![]() |
Sv: Vi burde organisere oss!
Sitat:
Kreft og grønnsaker er en interessant sak. Forskere anbefaler mot antioksidanter under kjemoterapi. (Jeg antar at det er de frie radikalene som tar livet av tumoren.) Det synses (svakt) rundt det her. Frukt og grønt er oppskrytt. De er f. eks. fulle av forsvarsmekanismer. Brokkoli, f. eks. (som vi forresten ikke begynte å spise før det første århundre e. Kr.), er rikt på oksalat. Korn har lektiner, agglutinin, gluten, fytatforbindelser og så videre. Bønner har fytatforbindelser, pseudoøstrogen (fytoøstrogen), goitrogener (tyroksinhemmere?), lektiner, oksalat og ensymhemmere. Dessuten ser jeg ikke helt potensialet for store mengder frukt og grønt under vår evolusjon. Hvorfor skal fruktose reagere så voldsomt hvis det var en basisvare? Jeg tipper heller at vi spiste høyglykemiske rotgrønnsaker (tenk kassavarot), hvilket passer bra med spekulasjonene i denne artikkelen. |
Sv: Vi burde organisere oss!
Sitat:
Det er jo en grunn til at så mange som legger om til LCHF holder seg der etter ferdig slanking. Vi har kjent på kroppen hva denne maten gjør for helsen vår! Ikke fanken om jeg skal tilbake til frukt og knekkebrød igjen, for å bli en overvektig, fisete, gretten og deppa kjærring igjen. :p |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16. |