Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Nerthus 23-04-11 00:41

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 1088219)
Ja, vi som har tillegg for lett lastebil fordi vi køyrde opp før endringane kom, må fornye førerkortet for å framleis førarrett i kl C1 som det teknisk sett er. Eg køyrde opp i 1991, måtte fornye utvidelsen i 2001, det er gyldig til desember i år sjølv om førerretten i klasse B er gyldig til 2073. Så i år må eg få meg nytt førarkort igjen om eg vil behalde retten til å køyre bil inntil 7500. Ifølge informasjonen frå statens vegvesen vil retten vanlegvis bli gitt for 5 år:

---> http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+...E%29/Fornyelse

Okei - Nerthus sjekka førerkortet sitt nå og har du sett ;) C1 faktisk. Går ut 5.desember 2011... ;)

Photobscura 23-04-11 09:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1088215)
Off. Begynner man virkelig å bli gammal når man har runda 30?

Har jeg aldri hørt om.

nellie 23-04-11 09:12

Er det normalt å klø i huden pga pollenallergi? Allergien tar jo bare helt av her, om dagen.

Regret 23-04-11 09:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1088260)
Er det normalt å klø i huden pga pollenallergi? Allergien tar jo bare helt av her, om dagen.

Jeg får ofte tørr hud når jeg har allergiutbrudd, kanskje det er derfor du klør?

nellie 23-04-11 09:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1088262)
Jeg får ofte tørr hud når jeg har allergiutbrudd, kanskje det er derfor du klør?

Jeg klør kun i den ene håndflata.. Har klødd og klødd der i 3-4 dager nå. Huden er hel og fin, men ja. Kløkløklø.

Kanskje 23-04-11 09:31

gammel og gammel fru blom .... er vel ikke gammel :p, men når alle mine veninner er i begynnelsen av 20 årene, så ser jeg jo at de virkelig har glatt og pen hud. Trodde jeg også hadde det, men ser jo klart en forskjell ! Tar jeg hud mellom fingrene, så blir den skrukkete. og ting henger og disser hehe.

Kan jo høre på apoteket om de har en krem som strammer opp og demper tendensen til rynker.

det er ikke kjekt dette.:(
jeg er liksom så tjukk alle veier, at jeg har prøvd å flytte fokus fra f.eks mage til pupper .... men når ikke de er pene å se på en gang lenger ......... ja da blir man litt oppgitt:rolleyes:

Regret 23-04-11 10:17

Jeg står å bretter sammen nyvasket klær her nå og jeg legger merke til at alle buksene mine har hull i nærheten av skrittet :eek: Og jeg lurer på om det er flere som sliter med samme? blitt mye lapping i det siste og jeg går i manko på bukser da veldig få av de passer fortsatt. jeg blir så irritert... hva kommer det av? Kan det være at lårene gnisser så mye at de sliter hull?

Kitt 23-04-11 10:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1088275)
hva kommer det av? Kan det være at lårene gnisser så mye at de sliter hull?

Velkjent problem, ja!:p
Har blitt megagod til å lappe/reparere bukser akkurat der, gitt! :D

Carisma 23-04-11 12:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1088263)
Jeg klør kun i den ene håndflata.. Har klødd og klødd der i 3-4 dager nå. Huden er hel og fin, men ja. Kløkløklø.

Jeg har akkurat det samme! Hatt det et par uker nå i venstre håndflate, aner ikke hva det kommer av. Kan ikke huske å ha hatt det tidligere år i pollensesongen.

vimsen85 23-04-11 16:48

Er det noen som vet om noe slags lavkarbokurs i Oslo? Broren min var flink med lavkarbo en stund og gikk ned 25 kg, men nå har han gått opp igjen disse på bare fire mnd. Han sliter litt med motivasjonen alene. Han er ganske sjenert, men jeg tenker at et kurs kanskje kan hjelpe han med motivasjon.

Finnes noe sånt?

BenteR 23-04-11 18:05

Kløing er absolutt ikke unormalt i pollensesongen.
Jeg klør flekkvis, en liten plass på ene kinnet og midt på ribbenina på samme side som kløfleken i ansiktet + en liten flekk på leggen også på samme side. Hudlegen kalte dette hormonflekker....helt ufarlig men fyttikatta som det klør

Jabba 23-04-11 19:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1088186)
Jepp!

Vi gjorde det i fjor - BESTE ferien EVER! Kjørte til Sverige og sørover (etter varmen og sola), endte opp på ei strand/camping et par dager, før vi dro til sørDanmark og traff på noen kjente vi visste ferierte der. Hadde ingen planer og reiste på måfå (skulle egentlig til sørlandet men det var kaldt og pissregnet...) - jeg kunne tenkt jeg og gjøre det om igjen! Vi betalte 10 000 for en veeeeldig stor og fancy bil (og det var nesten fælt og levere den tilbake *ler*).

De største bilene må du ha opptil 7500 kg - men de fleste som kjørte opp da jeg gjorde det - fikk dette med i sertifikatet... stemmer ikke det mon tro?

