![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sånn veldig gul ost som de bruker på burgere og over nachos i det store utland, hva heter det? Den smelter lett og smaker veldig godt. :p
Og hvor kjøper man det tru? |
Sitat:
Trooor det er cheddar:) Når du skal kjøpe det må du være veeeldig obs, for der finnes det mye dritt altså.. De fleste du får kjøpt ferdig skivet er full av med alt mulig slags tull. Jeg synes ikke den "rene" er noe særlig, men hver sin smak:p |
Sitat:
Jeg kjøper i Sverige for å ha til sommerens mange grillede hamburgere!:sikle: |
Sitat:
|
Du mener kanskje enten amerikansk ost eller cheddar? Selv syns jeg cheddar (matvareguiden og tine) er en helt super matost!
|
Sitat:
Sitat:
|
Haha, det var det mange som hadde svar på :)
|
Supert!!! Cheddar handles inn den dag i morgen.
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Usj jeg husker en ekle illeluktende kremen jeg fikk da jeg hadde skabb, også måtte alt sengtøy, klær håndduker osv, fryses og vaskes. Husker det var et jækla styr.
Jeg fikk dette da jeg gikk på videregående og jeg ble mest sannsynlig smittet i garderoben i forbindelse med svømmingen. Var vist ikke noe uvanlig fenomen i følge min lege, at slike offentlige garderober kunne gi smitte av litt av hvert. Ellers er jeg veldig forsiktig med å klappe dyr i syden, de er ofte fulle av skabb og det er ikke alltid like enkelt å se. Sørger ihvertfall for en grundig håndvask umiddelbart dersom jeg er i nærheten av dyr jeg ikke kjenner. |
Jeg lurer på hvordan palmeolje er for lavkarboere jeg. Jeg har i mitt tidligere liv fått høre at palmeolje skal man holde seg LANGT unna, mens på lavkarbo ser jeg at noe som inneholder palmeolje, kan ha lite karbo, f.eks europshopper sin baconsnacks. 0,2g karbo pr 100g, men palmeolje. Skal man holde seg unna, eller går det greit?
|
Sitat:
|
Grorudpalmeolje var veldig populært på åttitallet :)
|
å neida, det er ikke en sånn pose daglig nei, kanskje 1 i ei helg, men ikke hver helg heller. Så da kan jeg konkludere med at det er helt greit og ikke noe å tenke på? vekta reagerer ikke på nevnt vare heller..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer litt på hvordan-hvorfor min venstre fot (og ikke høyre) hovner opp så voldsomt de gangene jeg har fått i meg noe sukker. Saltinntak fremprovoserer ikke denne hevelsen, men den der kula med krokan-is som ble inntatt lørdag kveld, derimot... Har blitt fraktet avgårde til akutt og legevakt med denne hevelsen når den har forekommet tidligere, siden den liksom ikke er symmetrisk og dermed visstnok kan se ut som en blodpropp, men siden det har vært falsk alarm hver gang, så greier jeg ikke helt å få dén panikken. Jeg bare lurer på, om observasjonen min er korrekt, hvorfor sukker = fotballfot? :cool:
|
Blir majones godt med olivenolje, eller skal man bruke smaksnøytral olje som rapsolje?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Eg syns det blir ALTFOR sterk smak på majonesen med olivenolje, så da lagar eg heller ikkje majones enn om eg berre har det. Det bør vere ein med så nøytral smak som mogleg. Rapsolje syns eg også smakar litt mykje, eg skal prøve avocadoolje når eg får tak i det.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |