![]() |
Sv: Fineste julesang?
Jeg foretrekker ikke-kristne julesanger. Men så er jeg sær. :geip: Jula er jo egentlig en hedensk feiring som de kristne overtok som sin egen for å gjøre overgangen lettere. Man feirer at sola har snudd og er på vei opp igjen. Nemlig.
Måtte tenke litt her og søke på spotify. Fant noen rockeversjoner også. :love: Tihi, tror jeg må lage en egen spilleliste med julerock. We Wish You A Merry Christmas Winter Wonderland Jinge Bells Jingle Bell Rock Have Yourself a Merry Little Christmas White Christmas Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! Sitat:
|
himlen i min favn:)
|
Denne hadde jeg helt glemt. Den er jo helt fantastisk! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vet ikke hva jeg har skrevet tidligere i tråden, men denne vil alltid være for meg den vakreste julesangen jeg vet om, og helt i tråd med din historiske innføring av jula, Aeryth, om at jula er en feiring av vintersolverv, altså solstice :). Opprinnelig utførte man blot denne dagen som hadde årets lengste natt og korteste dag for å vinne sola tilbake fra de mørke kreftene som holdt på å ta over. Ganske spennende, egentlig! Gledelig midtvintersblot, liksom :p. |
Noen andre jeg ikke tror er nevnt som fortjener å bli det: Santa Claus Is Coming To Town. Og så er All I Want For Christmas (Is My Two Front Teeth) så skjønn. :snill:
|
Sitat:
Signerer! Beste julesangen :love: God solsnu! :D Ellers synes jeg juleplata til Bugge Wesseltoft "It's snowing on my piano" er utrolig vakker. |
DENNE er også nyyydelig! Den setter meg i julevaskemodus.. :rolleyes:
|
Sitat:
Ikke alle som har spotify...:o Her er tubevarianten! |
DENNE er ikke den fineste, men det er rom for alt! :love:
|
Sitat:
|
Denne er helt nydelig. kristent nok, men dama kan synge
Denne av samme band er også et must til jul, selv om den er instrumental. vel utenom introen da. bare synd de kun turnerer i usa... apropos usa, en annen TSO sang, med julelysvideo :p |
Sitat:
|
Sitat:
Nope, ikke hos meg, sikkert grunnet firefoxen. Men jeg fikk hørt den på tuben og den var nyyydelig!! :love: |
Sitat:
|
Jeg glemmer aldri den jula jeg satte på radioen for å høre på god fin julemusikk, men den eneste sangen som tyta ut av høytaleren ørten ganger julaften var denne! :eek: Kan hende det var et lite radioselskap som ikke var fan av jula... :o Gærnt ble det uansett!!!
|
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Vi sjekker musikken på tuben, liker vi den så bestiller vi plate. Jeg ville forresten IKKE bodd i det huset...:o |
Sitat:
|
hehe, tok bare en av de mange wizards in winter julelysvideone, helt tilfeldig :) nå er jo amerikanere og julebelysning noe helt for seg selv, selv om det er mye glorete å få kjøpt her i landet og :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Har man windows mobile, android eller iphone, så kan man også bruke spotify på mobilen hvis man går for premium-konto (99 kr/mnd, ingen reklame og man kan laste ned). Spotify på mobilen er herlig! :love: Gratis-versjonen uten å bli invitert begrenser deg til max 20 timer lytting i måneden. Blir du invitert er det ingen grense (men fortsatt reklame). Jeg har invitasjoner hvis du eller noen andre vil ha. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01. |