![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Må vel se hva som fins i fryseren! Starter å gå tom for matvarer som er "lette" å tilberede :eek: heldigvis er planene å dra bort hele helgen, så det gjør vel ikke så veldig mye :p må bare bruke litt fantasi! (og lese alle de fantastiske oppskriftene som ligger her inne :rolleyes: )
|
Sitat:
|
Hjemmelaget blomkålsuppe
|
Har tenkt på kyllingfilet i strimler i karrikokosmelksaus. Salat attåt.
|
Kjøttsuppe:)
|
Hadde egentlig ment jeg skulle lage kjøttboller kokt i tomatsaus, men så hadde jeg tatt opp en kyllingfilet for mye fra fryseren. Så da må jeg spise den før den avgår med døden.
Steker kyllingfileten i folie og med en hakket kinesisk hvitløk, ved siden av skal jeg ha dampet brokkoli og en ostesaus. De andre skal ha fiskeboller og pasta til, sannsynligvis blir gubben misunnelig på kyllingen:lol: |
I dag ble det rester av går dagens middag, ostegratinerte grønnsaker og bønner og strimlet svinefilet.
|
Matlei og har egentlig ikke lyst på noe, men blir sulten fordet gitt... :rolleyes:
Så valget falt til slutt på paprika fylt med kyllingkjøttdeig, tomat, chili og CF. |
Ost og rødvin når sambo kommer hjem! Nå har vi høstferie!
Jeg har fått dilla på grilla chevre med litt mosa mango/jordbær på! :sikle: |
Kyllingfile,blomkålmos,+stekte grønnsaker:D
|
Biff med fløtesaus og blandede grønnsaker til :D
|
Stekt kyllingfilet med fløte/cf-gartinert blomkål :)
|
Skal prøve meg på pølsegryte igjen, men får se om mannen i huset er enig, han har fått den 1 gang før, og klarer ikke bestemme seg for om han liker den eller ikke :eek:
|
Guinness beefcasserole.
|
Fiskekarbonader m/bacon og mozzarella, remulade, smør og deilig salat!! :D
|
Rekker ikke å tenke så mye på mat med syk Junior, men i kjøleskapet lå det en svinestek av bok. Den ligger nå i ovnen i stekeposen sin, og sammen med blomålmos blir det yummi :)
|
Har tenkt svinestrimler i saus av hakka tomat, litt tacokrydder. Serverer med salat og kesam.
|
Kyllingwiener med stæsj.
|
En herlig salat med kylling og tzatziki også en god kopp med varm sjokolade og krem som dessert.
|
Jeg vet hva jeg skal ha til middag i morgen :D (For en gangs skyld) Når jeg var liten så fikk jeg ofte spaghetti med hjortekjøttdeig og ketchup som lørdagsgodt. Det blir da fredagsgodtet i morgen, men med mirakelnudler og sukkerfri ketchup. Waste of good meat? Maybe, men det vekker minner fra barndommen og jeg gleder meg!
|
...mens vi er inne på det med middag. Noen som har sett denne?:sikle:
http://www.nrk.no/mat/1.8342033 |
Sitat:
Har du ei oppskrift og dele? I dag kom pakken fra Ellos med nye lamper, og de måtte pusles sammen og henges opp, så klokka var nesten halv ni før jeg begynte og tenke mat. Da ble det kjempe-enkelt; stekte nakkekoteletter med et raust dryss nykverna 5-pepper og dampa broccoli, blomkål og gulrøtter. Panna ble kokt ut med fløte og CF, så da ble det saus også. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Karri kyllinggryte med grønne saker til. :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |