![]() |
Sv: Handleliste til startere
Jeg spiser gulrot og kålrot nesten daglig, men ikke mengder. Har regnet ut at karber fra kålrot/gulrot i en porsjon gratinert grønnsaksgrateng á la Fedon er ca 4-5 gram (og den er veeeldig god).
Jeg har ikke brukt brød av noe slag, eller atkinsbar, lovlige "søte" drikker, eller noen form for godterierstatning. Det er enklere å fjerne alle disse tingene fra bevissheten enn å minne seg på det man går glipp av hele tiden. Om jeg skulle være et halvt år i kloster, hadde jeg neppe lagt min daglige rusletur til en nudiststrand, for å si det sånn..... ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Selvfølgelig olje pga av fett(!) tenkte ikke så langt en sen søndagskveld :P
|
Frisk spinat er kjempedigg å bytte ut issalaten med. Den gir mer å tygge på og er knallgrønn og derfor stappfull av antioksydanter. Champignong har svært lite karbohydrater! Man må ikke kjøpe de søteste rød tomatene heller. De faste litt grønne er det mindre karbohydrater i. Jeg bruker soyamelk uten tilsetninger i te/kaffe, fordi den har et halvt gram karbohydrater pr 100 g. Jeg bruker dijonsennep som er uten karber som del av dressing jeg også bruker litt sitronsaft i, karri, salt, olje/most avokado og urter.
|
Er det noen som vet hvor mange karber det er i fullkornspasta? :)
|
Axa Fullkornspagetti ligger på 65g karbo pr 100g, så den må droppes :)
|
Sitat:
|
Men den verdien er tørrvare, ikke sant?
Blir for mye på ketolyse uansett, men om du koker 100g fullkornpasta, hvor mye mat blir det ferdigkokt? Har en gratengoppskrift der 150g makaroni er til 6 pers! Blir jo så mye mer når den er kokt! |
Ja det er nokk verdien på tørrvare ja :ja: men som du sier, uansett for mye for ketolyse.
|
Hvilken salat som er bra da? Har ikke funnet det noen plass... Hva med hjertesalat? Trodde liksom at salat var salat jeg... :p
|
Det er mange typer salat. Rapid er tørr og kjedelig. Spinat og ruccola kan brukes som salat. Spinat er så grønn og derfor ekstra sunn,og ruccola er smaker masse og godt. Issalaten har ikke den beste kvaliteten i disse dager men er mest økonomisk i forhold til mengden du får. Kjøp de tyngste, da er de ikke uttørket eller med få blader.Om sommeren har de ofte lus og fluer i seg.
|
Jeg bruker mest hjertesalat, fordi den holder seg best i kjøleskapet. Syns jeg hvertfall.
|
Sitat:
|
Hei, jeg skal til svinesund imorgen, så jeg lurte på om er det noe jeg kan kjøpe derifra billig og som ikke blir solgt i norge?
Så har jeg også lest at folk er her nevner sukkerfir goddis fra sverige? Hvilken butikk er det snakk om da?handler mest på eurocash og er innom norbysenter eller hva den nå heter:)+mamma luppas tortillas eller noe sånt? whats tht?? er det noen yoghurt jeg kan kjøpe derifra? |
Det meste blir solgt i Norge også,. men er mye billigere i Sverige, som feks Fiberhusk tiul baking etc. Koster det samme for 300g som 100g koster i Norge. Har de på gamle Nordby- butikken i hvert fall.
Tyrkisk yoghurt er billigere også. Finnes flere tråder her inne om Svenske- handel. Feks denne! Scroller du helt nederst på den siden, finner du andre tråder om det samme!:) |
Sitat:
Kjøtt er jo en selvfølge ;) Det sukkerfrie finnes det mye av på godtebutikkene, men vær forsiktig om du ikke er vandt med det. Sukkerfritt godis og SÆRLIG det svenske løsgodteriet er IKKE bra for magen. Første gang jeg spiste sukkerfritt løsgodt, ikke mer en en håndfull - fløy jeg på do en hel kveld og trodde virkelig at jeg var syk! Jeg gikk ned en hel kilo på EN kveld! :o Mama lupes tortilla tror jeg ikke mange helsekoster selger lengre. Jeg regner med at importen blir dyr. (de kommer egentlig fra usa) Tyrkisk youghurt kan du kjøpe, det er sikkert billigere det også ;) |
Jeg kjøper Fibrex i Sverige. Bruker det i brød og bakevarer. 5 gr per 100 gram og fungerer supert som mel om man maler det. Er flak i boksen.
|
Tacosausen til Old el Paso inneholder faktisk 8,8 g karber pr. 100 gram den....
Men Landlord sin inneholder kun 6 g pr 100 g...så hadde nok heller valgt den gitt...:) Landlord har faktisk en del produkter som inneholder mindre karbohydrater enn andre...Rema 1000 fører den:) Tacokrydderet fra blackboy inneholder iallfall ikke sukker...så dene kan vel og brukes:) |
Fader martin har forresten en dressing m 4,68 g krb pr 100 gr...Selskapsdressing heter den...:)
og 100 g dressing er myye..så mål opp 100 og porsjoner utover en tre dagers tid:) Selges på Coop OBS...til og med 10 kr salg på den om dagen..:) |
Kjempe fin liste til oss som skal handle inn og starte opp:D
Men hvilke drikker kan vi drikke da? |
Sitat:
Og te og kaffe! Kakao laget av fløte! Lightbrus er "lov", men kan være til hinder for vektnedgang hos noen. Det samme gjelder light- saft som feks Fun light! |
Dytt :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14. |