Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

vimsen85 18-12-11 10:14

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1268918)
Locobase repair er en veldig bra krem for de med meget tørr hud. Bruker den og A-creme til atopiske hender. Aderma fungerer også meget bra som en dagkrem. Locobase Repair er vel ikke en dagkrem, mer for kveldsbruk.
vi er nå veldig fornøyd med de. Ikke gratis, men jeg synes de nevnte der er best for min hud.

Jeg tror alle disse inneholder mineralolje. Jeg vil anbefale å prøve merker som burt's bees, Jaason's, desert essens (har ikke brukt noen av disse selv, men hørt de er bra) eller å bare kjøpe reine kropsoljer som jojoba, avocado eller kokosolje. Mitt favorittmerke når det gjelder naturlig hudpleie er cosmopharma. Apoteket sine kremer inneholder nesten bare ingresienser som ikke er bra. På iherb kan du finne mange bra produkter. På noen helsekoster har de også bra produkter. jeg vil også anbefale å ha en bra håndsåpe, så slipper man å bli så tørr.

Carisma 18-12-11 11:25

Er posten søndagsåpen nå før jul?

Gerd 18-12-11 11:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1268991)
Er posten søndagsåpen nå før jul?

Det finner du ut her: http://www.posten.no/ søk på finn postkontor og åpningstider :)

ToreH 18-12-11 12:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1268920)
Tenkte jeg det ikke.. :p

A-creme har jeg hatt, men er tom nå. Aderma har jeg i vesken. Locabase har jeg, men syns det er litt vel klissete å bruke. Men verd et nytt forsøk. Takk for tips! :)

Husk, det er Locobase Repair, og ikke den vanlige locobase. Stor forskjell på de.

ToreH 18-12-11 12:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1268920)
Tenkte jeg det ikke.. :p

A-creme har jeg hatt, men er tom nå. Aderma har jeg i vesken. Locabase har jeg, men syns det er litt vel klissete å bruke. Men verd et nytt forsøk. Takk for tips! :)

Forsøk også Now! E-vitamincremen på iHerb. Eller en creme som kommer fra Mario Badescu.
Den er veldig bra.

Kanutten 18-12-11 12:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1269019)
Forsøk også Now! E-vitamincremen på iHerb. Eller en creme som kommer fra Mario Badescu.
Den er veldig bra.

Har du prøvd Bodøsalven??

ToreH 18-12-11 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1269029)
Har du prøvd Bodøsalven??

Nei, ikke jeg siden jeg ikke har hudproblemer. Men skal tipse noen andre i familien om den, takk for tips!

Bønna200 18-12-11 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1268856)
Nå lo jeg så mye så jeg nesten tissa i buksa :w00t:
Bønna, kommentar ?????

:_ohmy: :lol: :rodme:

Kanutten 18-12-11 19:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1269187)
:_ohmy: :lol: :rodme:

Ja??:p

Jeg har fått en gave, en kurv full av glasshermetikk fra en gourmetrestaurant. Jeg aner jo ikke hva jeg skal gjøre med halvparten! :eek:

Hva bruker man syltede kapers til?
Hva bruker man mosa oliven i olivenolje til?
Pestoen finner jeg alltids et bruksområde til.
Det var dessuten oliven i skiver i god olje. Tenker det må være nydelig i salat, men hva slags salat er "fin" nok til denne? Vanlig boksskinke funker ikke, noe fin spekemat kanskje?

Men å få avklart kapersen er viktigst. :ja:

elien 18-12-11 19:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1269200)

Jeg har fått en gave, en kurv full av glasshermetikk fra en gourmetrestaurant. Jeg aner jo ikke hva jeg skal gjøre med halvparten! :eek:

Hva bruker man mosa oliven i olivenolje til?
Pestoen finner jeg alltids et bruksområde til.
Det var dessuten oliven i skiver i god olje. Tenker det må være nydelig i salat, men hva slags salat er "fin" nok til denne? Vanlig boksskinke funker ikke, noe fin spekemat kanskje?

Men å få avklart kapersen er viktigst. :ja:

''

Hei

Kapers er nydelig til stekt fisk, feks, stek fisken i en panne ha så i litt kapers å på med litt rømme. Det sammen med smaken på fisken er kjempe godt sammen. Men vet også det er noen som bruker det i remmulade å andre salater.

Prøv deg frem:)

Elin

Kanutten 18-12-11 19:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1269204)
''

Hei

Kapers er nydelig til stekt fisk, feks, stek fisken i en panne ha så i litt kapers å på med litt rømme. Det sammen med smaken på fisken er kjempe godt sammen. Men vet også det er noen som bruker det i remmulade å andre salater.

Prøv deg frem:)

Elin

Tusen takk for tips!

Jeg smakte på kapersen, den var veldig salt så jeg må nok skylle den før jeg spiser. Litt spes smak, men god!

Det var HER de hadde kjøpt denne matkassen.

langaard 18-12-11 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1269206)
Tusen takk for tips!

Jeg smakte på kapersen, den var veldig salt så jeg må nok skylle den før jeg spiser. Litt spes smak, men god!

