Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Den O`store frokosttråden! (Ketolyse) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15565)

megselv 29-10-07 22:29

Sv: Den Ostore frokosttråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Toots (Innlegg 357254)
Er det Lollypop brødet du har tenkt å prøve deg på?

Jepp!
Har ikke sesamfrø eller så tenkt hive på litt estra linfrø bare, sånn går det med kjipe butikke :D

Toots 29-10-07 22:43

Det brødet tar ikke lang tid å lage, du har gjort unna deigen på 10 min :)

megselv 29-10-07 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Toots (Innlegg 357266)
Det brødet tar ikke lang tid å lage, du har gjort unna deigen på 10 min :)

Jepp merket det D:D Tenkte bare at om jeg skulle la disse linfrøene stå i vann i 2 t ville det blitt en meget sen kveld på meg. Men droppet det:D Tok de rett oppi.

Toots 29-10-07 23:24

Jeg har heller ikke linfrøene i bløt, en gang prøvde jeg å knuse dem med en stavmikser.
Dette tok litt tid og var ikke strengt tatt nødvendig for resultatet.

megselv 29-10-07 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Toots (Innlegg 357292)
Jeg har heller ikke linfrøene i bløt, en gang prøvde jeg å knuse dem med en stavmikser.
Dette tok litt tid og var ikke strengt tatt nødvendig for resultatet.

Elsker brød med hele korn å tygge på, så hele må de være :D
Så spent på brødet altså :hyper:

Millsi 30-10-07 08:22

Smørgrøt til frokost i dag. Oppvarmet siden i går kveld :D Det gikk lett ned og var kjempegodt :D

Lilly 30-10-07 09:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Millsi (Innlegg 357365)
Smørgrøt til frokost i dag. Oppvarmet siden i går kveld :D Det gikk lett ned og var kjempegodt :D

Så bra da!

Her ble det ost- og nøttemuffins lagd i liten muffinsform. Nyyyydelig! Det ble omtrent som i TW-formen i går. Det eneste som ble forskjell var formen, og da ble altså denne i liten papirform flatere og enklere å bruke som rundstykke, så neste gang blir det bare små papirformer. :jupp:

MorStine 30-10-07 09:36

I dag var frokosten min egg og tomatsalat, noe jeg har fått dilla på. Det som er dritt er at det fort drar seg opp i mye karber når man spsier salat. Min salat besto av følgende:

50 gr issalat, 0,75 karb
36 gr agurh, 0,54 karb
12 gr purre, 0,43 karb
46 gr tomat, 1,15 karb
2 egg, ca 1,5 karb
50 gr cf, 1,45 karb

Så frokosten min ble jammen på svimlende 5,82 karber:eek: Og i går lagde jeg med gul paprika i i tillegg, men det drar jo opp karbene noe sinnsykt...

MorStine 30-10-07 09:38

Må på helsekosten å få tak i Johannes, har foreløpig klart meg uten det, men fikk SÅ lyst på den smørgrøten deres... Var det noe spesielt med Johannes som jeg skulle passe på, så jeg får riktig, eller var det soya el?

Lilly 30-10-07 09:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MorStine (Innlegg 357389)
Må på helsekosten å få tak i Johannes, har foreløpig klart meg uten det, men fikk SÅ lyst på den smørgrøten deres... Var det noe spesielt med Johannes som jeg skulle passe på, så jeg får riktig, eller var det soya el?

Hæ, er det forskjellige? De hadde kun én der jeg var i går, og jeg bare kjøpte den jeg...

Sweetflower 30-10-07 10:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 357194)
Disse lompene er den største lavkarbooppfinnelsen, sammen med pastaen :D

Jeg har to lavkarbolomper hver dag med variert tilbehør. Utrooolig godt!!

Øh... lavkarbolomper?! :) Akkurat.. vel, jeg spiser vanlige lomper jeg, det er kanskje ikke så lurt? Litt av hvert å sette seg inn i.. :D

Nille 30-10-07 10:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sweetflower (Innlegg 357428)
Øh... lavkarbolomper?! :) Akkurat.. vel, jeg spiser vanlige lomper jeg, det er kanskje ikke så lurt? Litt av hvert å sette seg inn i.. :D

Nei, vanlige lomper er absolutt lite lurt ! De er fulle av karber og hører ikke hjemme på lavkarbo diett. De er jo laget av potet og mel ....

Det som ER lurt er å kjøpe/låne ei av bøkene, og lese den, slik at man forstår prinsippet bak lavkarbo kosthold. Så kan en justere etterhvert....

