Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Fløtegrøt Lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16913)

Imse 15-04-10 15:09

Sv: Fløtegrøt Lavkarbo

Må bare si noe Gerd, jeg elsker fløtegrøt, men jeg er ikke en sånn som mauler spekeskinke ol.l til for å få nok protein, altså ikke grøt og spekeskinke sammen, godt hver for seg;). Men da jeg åt fedon-mat ei tid så hadde jeg cottage cheese på grøten( typ 1/2dl havregryn og 1/2bx cc), og nå har jeg masse fløte som må brukes opp( blingsa litt;) )og laget fløtegrøt og slengte på cottage cheese. Nok protein og faktisk enda bedre enn ren fløtegrøt:D Skikkelig kaffesnadder!

Tone-G 04-07-10 17:53

Denne koser jeg med nå til dessert :ja: Sjesset så på noe søtt :)

Men et lite tips, bruk johannesbrødkjernemel istede for nestangel.. Det er mye bedre!

Deilig!

rariteten 15-07-10 15:48

Denne var helt nydelig, å såvidt jeg kan huske akkurat som å spise smørgrøt jo! :D

Skal absolutt lage denne grøten flere ganger! :)

Lille34 21-08-10 20:05

Lagde rømmegrøt tidligere idag, og elsket den:p Pga rømmen har den litt mange karber i seg for meg som går på max 20 pr dag, så jeg gleder meg til å prøve denne smør/fløte-grøten. Etter at jeg fikk tak i JBKM og begynte å lage grøt, ble lavkarbo-livet plutselig såå mye lettere å gjennomføre:D

Fumle 27-08-10 08:56

1 Vedlegg
Åh her har jeg glemt å skrive: Denne grøten er HELT fantastisk og er ofte lørdagskosen her i heimen!!! NAM!!!!! *anbefales*

Rikkem0r 18-09-10 12:56

Åååååh, så namme! :D
Tuuusen takk for nydelig oppskrift Gerd :)

Pruttilutt 02-11-10 21:01

Kjære vene, dette var snadder for en sliten student, gitt!
Og det beste er at jeg får to porsjoner av denne, og oppbevarer den til lunchen på skolen i morgen. Herlig!! Lenge mett av dette også :) Takk for super oppskrift! :)

senorita 02-11-10 21:56

aldri smakt smørgrøt... smaker den utpreget smør eller?? :P

Pruttilutt 02-11-10 22:08

Nei :D Den smaker hverken eller, egentlig bare grøt :P

rhubarb 03-11-10 20:20

Namnam, jeg lagde denne i dag, halverte oppskriften og ble mer enn mett, pluss at jeg tilsatte 1 ss proteinpulver med vaniljesmak for å booste proteininnholdet litt:) takk for oppskrift!

senorita 05-11-10 02:34

testa denne idag.. ikke så verst!! :D mm :) savnet grøt litt :)

Og nå trenger jeg ikke dårlig samvittighet for å ha masse smør på grøten heller.. hihi :D

Lullen 05-11-10 10:30

Jeg skal prøve meg på denne til middag idag... Har dårlig tid til middagslaging før jentefest ikveld :D

Får bare håpe at jeg ikke flyr på do hele kvelden ;)

LouLou 05-11-10 11:17

Det er så mange nydelige oppskrifter her inne. Når skal jeg få tid til å lage alt?:)

senorita 13-11-10 01:20

Jeg må bare si det.. denne elsker jeg.. at jeg ikke har prøvd den før... helt hekta! Kan man spise for mye av denne? for ofte mener jeg? hihi, er jo en super måte å få i seg masse fett på i alle fall..

Pruttilutt 13-11-10 01:33

Grøten er helt fantastisk. Varierer med 2 ss seterrømme også, for å fete den opp, men vet ikke om det går opp-i-opp mtp karbene i rømmen :p Har ikke regna ut på denne :/

senorita 13-11-10 01:36

fete den opp?! :P er jo masse fett i smøret og fløten vel... hehe :P føler fettet ligger på innsiden av meg her nå.. hehe,. glatt i munnen..

wollafruen 16-11-10 18:54

Ooooh, denne er himmelsk! Kan man spise for mye av den tror du Gerd? Altså for ofte?.. Spiste en tallerken i går (ca 250 g grøt).

.....og har egentlig lyst på en i kveld og...:o

Gerd 16-11-10 18:57

Lag deg en du :ja:

Spiser du for mye, så blir den største "faren" fart i magan ;)

Pruttilutt 16-11-10 19:56

Signerer på det! :D Det blir i alle fall grøtfest hjemme til jul - hilsen hu som aldri har litt risengrynsgrøt :)

Timiane 25-11-10 20:50

Hadde dette til middag idag. Veldig godt og smakte faktisk som grøt.
Du verden hvor mektig det var. Mange timer siden jeg spiste, jeg er enda mett etter 5 timer...:spisesnak

senorita 25-11-10 20:52

ja jeg lager halve av det som Gerd har i oppskriften og klarer ikke spise mer enn halvparten av det engang!! Sinnsykt meettende og så godt!!

Timiane 25-11-10 21:34

Halve oppskriften er mere en nok for meg og. Neste gang skal jeg ha ett egg oppi. Så får jeg proteiner og.

Timiane 26-11-10 20:27

Laget dette idag og. halv oppskrift, med ett egg oppi. Mye bedre konsistens på grøten. Veldig lik semulegrynsgrøt egentlig.

nattie 08-12-10 17:36

hvor får jeg kjøpt splenda? og hvor mye karb er det i det? tenkte jeg skulle lage slik grøt, men så fant jeg ikke noe sukker jeg kunna ha på. kjøpte sukrin, men det er jo like mye karb i den som vanlig sukker.

Nero 08-12-10 17:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nattie (Innlegg 980918)
hvor får jeg kjøpt splenda? og hvor mye karb er det i det? tenkte jeg skulle lage slik grøt, men så fant jeg ikke noe sukker jeg kunna ha på. kjøpte sukrin, men det er jo like mye karb i den som vanlig sukker.

Det er ingen karbohydrater i Sukrin - du skal trekke fra sukkeralkoholene og kommer da i 0 :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.