![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen tekniske vidundere som vet om det er noen enkel måte å overføre musikk fra kassett til digitalt format? Til opplysning har jeg et (gammelt :cool:) stereoanlegg med kassettspiller som til en hver tid er kobla til pc-en min.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
edit: NEI VENT NÅ! jeg leste feil. nevermind me! anyroad: prøv? |
Sitat:
|
I all min tid så har jeg blitt helt elendig trøtt en gang mellom 14 og 16. HVER dag liksom! Uansett hvor godt jeg har sovet osv. Varer i en times tid også går det liksom over. Hvorfor? Har arvet det av mamma, for hun er helt lik.. Jeg vet jo, fra da jeg hadde praksis å sykehjem, at det er et eller annet stoff som bunner på denne tiden. Er det seretonin eller noe sånt?
Og hva kaller de det som skjer rundt vaktskiftet pga dette igjen? Når det blir helt kaos på avdelingene, ikke pga at personalet har vaktskiftet, men pga dette stoffet som det skjer noe med. De fleste aner sikkert ikke hva jeg prater om her, men det var mye snakk om det i praksisen.:p Nyere forskining ftw. |
Vet ikke hvilket stoff det er, men det er naturlig ... ;) Kroppen er ikke alltid tilpasset dagens samfunn, eller omvendt får vi vel si - samfunnet er ikke tilpasset kroppens behov. Vi trenger pauser og hvile om dagen også - spesielt når kroppen ikke er helt i form og bruker mye krefter på å bygge seg opp etter skade eller sykdom. Regner med du er hjemme ennå? Prøv å ta deg en hvil på den tida? En liten lur eller bare legge deg ned og slappe av litt, hvis du har mulighet før henting i barnehage e.l.
Det bare er sånn, tror jeg ... Ikke uten grunn at man har siesta lenger sør! Paul McKenna har noe om det forresten ... "Eliminate stress" heter den. Der kommer han med forslag til avslappingsøvelser sånn at man ikke nødvendigvis trenger å sove, men kan ta en minipause og bruke noen teknikker som gjør at man blir piggere igjen. Men pauser trenger man! |
Sitat:
|
Sitat:
Det hadde nok vært en ide å sove litt ekstra pga skuldern, men er redd for at jeg skal bli helt avhengig av den søvna og at jeg bare skal bli ENDA mer trøtt hvis jeg ikke får den, når det er back to normal life. |
Sitat:
Skjønner det med å være redd for å bli avhengig, og det kan sikkert bli sånn en periode, men det tar ikke så lang tid å venne seg til nye vaner, 2-4 uker har jeg nettopp lært. Da kan du jo ta i bruk noen sånne teknikker når den tid kommer, og så la kroppen din få den hvilen den trenger i form av søvn i mellomtiden :) |
Sitat:
|
Jeg får feber hver natt. Min normale kroppstemperatur er 35,8, men ca to om natten stiger tempen min til 38, og om morgenen er den lav igjen:confused:
Blodsukkeret er lavt og fint. så det er ikke det iallefall. Dette fenomenet har jeg opplevet hver natt de siste ukene. Noen som har en anelse om hva som skjer? Såvidt jeg vet skal kroppstemperaturen være på det laveste om natten.... |
Sitat:
Men har du line out på stereoanlegget da? Ikke alle anlegg som har det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Visste du forresten at man svetter ut ca 1/2 liter vann hver natt? Ta og vei deg rett før du legger deg og rett etter at du har stått opp. Da er det ca et halvt kilo i forskjell ! |
Sitat:
|
Sitat:
Får nesten lyst til å skifte sengetøy hver dag jeg nå:o |
Sitat:
Hadde nå jeg foretrukket iallefall... :D |
Sitat:
|
Tung eller lett benbygning, hvordan måler man det:confused:
|
Sitat:
Dette tallet sendte hun inn, og så fikk vi beskjed om hvor kraftig benbygning vi hadde. Hun måtte finne opp en ny betegnelse på meg, da. Det holdt ikke med kraftig benbygning, hun måtte legge til EKSTRA forran!:p Dog skal det sies at fra lett til kraftig benbygning skiller kun ca 3kg. Skjelettet vårt veier faktisk ikke stort, men det er klart at jeg med brede føtter og knær, skikkelige hofter og rette, brede skuldre trenger mer "fullstoff" på beina for å se velproporsjonert ut enn en som er smal med spinkel beinbygning!:) |
Sitat:
Med ulldyne derimot... :love: Den puster og varmer på en helt annen måte og holder meg deilig temperert og tørr og fin hele natten. Har hatt ulldyne hos Lille Gubben i 3 år nå (tror jeg det er) og har enda til gode å våkne og være svettevåt. :) Elsker den dyna! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men tung og lett benbygning er vel noe misvisende siden det veier veldig lite:) Er vel en betegnelse som lenge har vært brukt for å "unskylde" overvekt.....men det er klart at musklaturen som skal fylle denne rammen veier en del, så matchvekten blir jo høyere en "normalen". Uansett så har man den kroppen man har, og man ser jo det om man kan skylde vekten på kraftig benbygnig eller ikke......jeg vet hvertfall at det som tyter ut over bukselinningen IKKE er skjelettet:D Ellers er jo røngten en metode:p |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
http://novella.omander-cdn.com/autog...cf2cf36c41.jpg |
Jeg tenkte jeg skulle hekle luer i julegave til to jenter på henholdsvis tre og åtte år. Hva er sånn ca luediameteren(?) på sånne småtroll? :o
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Mente ikke at du skulle følge oppskriften, skjønner du, bare bruke den til å finne ut hvor mange masker som passet til de forskjellige størrelsene! Men man må jo tilpasse garntykkelse og heklenål, så skjønner at det kan være vanskelig om tall ikke er det man er best på, ja! |
Sitat:
|
Noen som har gode tips til å få tilbake tapt motivasjon for trening og litt innstrammet lavkarbo?
Min forsvant visst i alt start-stresset på jobben.. |
Sitat:
Jeg er egentlig ganske god i mattte, men har gjort et par dumme omregningsfeil innimellom, ja! Lue som hadde passet til en elefant feks, pga feil garn til pinnene!:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det står jo omkrets på de ulike aldrene her da. :) 3/4 år = 48 cm 7-10 år = 51 cm Jeg synes det hørte litt lite ut, men en lue er vel stort sett tøyelig og den skal jo ikke sitte for løst heller så... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23. |