Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Optimal Ernæring (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=133)
-   -   Optimale Smoothies (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10742)

nalana 03-11-06 01:29

Sv: Optimale Smoothies

Hvis man ligger lavt paa karbohydrater fra foer, saa er det ofte riktigere aa spise mindre proteiner paa bekostning av enda mer fett. Mener ikke at det noedvendigvis er riktig for deg. Foelte bare for aa nevne det saann generelt.

Huldr 03-11-06 01:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nalana (Innlegg 211220)
Hvis man ligger lavt paa karbohydrater fra foer, saa er det ofte riktigere aa spise mindre proteiner paa bekostning av enda mer fett. Mener ikke at det noedvendigvis er riktig for deg. Foelte bare for aa nevne det saann generelt.

Ja, jeg har begynt å tenke på det ... om jeg bør spise mindre protein. Men her er jeg litt forvirret, må jeg innrømme ... Ligger ikke dagsbehovet for protein på ganske fast nivå uansett fettmengde?

nomma 13-04-07 19:10

'Drar opp denne i håp om flere Optimale Smoothies oppskrifter.. :p

chili 14-06-07 22:41

Dytter jeg også...:)

mima 15-06-07 12:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 209726)
OE smoothie #1

3-4 stk hele egg
75 gr Meierismør
25 gr Kesam med vanilje, evt utskrap av ei vaniljestang
150 gr Rømme
50 gr mandler
100 gr frosne jordbær/bringebær/ skogsbær el.l.

Ha alt i blenderen, sett på lokket, og kjør til smoothien er slik du ønsker den.

Blei utrolig fornøyd med denne, har variert med å bytte ut noe av mandlene med peanøtter, pistasjenøtter eller hasselnøtter. Ellers har jeg også hatt i litt 75% sjokolade...

Skal prøve å bruke utskrap av en vaniljestang istedet for Kesam en gang, tror det blir bedre smak av det...

.

Har du ikke no søtstoff i???
Jeg prøvde denne og holdt på å brekke meg, ble litt bedre da jeg tok litt fruktose i. Mener du seriøst at denne er god altså???

Ziggy 15-06-07 16:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mima (Innlegg 293283)
Har du ikke no søtstoff i???
Jeg prøvde denne og holdt på å brekke meg, ble litt bedre da jeg tok litt fruktose i. Mener du seriøst at denne er god altså???

*ler*

Jupp, jeg syns den er skikkelig knall!!! Jeg er så og si avvent av søtt, så jeg syns Kesamen med vanilje og bærene er nokk i massevis...

Så om den ikke blir søt nok for deg, kan du jo bruke Splenda, fruktose eller sukrin.

.

Hyper 15-06-07 16:59

Den kesamen med vanilje er KNALLgod!!!

mima 15-06-07 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy (Innlegg 293394)
*ler*

Jupp, jeg syns den er skikkelig knall!!! Jeg er så og si avvent av søtt, så jeg syns Kesamen med vanilje og bærene er nokk i massevis...

.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 293395)
Den kesamen med vanilje er KNALLgod!!!

He he, skjønner at jeg har et stykke igjen til å bli "vant" med smaken og konsistensen. For det første er vaniljekesam ikke KNALLGODT, men ok. Og for det andre så skal jeg ha oppi det dobbelte med bær tror jeg. Går det ut over karbene det da, eller har det ikke så mye å si?

Lemen 15-06-07 21:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mima (Innlegg 293494)
He he, skjønner at jeg har et stykke igjen til å bli "vant" med smaken og konsistensen. For det første er vaniljekesam ikke KNALLGODT, men ok. Og for det andre så skal jeg ha oppi det dobbelte med bær tror jeg. Går det ut over karbene det da, eller har det ikke så mye å si?

Hvis du dobler fra 100 til 200 gram med f.eks bringebær, så vil det totale antall karber i smootisen øke med 3,2.

:)

Hyper 15-06-07 22:41

Jeg synes den er knallgod jeg:)...Kan gjerne sitte og spise bare den...:p

Husmusa 11-01-11 23:56

Min smoothie :

2 ss vaniljekesam,
1 ss fedons Fruktose
en god neve med skogsbær
liten fløteskvett
litt rapsojle
1 kiwi

Hvordan tror dere denne er

Borealis 27-12-14 23:52

Gammel tråd som jeg fikk lyst å "sparke opp" :-)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.