![]() |
Sv: Åh, jeg sliter sånn!
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har aldri lært kroppen min å være uten vann eller mat over tid... det er vel ikke normalt?? Snakker selvfølgelig om normale folk her.. ikke ekstreme folk.. som går over nordpolen eller klatre mount everest...
|
Sitat:
Men selvfølgelig er det et valg, man kan la være å drikke anbefalt mengde, og la kroppen jobbe hardere, eller man kan drikke et par liter og sørge for at avfalsstoffer ol skilles ut, samtidig som korppen får nok til de jobbene den skal utføre. Forøvrig sier du at du ikke har utsatt kroppen din for ekstrweme situassjoner; slankekur er ekstrem situasjon, samme hvilken filosofi man velger. |
Åh, jeg sliter sånn...... den var overskriften tiltrakk meg, her er flere....
Vel, har startet på Ketolyse i dag - har vært her inne tidligere (kjenner igjen Nille (som burde gi ut bok) og en del andre - hyggelig). Jeg er vel en typisk jo jo slanker og har vel i likhet med mange "slanket" meg fet. Nå er jeg langt nede mentalt - tenk 93,5 kg - jeg veier mer nå enn når jeg var gravid, jeg er bare så drittlei. Dette har pågått i 2 år (røykeslutt) - starter på "kurer", kutter ut - lager unnskyldninger (kan her gi ut unnskyldninger i eget leksikon om noen mangler noen) ;) Sliter med motivasjon, er som at jeg tenker at det ikke er noen vits - blir vel noen kg ned for så opp igjen..... Derfor trenger jeg et fora som dette ..... Har nå bestemt meg for å FULLFØRE, komme i mål og bli der - det er det jeg har som mål - og det er det jeg tror mange som meg sliter med - ikke selve "slankingen" (det også selvsag..) men det å ha fokus på at dette er en livsendring.... Isj, ble et langt innlegg - vel - har gått på Ketolyse før med gode resultater så jeg "gyver" på'n igjen.... Forsatt fin dag til dere alle - PS! Til tross for kallenavn - er jeg "female"... :) |
Sitat:
|
Sitat:
Det er derfor Siw og jeg (og noen til) prøver å si at for mye er heller ikke bra!:eek: |
konkurranse? Nei, her er det gitt stort sett velmenende råd om 2-3 liter om dagen vel?
Til deg som sliter; ta imot gode råd om flaskevann og ev noe "attåt" og lykke til videre. |
Sitat:
Det er ihvertfall ingen her inne (som har greie på det) som har anbefalt å drikke 5-6 liter vann til dagen. Det er etter min mening noe i overkant, men det er nok noen som drikker såpass mye av forskjellige årsaker. Jeg har f.esk. en trener som svetter noe inni granskauen når han trener. Han drikker et par tre flasker (ca. 1,5 liter) minst i løpet av en treningsøkt. Da jeg hadde en jobb hvor det var tørr luft og jeg snakket hele dagen, drakk jeg ofte 3 liter bare på jobb, men mindre hjemme. Lå ofte på 4-5 liter om dagen da. Hvordan man drikker vannet har også noe å si. Drikker man små slurker jevnt fordelt over hele dagen/kvelden vil kroppen takle det bra. Man "drukner" ikke av det. MEN drikker man en liter om gangen et par tre ganger til dagen er det IKKE bra. Det er så mange nyanser og situasjoner - ikke heng dere opp i hva andre gjør. Drikk det dere vil/klarer/orker. |
Det jeg unner nybegynnere her inne på forumet, er tips og råd som står til det valget av diett de har tatt. Og da er det vel ketolysedietten trådstarter har trengt å få råd i tråd med...ergo 2-3 liter vann daglig er optimalt...men alle monner drar...
Takk for saklige argumenter, Nille! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52. |