Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Nannahs brownies (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14706)

Opheliia 29-10-10 19:31

Sv: Nannahs brownies

Laget sjokoladekrem...og kremen sammen med kaka ble veldig godt :) Men var ikke heelt sånn brownies som jeg liker :P Får kjøpe kokosmel en dag!

Nannah 10-07-11 13:00

Orginaloppskriften har blitt forbedret..jeg har byttet ut soya og gluten med kokosmel. Bruker ikke lenger soya og gluten i mitt kosthold da jeg synes dette er unødvendig å tilføre kroppen:)

Aggi 30-09-11 22:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 1157172)
Orginaloppskriften har blitt forbedret..jeg har byttet ut soya og gluten med kokosmel. Bruker ikke lenger soya og gluten i mitt kosthold da jeg synes dette er unødvendig å tilføre kroppen:)

Helt enig. Eg tåler ikkje gluten, så dette passer perfekt for meg. Men skulle gjerne brukt sukrin melis og steviadråper istedet for natren. Hvis eg bruker dette, så antar eg at oppskrifta blir noe for tørr? Littegrann ekstra smør, kanskje?

Spinnerette 24-11-11 19:50

Jeg hadde ikke kokosmel, og tåler mandler dårlig, så jeg lagde en med soyamel og et par ss kokosmasse. Eier ikke sånne fancy vaniljedråper, så hadde i litt ekstra kakao, litt sukrin i tillegg til natreenen, og moste pittelitt vaniljestangfrø. Etter en times tid i kjøleskapet, ble denne helt fantastisk god! Velig nær enkelte typer brownies jeg har smakt tidligere. :D Nå vet jeg jaggu hva jeg kommer til å ha med meg i bursdager og denslags fremover!
Du skuffer aldri, Nannah! :D:klem:

shailene 25-11-11 01:40

Hvordan blir denne sammenliknet med browniene fra Toro, f.eks.? Regner med de ikke blir like seige uten sukker.. Men sånn ellers i smak og konsistens?

Lindapinda78 17-02-12 00:41

Hei. Denne brownien er suuper god. Takk, for å finne på denne geniale oppskriften. :)

Wonder woman 17-02-12 04:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1256691)
Hvordan blir denne sammenliknet med browniene fra Toro, f.eks.? Regner med de ikke blir like seige uten sukker.. Men sånn ellers i smak og konsistens?

Det lurer jeg også på!
Går det ann å kutte nøttene, jeg tåler ikke nøtter, har det noe å si for konsistensen på kaken?

Dietta 17-02-12 08:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman (Innlegg 1302868)
Det lurer jeg også på!
Går det ann å kutte nøttene, jeg tåler ikke nøtter, har det noe å si for konsistensen på kaken?

Jeg tror kanskje at konsistensen blir litt anderledes.
Du kan jo prøve Gerds Kladdkaka den er uten nøtter :)

Wonder woman 17-02-12 10:19

Tusen takk for tipset :)

Imp 03-03-12 17:31

Tror dere det går bra å droppe fiberhusken? Jeg har ikke mere...

Dietta 03-03-12 17:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1310270)
Tror dere det går bra å droppe fiberhusken? Jeg har ikke mere...

Kanskje bruke litt JBK i stedet ? Eller bake Gerds Kladdkaka. Den har ikke hverken fiberhusk eller JBK :)

Imp 03-03-12 18:24

Nei, men jeg vil bruke nøtter ;) Nuvel, jeg har laget røren og den smaker nyyydelig..så jeg tar sjansen, godt blir det nok uansett. ;)

Dietta 03-03-12 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1310292)
Nei, men jeg vil bruke nøtter ;) Nuvel, jeg har laget røren og den smaker nyyydelig..så jeg tar sjansen, godt blir det nok uansett. ;)

Få høre hvordan den ble når du er ferdig da :) Kjekt å vite hvis man går tom en gang her også ;)

Imp 06-03-12 22:44

Dietta: Det ble bra! Vet egentlig ikke om det har så mye å si for sluttresultatet uansett jeg.

Åt den først med vispet krem, dagen etterpå med litt is, det smakte nydelig begge gangene. :)

Dietta 06-03-12 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1312136)
Dietta: Det ble bra! Vet egentlig ikke om det har så mye å si for sluttresultatet uansett jeg.

Åt den først med vispet krem, dagen etterpå med litt is, det smakte nydelig begge gangene. :)

Så flott. Da vet vi at fiberhusk ikke alltid er nødvendig :D
Ble litt misunnelig på den kakespisingen nå jeg...... godt at vi får langweekendbesøk på torsdag. Skal bake noe høykarbo, og nå blir det nok en liten lavkarbokake også ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.