosten og apoteket!
Ikke meninga og blande meg, og være bedrevitene. Ha ei riktig fin påskefeiring! :smile: |
Takk for gratulasjon! :p
Nå er jeg i gang med den rømmegrøten som er beskrevet som god her. Skal gi rapport! Den akkompagneres med et glass rødt, forresten. Må feire at det er vårsol ute på balkongen i dag, og at påskeferien nærmer seg. Skal bare roe`n ned i hele påsken. Sønnen min skal på skiferie med faren sin og familien, og bikkja mi og jeg skal sove, gå lange turer, jeg skal lese bøker, drikke vin, på en date og sikkert på kino og en liten bytur med en venninne. Finfin påskeferien! Elsker fjellet, men den muligheten har ikke bydd seg i år. Dermed blir det bypåske, gitt! God påske til alle samme, og hold koken!! :D Pocahontas |
Sitat:
Sto ikke opp før kl 12 og da var der ingen mat til meg. Det ble C.L til jeg kom meg på butikken. Surret fort sammen litt kina kål ( god å steke) 3 egg, litt skinke,langløk og krydder. Slett ikke dårlig! Middag: stekt svinekjøtt i strimler, salat og litt rømme som saus. har nå laget et brød:confused: Har ikke smakt det ennå men lukter himmelsk. Har ikke vært på slank før og er vel det en kaller heldig, men er nå blitt 71 kg og 163cm høy, så begynte å bli kraftig.:eek: Det var litt om meg. Har du noe tips tar jeg i mot gladlig. |
Sitat:
|
Jeg tror mye er handlet i apotek og på helsekost, tror det står noe om det litt tidligere her :)
|
Hei Evis og velkommen i klubben:)
Alt i handleposen min kan JEG spise. Betyr ikke at det er spesielt lurt:D Likevel er alt "lovlig" godteri. Noen tåler absolutt ikke nøtter eller kunstig søtstoff uten at vektnedgangen stopper opp. Jeg spiser normalt ikke store mengder med godteri med kunstig søtstoff etter som maltitol ofte fører til mye luft og vondt i magen. Nøtter derimot spiser jeg litt av hver dag. Når det gjelder alkohol anbefales det ikke tidlig i ketolysekuren. Jeg tok meg en Lite øl, litt tørr hvitvin eller et glass konjakk til å begynne med uten at det ga noen utslag for meg. Men som sagt er det anbefalt at man venter noen uker før man drikker alkohol. Datteren min går også på ketolyse og hun har gått ned en 10 -11 kilo på samme tid jeg har gått ned 7. Hun tåler nok mer av erstatningsprodukter som kunstig søtstoff og lavkarbobrød enn det jeg gjør. Uansett, lykke til:) |
Æsj...ingen nedgang her i gården :mad:
Nå skal jeg få tak i boken ( Ketose eller Skaldeman), og sette meg ordentlig inn i ting og tang i påsken...Sikkert lurt:rolleyes: God helg og god påske, alle sammen :) |
Ja påsken er vel en utfordring for oss alle:o Kan være vanskelig å holde fingrene fra fatet ( påskeegget) :D Men vi må tenke på målet - fokusere!! Hvorfor gjør vi dette? Tar det tid å gå ned i vekt? Kan noen andre gjøre dette for oss? Bestemmer vi selv hva vi spiser? Føler vi oss bedre uten for mye karbohydrater? Jeg har ikke planlagt sprekk i påsken, en av grunnene er at jeg er usikker på om jeg klarer å hente meg inn igjen. Redd for at en sprekk blir en hel orgie:p Men er ved godt mot og sier til meg selv at dette klarer du!! Lykke til dere andre også i denne påsketiden, stå på:kanin::kanin::kanin:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ønsker deg en riktig fin kveld! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg lurer på å kjøpe en av de andre bøkene hans også...("Spis deg ned i vekt", eller noe sånt) Litt usikker... Gi gjerne tilbakemelding om hva du synes om den boken du skal kjøpe...:) Ha en finfin kveld!!! |
Hei hei! Jeg har nettopp begynt på ketolysekuren. Er ganske fersk på dette.
|
Sitat:
|
Hei, jeg er med jeg også! Skal ned 10 kg, fra 68 til 58. Begynner fra i morgen, så flott å kunne slå følge med dere! Ketolyse
|
Hvordan går det med dere i disse påskeeggtider? Hvordan takler dere at de rundt dere stapper i seg sjokolade og andre sukkerholdige godsaker? Jeg for min del spiser endel nøtter - sikkert litt mer enn jeg burde, men det er jo påske:D Kjøpte meg også en Atkins bar på butikken da den sukkerfrie melkesjokoladen var utsolgt. Den har jeg da fortært, men ble bare kvalm og ekkel av den.. dagen i dag skal jeg ikke spise noe nøtter, men mer mat. Var forresten å trente spinning i går - utrolig fornøyd med meg selv for det er en beinhard treningstime:) Lykke til alle sammen, vi står han av!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02. |