Sweetflower 30-10-07 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MorStine (Innlegg 357387)
I dag var frokosten min egg og tomatsalat, noe jeg har fått dilla på. Det som er dritt er at det fort drar seg opp i mye karber når man spsier salat. Min salat besto av følgende:

50 gr issalat, 0,75 karb
36 gr agurh, 0,54 karb
12 gr purre, 0,43 karb
46 gr tomat, 1,15 karb
2 egg, ca 1,5 karb
50 gr cf, 1,45 karb

Så frokosten min ble jammen på svimlende 5,82 karber:eek: Og i går lagde jeg med gul paprika i i tillegg, men det drar jo opp karbene noe sinnsykt...

Jøje meg... jeg elsker salat, men jeg ser jo nå at jeg ikke bør overdrive det. Jeg fomler fortsatt rundt på "egenhånd" - har ingen bok å finne retningslinjer i. (Bestilte Skaldemanns for 1,5 uke siden.. men etter hvert ser jeg at ketolyse er mer det jeg er ute etter. Bestilte boka i går =))

Vel - man lærer så lenge man leser. Ønsker meg en ukesmeny som jeg kan følge slavisk de første ukene slik at jeg kan se at det funker for meg. For det har det egentlig ikke gjort hittil, i alle fall ikke vektmessig. Gått ned kanskje 1,5 kg max. (Men jeg merker de andre fordelene; ikke sulten, bedre hud, mer energi osv.)

Jeg fortsetter med friskt mot og masse god, fet mat!! :D

Sweetflower 30-10-07 10:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 357431)
Nei, vanlige lomper er absolutt lite lurt ! De er fulle av karber og hører ikke hjemme på lavkarbo diett. De er jo laget av potet og mel ....

Det som ER lurt er å kjøpe/låne ei av bøkene, og lese den, slik at man forstår prinsippet bak lavkarbo kosthold. Så kan en justere etterhvert....

Ja, jeg har bestilt Skaldemanns bok for en god stund siden. Kjøpte en "pakke" med 4 pocketbøker av Atkins i går; på tilbud til 49,- som skal leses. I tillegg bestilte jeg ketolyseboka i går, så da skal jeg være godt rustet. Ulempen før jeg får lest bøkene er jo fomling på egenhånd basert på det jeg har lest her :)

megselv 30-10-07 11:20

Idag ble det lollypoppbrød med masse smør, skinke, agurt og paprika.
Ah såååååå deilig med brød :D

Lilly 30-10-07 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av megselv (Innlegg 357450)
Idag ble det lollypoppbrød med masse smør, skinke, agurt og paprika.
Ah såååååå deilig med brød :D

Åhhhh, som jeg gleder meg til i morgen! :hyper:

MorStine 30-10-07 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lilly (Innlegg 357391)
Hæ, er det forskjellige? De hadde kun én der jeg var i går, og jeg bare kjøpte den jeg...

Næh... Tipper det bare er meg som roter, har kjøpt ett lite glass med 75 gr jeg nå, så nå skal jeg lage grøt.

Lilly 30-10-07 15:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MorStine (Innlegg 357532)
Næh... Tipper det bare er meg som roter, har kjøpt ett lite glass med 75 gr jeg nå, så nå skal jeg lage grøt.

Det var ikke store glasset jeg heller fikk da jeg spurte etter det i går, og jeg gleder meg til å prøve grøten. :D

MorStine 30-10-07 15:49

Jeg har smakt grøten, var absolutt en god erstatning for grøt, denne kan jeg venne meg til å spise ganske ofte. Laget etter oppskriften, og det ble ganske mye, tok 200 gr og det ble 3,4 karber. Resten stjal mannen, var passe konsistens for halsenhans...

lille_flode 01-11-07 13:33

Eggerøre av tre eggehviter, 112 gr. purreløk, 112 gr. sopp stekt i olivenolje.

lille_flode 01-11-07 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lille_flode (Innlegg 358412)

totalt 3.5gr. karbohydrat

Lilly 01-11-07 15:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lille_flode (Innlegg 358412)

Hvorfor bare hvitter?

Millsi 01-11-07 18:30

Grøt i dag å... Hehe.. Det eneste som jeg får ned om morran :lol: Men godt er det :D

Millsi 01-11-07 18:38

Grøt i dag å... Hehe.. Det eneste som jeg får ned om morran :lol: Men godt er det :D

Nille 01-11-07 18:57

I dag ble det "Mock Danish" - tjukk pannekake.

2 egg, 50 gr philadelphia, 30 gr proteinpulver m/vaniljesmak, 1 ss MCT olje, 1 ts kanel.... Blanda i hurtigmixer og stekt i liten panne.

+ 3 cherrytomater

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.