Det var HER de hadde kjøpt denne matkassen.

Jeg vil også ha en sånn kasse:nedfor:

jojomesteren 18-12-11 20:30

Mosa oliven = tapenade. Knallgod som tapas, vanligvis smurt på ulike brødvarianter, men fungerer godt sammen med grilla paprika f.eks. Nam!

Anne 18-12-11 21:14

Kapers er godt til alle typer snitzel med remulade til Kjøtt og fisk...

Nerthus 18-12-11 21:42

Bland majones, creme fraiche, bittelitt dijonsennep, kapers, sylteagurk i småbiter, en dasj sitronsaft og litt søtt (jeg bruker en liten dasj natreen) og du har killer-god remulade til bla fisk :)

Til snitzel, skjær sitron i skiver, dander ansjosfilet i ring og kapers i midten til å ha på snitzelen når den er ferdig stekt :) Knallgodt!

Kanutten 18-12-11 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1269248)
Bland majones, creme fraiche, bittelitt dijonsennep, kapers, sylteagurk i småbiter, en dasj sitronsaft og litt søtt (jeg bruker en liten dasj natreen) og du har killer-god remulade til bla fisk :)

Til snitzel, skjær sitron i skiver, dander ansjosfilet i ring og kapers i midten til å ha på snitzelen når den er ferdig stekt :) Knallgodt!

Jeg fikk med både dijonsennep, sylteagurk og honning, kan kanskje mikse det?

Nerthus 18-12-11 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1269251)

Tja, litt usikker på hvordan smaker blir med honning som søtning...

langaard 18-12-11 23:08

Sitat:

Det ville ikke jeg spist,nei:D

shailene 19-12-11 00:46

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det noen øvelser som trener innsiden av lårene på en bra måte, som jeg kan gjøre uten apparater eller strikk?

Hvilke øvelser er mest effektive for å trene rompa større? Syns den har minka litt vel mye med vekta.. :o

Huldr 19-12-11 01:13

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1269272)
Tja, litt usikker på hvordan smaker blir med honning som søtning...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1269303)
Det ville ikke jeg spist,nei:D

Det finnes honningsennep (av samme merke som den vanligste dijonsennepen, Maille), så sennep og honning er vel i seg selv ingen dum idé ;) Men om det passer til kapers vet jeg ikke, det er vel bare å prøve :)

Kapers er digg! Bare må ha det til rakfisk ... :sikle: Vet det er litt uvanlig, men det er vældi godt :ja:

Supera 19-12-11 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1269200)

Jeg synes litt kapers er godt i salaten.

Cyan 19-12-11 18:47

Av en eller annen merkelig grunn har hodebunnen min begynt å klø litt og da flasser det litt. Hva slags sjampo kan jeg bruke til slikt, som ikke gjør håret fluffy og ekkelt?

vaskeklut 19-12-11 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1269659)
Av en eller annen merkelig grunn har hodebunnen min begynt å klø litt og da flasser det litt. Hva slags sjampo kan jeg bruke til slikt, som ikke gjør håret fluffy og ekkelt?

en sjampo fri for SLS! jeg bruker sjampoene fra desert essense organics. superfornøyd, det er den eneste sjampoen som holder kløen unna hodebunnen min. og så lukter den så godt! (finnes uten lukt om man ikke liker lukt) kjøpes på iherb til ca seks dollar :)

men du kan også gå på helsekost eller apoteket og kjøpe ØKOLOGISK sjampo uten SLS. (de andre sjampoene de selger inneholder som regel SLS. økologisk gjør ikke det :) )

Cyan 19-12-11 21:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1269677)
en sjampo fri for SLS! jeg bruker sjampoene fra desert essense organics. superfornøyd, det er den eneste sjampoen som holder kløen unna hodebunnen min. og så lukter den så godt! (finnes uten lukt om man ikke liker lukt) kjøpes på iherb til ca seks dollar :)

men du kan også gå på helsekost eller apoteket og kjøpe ØKOLOGISK sjampo uten SLS. (de andre sjampoene de selger inneholder som regel SLS. økologisk gjør ikke det :) )

Takk! Da regner jeg med at det står på innholdsfortegnelsen dersom den inneholder SLS? Hva står SLS for?

Marella77 19-12-11 21:05

Jeg lurer på om disse journalen her inne er åpen for alle eller bare de som er logget inn på dette forumet?

Kanutten 19-12-11 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1269659)

Farg håret med hårfarge klasse III, da forsvinner både kløe og flassing. :o

Cyan 19-12-11 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1269696)
Jeg lurer på om disse journalen her inne er åpen for alle eller bare de som er logget inn på dette forumet?

Det er kun innloggede medlemmer som kan se journalen.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1269697)
Farg håret med hårfarge klasse III, da forsvinner både kløe og flassing. :o

Jeg har sluttet å farge håret.

Marella77 19-12-11 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1269698)
Det er kun innloggede medlemmer som kan se journalen.

