![]() |
Sv: Gamle synder. ... ikke synder?
Nei, sorry, det jeg mener er at folk som før ble kritisert for sin oppførsel, og betegnet som de ovennevnte faktisk hadde en medisinsk årsak. Jeg ville ikke være stigmatiserende. Jeg synes det er tildels positivt at man prøve mer så se på årsaken bak, i stedet for å bare stemple unger som "problembarn".
Litt uheldig formulert av meg, men ikke vondt ment. Jeg var selv "problembarn" i PPtjenestens hule hånd i mange år. Noen diagnose har jeg aldri fått, pappa kaller det "personlighet". Ikke vet jeg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Vi har ikke helsekostbutikk her ute, men jeg er i Bergen 1 - 2 ganger i måneden og kan stikke innom plasser da! |
Sitat:
|
Sitat:
Ta det med ro, jeg aner overhodet ikke hvem du er, alt jeg vet om deg er det jeg har lest i denne tråden. :) Men: Sitat:
|
Denne tråden tok en god vending etter en litt vrient start. :)
Sitat:
|
Nei, det er ikke bevist. Og jeg har for eksempel ikke merket noen som helst bedring i min psykiske tilstand av å spise lavkarbo. Men så har ikke jeg spist så konsekvent lavkarbo som Photo (altså uten sprekker) i mer enn et par måneder av gangen.
Sitat:
|
Sitat:
Bipolart på meg også :( Og når du nevner det så forklarer det den store roen jeg hadde under bryllupet mitt, og at jeg klarte å organisere alt. Da hadde det vær noen uker siden noen hadde kalt meg et rotehue (sett bortifra kvelden før) |
Sitat:
Jeg er velsignet med å ha et mye roligere sinn enn jeg hadde før, mine maniske perioder er borte, så lenge jeg husker å spise og ikke gå sulten. Jeg har vel fortsatt noe mer å bære på skuldrene enn den jevne mann i gata, men det har med påvirkninger utefra i min historie mer enn hva som skjer i kroppen min, og jeg har fått ganske andre perspektiver og kommet meg ut av den berømte gropa. At det har skjedd proposjonalt med lavkarbo tror jeg ikke er tilfeldig, men jeg kan ikke bevise det akkurat :o Sitat:
Nei, ja, han har gjort mye forskjellig, og kan spille de fleste instrumenter, men jeg tror trommer er det som gir han mest utløp, han er av typen som aldri sitter stille. Ironisk nok ble vi kjent over felles progrock-interesse, ironisk når han ikke klarte å høre på mer enn ti sekunder av ei låt om ganga :rolleyes:. Han er en fin fyr, og et stort musikalsk talent, om det er på grunn av eller tross av ADHD vet jeg ikke. Der spora jeg litt av igjen. Beklager det! Denne tråden tar bare så mange interessante retninger :D |
Folk med ADHD er ofte kreative, det gjelder jo for psykiske lidelser generelt, men spesielt ADHD. John Lennon hadde ADHD! Og Mozart (selvsagt diagostisert post mortem, så det er jo ikke 100% sikkert)! Og både første og andreinntrykket mitt av Hank von Helvete var "denne fyren lider av ekstrem ADHD (og er ekstremt usympatisk...).
Kanskje du burde dele tråden? |
Sitat:
|
Man kan dele en tråd dersom den sporer av, men på en konstruktiv måte ;)
Kan godt det, men nå må jeg logge av. Hodepine fra glukosebelastninga i dag, og i tillegg så begynner det å tordne. Det om kreativitet og ADHD er jeg helt med på. Det går liksom et mønster i det blant de jeg kjenner med tilstanden:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36. |