![]() |
Sv: Ullabullas lappeboller
Jeg er ikke så veldig fornøyd med mitt i aluminium (?) fra Ikea. Alt setter seg fast selv om jeg smører med olje eller smør.
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg trodde liksom det ikke var nødvendig sånn egentlig? For hvis man har papirformer så er jo det egentlig nok? |
Hm, nå blir jeg glad for at jeg ikke har Ikea-muffinsform. Den fra Clas Ohlsson har slippbelegg. Jeg hverken smører den eller sprayer med olje, og baksten slipper uten noe søl.
|
Sitat:
|
Hepp! NÅ har jeg kjøpt aluformer på Classe!
Skal prøve å lag disse i dag, men tror jeg skal teste med soyaprotein. Gidder altså ikke å gå helt til Oslo City i regnet:o Gir tilbakemelding om det funker! |
Sitat:
|
1 Vedlegg
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Som sagt så kommer jeg med rapport om hvordan det går med soyaproteinet. Synes bismaken er ubetydelig. |
OK! Nå står de i ovnen, og lukter herlich!
Men ti stykker a, Ullabulla? Jeg fikk fire og en halv i muffinsformene mine, men kan hende de blir ganske store da... Kommer med rapport når de er prøvesmakt! |
Sitat:
Sånne store amerikanske muffins bruker jeg skjære i 3, ikke i 2. Det blir som 3 tynne, små brødskiver. Med masse pålegg og meierismør føler jeg at en slik stor muffins er et virkelig måltid. |
nå har jeg også falt for fristelsen å lage disse.
men jeg gjorde et par forandringer, hadde 4 egg istedenfor tre, bare fordi det mine egg var litt små. og istedenfor 50g med soya flokker, så hadde jeg 20g med soyaflokker og 20g med havrekli. og jeg laga de som søte boller. jeg hadde litt kanel og litt kardemomme oppi, samt splenda og sukrin. jeg hadde de i små papir muffins former, og fikk 17 stk. er spent på resultatet :spent: |
Jeg har også prøvd meg på disse idag - med litt forandring:
3 egg 150 g cc 1 box Snøfrisk naturell 30 gr. linfrø 50 gr gresskarfrø (salte, ristede) 1 ts natron 3 ts johannes...... litt salt Brukte kunn 6 store mufinsformer - nestegang skal jeg bruke 10, for det este over kanten gitt:rolleyes: - stekte dem i 20 min. De ble litt rå i midten syns jeg - håper de blir bedre dersom jeg tar litt mindre røre i hver form neste gang!! Men smaken var helt grei den - var litt redd for at de skulle smake "geite":p men det gjorde de ikke. Har nå spist en med fenalår på (delte den i to og hadde den en liten runde i brød-risteren) - nam, nam. Kommer nok til å bake disse flere ganger - greit å ha med seg i veska - og på strann'a! |
Knuser dere ingrediensene i en mikser??..:cottage cheese'en og soyaflokene??
|
Jeg bruker vispen i røremaskinen - knuser ikke noe på forhånd.
|
OK.....da jeg lagde de,knuste jeg nemlig ingenting..kjørte det ikke i maskin heller...
Men det skal jeg gjøre neste gang! Må bare kjøpe meg kjøkkenmaskin først;)... |
Den aluformen jeg kjøpte på Skeidar fungerte kjempefint! Bollene ble luftigere og bedre denne gangen! Veldig fornøyd ja! :D
|
Jeg likte bollene veldig godt, selv om de ble litt svampaktige. Men det er vel sånn med de fleste lavkarbobrød-greier.
MEN! Jeg må bare spørre, for et par timer etter at jeg hadde spist dem, så ble jeg så oppblåst som jeg ikke har vært på lenge! Jeg så ut som om jeg skulle føde når som helst! Det ga seg etter noen timer, men var veldig ubehagelig mens det sto på! Så jeg lurer på om noen andre har opplevd det samme med disse bollene? Skal nevnes at jeg brukte samme mengde soyaprotein i stedet for soyaflokker. Vet ikke om det skal ha noe å si?!?!? |
Sitat:
Men hver sin lyst! |
Ingen som har kjent noe rart i magen av bollene?`Vil elimininere meg fram til hva som årsaket det. Veldig ubehagelig... :(
|
Sitat:
|
Spielberger soyaflak kan også købes på ica maxi.
Nogen som vet hvor jeg kan få johannesbrødkjernemel? Har prøvd to helsekost uten held :( |
Sitat:
Vel, jeg er ikke sikker på om det var bollene eller atkinsbaren som gjorde det, men jeg ble fryktelig oppblåst en dag, og da var det bare det jeg hadde spist. Tror nok helst det var atkinsen som gjorde utslaget. |
Disse var supergode!
Men er det meninga at dem skal være litt "klissete" inni? Stekte dem i 30 minutter faktisk. Men jeg regna nesten med at det var pga kremosten og cottage cheesen at dem ble slik? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14. |