Det begynner og bli bra utleid så jeg ville fått ut fingeren og sjekket allerede nå.... jeg sendte sikkert 50 epost til bobilutleiere i nærområdet i fjor - i mars.... og da fant jeg EN bil ledig - pga sykdom og avbestilling ;)

Så kjekt at dere koste dere på bobilferie! Det gjør at jeg får enda mer lyst til å prøve!

silje21 23-04-11 20:26

flere enn meg som *av og til* <.<, kunne tenkt seg å kaldkvele gubben/kjerringa si
hehe
:o:eek:

BenteR 23-04-11 20:52

Hvis noen svarer blankt nei til det så er de enten helt nygifte eller så lyver de :D

silje21 23-04-11 21:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1088413)
Hvis noen svarer blankt nei til det så er de enten helt nygifte eller så lyver de :D

hehe og godt er det:p kan ikke være solskinn 24timer i døgnet :D

Kitt 23-04-11 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1088353)
Er det noen som vet om noe slags lavkarbokurs i Oslo? Broren min var flink med lavkarbo en stund og gikk ned 25 kg, men nå har han gått opp igjen disse på bare fire mnd. Han sliter litt med motivasjonen alene. Han er ganske sjenert, men jeg tenker at et kurs kanskje kan hjelpe han med motivasjon.

Finnes noe sånt?

Tror faktisk det er flere forskjellige. Hexeberg&co har kurs i Oslo blant annet, så vidt jeg vet!
Google litt evnt høre med klinikkken til Hexeberg vil nok gi bedre svar!:p

Nerthus 23-04-11 21:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1088353)

Finnes noe sånt?

http://www.spisdegslank.no/index.php?name=1-Kurs

Kursing på skedsmokorset. Kun 300 kr (tror det er bare en kveld). man kan starte med og lage maten selv - eller starte med ferdigmat fra spisdegslank :) jeg regner med nye datoer kommer etter påskeferien.

Jeg har svært god erfaring med spisdegslank, maten smaker godt, man slipper og lage den, og den er VELDIG variert (litt avhengig av hvilke menyer man velger selvsagt).
Jeg har regnet litt på næringsfordeling siden det har blitt nevnt at det er mindre fett enn ellers - men de ligger faktisk på 5% karbo - ca 20% protein og 70+ % fett :)

Photobscura 23-04-11 21:40

Jeg ble (helt utrolig) fri for allergi etter at jeg la om kostholdet. Men jeg klødde på håndbakene, og klødde meg gjerne til blods og fikk en haug med små klumper. Det samme på brystet. Men håndflata, den var ny!
Det eneste jeg brukte mot det var sånn ... antikløkrem. Husker ikke hva det heter, men det begynner på 'e', er en lilla tube og fåes kjøpt på apoteket. Hjelper helt greit. På det verste smørte jeg også hendene med aloe vera, og putta på bomullshansker. Men det hendte jeg våkna opp uten de hanskene ... Trangen til å klø kan være helt overmannende! Glad jeg slipper det der, altså.

Imp 23-04-11 21:57

Regret: Sliter med det her og, prøver å lappe litt fra innsiden men det varer sjelden. Bare å kassere buksene til noe annet, og kjøpe seg nye....

Dere som klør i håndflata: Det er også et symptom på skabb....ikke at det betyr at dere har det, men jeg husker godt at det var mange som klødde i hendene da det gikk skabb på et sykehjem jeg jobbet på i Oslo.

Regret 23-04-11 22:16

Skulle ha gjort det om jeg hadde den slags penger ;) Her er klær nærmest luksusvarer, så de blir nok lappet til de kun er én stor lapp :)

Photobscura 23-04-11 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imp (Innlegg 1088451)
Regret: Sliter med det her og, prøver å lappe litt fra innsiden men det varer sjelden. Bare å kassere buksene til noe annet, og kjøpe seg nye....

Dere som klør i håndflata: Det er også et symptom på skabb....ikke at det betyr at dere har det, men jeg husker godt at det var mange som klødde i hendene da det gikk skabb på et sykehjem jeg jobbet på i Oslo.

Om det er skabb, så klør man mer mellom fingrene, tærne og ... ja, andre steder der hud møter hud, og det tar ikke lang tid før man får sjarmerende pussfylte blemmer. Og det klør helt sinnsykt!!!

Kitt 23-04-11 23:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1088440)
Det eneste jeg brukte mot det var sånn ... antikløkrem. Husker ikke hva det heter, men det begynner på 'e', er en lilla tube og fåes kjøpt på apoteket.

Eurax!
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...8kUewRbve1plwQ

Photobscura 23-04-11 23:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1088492)

Ja! Jeg visste vel at du visste! :D

Kitt 23-04-11 23:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1088496)
Ja! Jeg visste vel at du visste! :D

Utrolig hva slag info som kan lagres!:p
Selv foretrekker vi denne:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...OV-W0Pl4Gn6mfA

Photobscura 23-04-11 23:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1088497)
Utrolig hva slag info som kan lagres!:p
Selv foretrekker vi denne:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...OV-W0Pl4Gn6mfA

Ah, takk for tips! Nå har jeg ikke allergiplager lenger, men myggen er særdeles glad i meg, og eurax funker sånn passe, liksom.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.