![]() |
Sv: Den Ostore frokosttråden!
Sitat:
Har ikke sesamfrø eller så tenkt hive på litt estra linfrø bare, sånn går det med kjipe butikke :D |
Det brødet tar ikke lang tid å lage, du har gjort unna deigen på 10 min :)
|
Sitat:
|
Jeg har heller ikke linfrøene i bløt, en gang prøvde jeg å knuse dem med en stavmikser.
Dette tok litt tid og var ikke strengt tatt nødvendig for resultatet. |
Sitat:
Så spent på brødet altså :hyper: |
Smørgrøt til frokost i dag. Oppvarmet siden i går kveld :D Det gikk lett ned og var kjempegodt :D
|
Sitat:
Her ble det ost- og nøttemuffins lagd i liten muffinsform. Nyyyydelig! Det ble omtrent som i TW-formen i går. Det eneste som ble forskjell var formen, og da ble altså denne i liten papirform flatere og enklere å bruke som rundstykke, så neste gang blir det bare små papirformer. :jupp: |
I dag var frokosten min egg og tomatsalat, noe jeg har fått dilla på. Det som er dritt er at det fort drar seg opp i mye karber når man spsier salat. Min salat besto av følgende:
50 gr issalat, 0,75 karb 36 gr agurh, 0,54 karb 12 gr purre, 0,43 karb 46 gr tomat, 1,15 karb 2 egg, ca 1,5 karb 50 gr cf, 1,45 karb Så frokosten min ble jammen på svimlende 5,82 karber:eek: Og i går lagde jeg med gul paprika i i tillegg, men det drar jo opp karbene noe sinnsykt... |
Må på helsekosten å få tak i Johannes, har foreløpig klart meg uten det, men fikk SÅ lyst på den smørgrøten deres... Var det noe spesielt med Johannes som jeg skulle passe på, så jeg får riktig, eller var det soya el?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det som ER lurt er å kjøpe/låne ei av bøkene, og lese den, slik at man forstår prinsippet bak lavkarbo kosthold. Så kan en justere etterhvert.... |
Sitat:
Vel - man lærer så lenge man leser. Ønsker meg en ukesmeny som jeg kan følge slavisk de første ukene slik at jeg kan se at det funker for meg. For det har det egentlig ikke gjort hittil, i alle fall ikke vektmessig. Gått ned kanskje 1,5 kg max. (Men jeg merker de andre fordelene; ikke sulten, bedre hud, mer energi osv.) Jeg fortsetter med friskt mot og masse god, fet mat!! :D |
Sitat:
|
Idag ble det lollypoppbrød med masse smør, skinke, agurt og paprika.
Ah såååååå deilig med brød :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har smakt grøten, var absolutt en god erstatning for grøt, denne kan jeg venne meg til å spise ganske ofte. Laget etter oppskriften, og det ble ganske mye, tok 200 gr og det ble 3,4 karber. Resten stjal mannen, var passe konsistens for halsenhans...
|
Eggerøre av tre eggehviter, 112 gr. purreløk, 112 gr. sopp stekt i olivenolje.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Grøt i dag å... Hehe.. Det eneste som jeg får ned om morran :lol: Men godt er det :D
|
Grøt i dag å... Hehe.. Det eneste som jeg får ned om morran :lol: Men godt er det :D
|
I dag ble det "Mock Danish" - tjukk pannekake.
2 egg, 50 gr philadelphia, 30 gr proteinpulver m/vaniljesmak, 1 ss MCT olje, 1 ts kanel.... Blanda i hurtigmixer og stekt i liten panne. + 3 cherrytomater |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20. |