Takk :)

vaskeklut 19-12-11 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1269695)
Takk! Da regner jeg med at det står på innholdsfortegnelsen dersom den inneholder SLS? Hva står SLS for?

jupp, det gjør det :) Enten står det som SLS, eller Sodium Laureth (eller Lauren/lauryl) Sulfate. Det er et fyllstoff som er superbillig, og VELDIG allergifremkallende :eek:

Lava 19-12-11 21:30

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1269371)
Finnes det noen øvelser som trener innsiden av lårene på en bra måte, som jeg kan gjøre uten apparater eller strikk?

Hvilke øvelser er mest effektive for å trene rompa større? Syns den har minka litt vel mye med vekta.. :o

Hold en ball av ønsket størrelse mellom knærne og klem i vei.

Kanskje utfall/knebøy hjelper på rompa? Det skal hvertfall stramme den opp :ja:

Lava 19-12-11 23:07

Jeg har datamus med ledning som bare krøller seg. Kan jeg strekke den varig på noe vis?
Vurderer å ha den i varmt vann, som med rundpinner (strikking) men usikker på om det kan hjelpe. Jeg vil selvsagt ikke ha endene eller musen i vannet, kun ledningen :p

Må rette ledningen ut flere ganger om dagen, og jeg har snublet i den mange mange ganger, slik at musen flakser bortover gulvet... :rolleyes:
Sitter da i sofaen med pc på fanget, mus på armlenet, og flytter alt over på bordet når jeg skal opp av sofaen.
Hvis jeg ikke flytter musa, så har ofte ledningen krøllet seg slik at jeg får foten i den.

nellie 19-12-11 23:10

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1269371)

Sumo squats for innside lår og bulgarske utfall for rumpa!:)

Carisma 19-12-11 23:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1269756)
Jeg har datamus med ledning som bare krøller seg. Kan jeg strekke den varig på noe vis?
Vurderer å ha den i varmt vann, som med rundpinner (strikking) men usikker på om det kan hjelpe. Jeg vil selvsagt ikke ha endene eller musen i vannet, kun ledningen :p

Må rette ledningen ut flere ganger om dagen, og jeg har snublet i den mange mange ganger, slik at musen flakser bortover gulvet... :rolleyes:
Sitter da i sofaen med pc på fanget, mus på armlenet, og flytter alt over på bordet når jeg skal opp av sofaen.
Hvis jeg ikke flytter musa, så har ofte ledningen krøllet seg slik at jeg får foten i den.

Kan ikke anbefale annet enn å ønske seg trådløs mus til jul! :p

silje21 19-12-11 23:31

*Vurderer å ha den i varmt vann, som med rundpinner (strikking) men usikker på om det kan hjelpe. Jeg vil selvsagt ikke ha endene eller musen i vannet, kun ledningen :p*

har dessverre ikke noe hjelp for krølla ledning :)
Men lurte på det du sa om varmt vann for rundpinner. hvordan funker det??

Lava 19-12-11 23:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1269777)
Men lurte på det du sa om varmt vann for rundpinner. hvordan funker det??

Hvis du har en rundpinne som har ligget lenge i pakningen, enten hjemme eller i butikk, kan den være krøllete og vond å strikke med. Siden den vil vri seg.
Da setter du på varmtvannet, evt fyll en bolle, og hold rundpinnen nedi en liten stund. Ta den så opp og strekk den ut med ett håndkle i hånden.

Gjenta om det ikke skjer noe med en gang :)

Lava 19-12-11 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1269774)
Kan ikke anbefale annet enn å ønske seg trådløs mus til jul! :p

Vi var og så på idag, sønn vil gi meg en, men dårlig tid pga buss gjorde at vi ikke fikk utført det.
Får kanskje en etter jul :D

silje21 19-12-11 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1269801)
Hvis du har en rundpinne som har ligget lenge i pakningen, enten hjemme eller i butikk, kan den være krøllete og vond å strikke med. Siden den vil vri seg.
Da setter du på varmtvannet, evt fyll en bolle, og hold rundpinnen nedi en liten stund. Ta den så opp og strekk den ut med ett håndkle i hånden.

Gjenta om det ikke skjer noe med en gang :)

Aha :D takk det skal jeg jaggu prøve

Marella77 20-12-11 00:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1269705)
jupp, det gjør det :) Enten står det som SLS, eller Sodium Laureth (eller Lauren/lauryl) Sulfate. Det er et fyllstoff som er superbillig, og VELDIG allergifremkallende :eek:

Hei. Kan jeg spørre hvordan du lager den linken "min journal" nederst der?

vaskeklut 20-12-11 00:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1269811)
Hei. Kan jeg spørre hvordan du lager den linken "min journal" nederst der?

Markerer teksten (som i mitt tilfelle er "min journal") og klikker på jordkloden med en lenke på ( i tekstredigeringsfeltet) og limer inn linken der :)

Marella77 20-12-11 00:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1269824)
Markerer teksten (som i mitt tilfelle er "min journal") og klikker på jordkloden med en lenke på ( i tekstredigeringsfeltet) og limer inn linken der :)

Tusen takk, da fikk jeg det til :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.