Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

LineJM 30-11-11 20:52

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her finner man den. På clas ohlson såklart ;) finnes både som såpestykke og i flytende form. Jeg har hatt begge deler men syntes den flytende var enklere for maskinvask. :)

Kitt 30-11-11 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1259404)
I følge linken var det vel på Clas Ohlsson?

Så jo ikke den linken når jeg siterte det nederste innlegget!:p

Takk! :suss: Heldigvis ikke langt til nærmeste CO her!

Kitt 30-11-11 20:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 1259407)
Her finner man den. På clas ohlson såklart ;) finnes både som såpestykke og i flytende form. Jeg har hatt begge deler men syntes den flytende var enklere for maskinvask. :)

Tusen takk! :suss:

Furine 30-11-11 21:00

Clas Ohlsson er ei bra sjappe! :ja:

Kanutten 30-11-11 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1259421)

:ja: HELT enig!

LineJM 30-11-11 21:04

Signeres! :)

Sanney 30-11-11 21:07

ble så gla da vi fikk clas'ern til byen. ikke langt til tønsberg, men kjempekjekt å ha det i byen :D

Carisma 30-11-11 21:31

Jeg heiv oppi litt vanish da jeg vasken bodyen til lillegutt, som hadde blit litt...eh, brunoransje oppetter ryggen :rolleyes: jeg tenkte at jeg måtte jo uansett kaste den, men det funka kjempefint sammen med milo.

Yrla 30-11-11 21:37

Det svarte på blomkålen, er det muggsopp?

Dietta 30-11-11 21:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1259454)
Jeg heiv oppi litt vanish da jeg vasken bodyen til lillegutt, som hadde blit litt...eh, brunoransje oppetter ryggen :rolleyes: jeg tenkte at jeg måtte jo uansett kaste den, men det funka kjempefint sammen med milo.

Yepp, helt enig. Faktisk synes jeg Vanish er det eneste vaskemiddelet som holder det reklamen sier :) (Blendahvit my a.... :rolleyes:. Det har i hvert fall ikke funket på møkka her i huset)

Dietta 30-11-11 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1259421)

Må bare si meg enig jeg også ;)

smgj 30-11-11 21:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1259457)

Vetidkke, men vi skaver vekk det verste og spiser resten. Lever ennå. ;)

Kanutten 30-11-11 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1259457)

Gni blåskimmelost på og du får blåmuggost med blomkålsmak! :heia:

Jeg også bare skjærer det bort... :o

Dietta 01-12-11 00:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1259465)
Jeg også bare skjærer det bort... :o

Mee too, og lever ennå ;)

Lillemy71 01-12-11 09:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1259454)

Vanish er noe av det beste på flekkfjerning, men bør ikke brukes på ull. Jeg vaska en av ulltrøyene mine som var blitt misfarget i Vanish, fargen ble fin igjen men trøya ble stiv og stikkete. Har prøvd å vaske den gjentatte ganger i Milo og har også prøvd med noe lanolingreier men den er dessverre ødelagt. Men for andre klær - Vanish helt klart :)

Photobscura 01-12-11 09:08

Kan jeg tørketromle nyfargede klær? De har tatt en ekstra runde i vaskemaskina for å få vekk overskuddsfarge, men det vil ikke skje noe uventet om de tromles? Eller? Ja, jeg er lat ...

smgj 01-12-11 09:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1259576)
Kan jeg tørketromle nyfargede klær? De har tatt en ekstra runde i vaskemaskina for å få vekk overskuddsfarge, men det vil ikke skje noe uventet om de tromles? Eller? Ja, jeg er lat ...

Har gått fint det, men ta dem ut når trommelen stopper. Halvvått eller varmt&tørt nyfarget tøy som blir liggende i dunge kan bli rart...

Photobscura 01-12-11 09:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1259591)
Har gått fint det, men ta dem ut når trommelen stopper. Halvvått eller varmt&tørt nyfarget tøy som blir liggende i dunge kan bli rart...

Takker!

Cyan 01-12-11 11:31

Jeg bestilte noen vitaminer fra shopping4net som ble sendt forrige mandag (antar fra Sverige). Jeg har enda ikke fått dem i posten, så jeg regner med at det ligger i tollen (bestilte for ca 400,-). Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar?

Dietta 01-12-11 12:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1259692)
Jeg bestilte noen vitaminer fra shopping4net som ble sendt forrige mandag (antar fra Sverige). Jeg har enda ikke fått dem i posten, så jeg regner med at det ligger i tollen (bestilte for ca 400,-). Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar?

Har du uflaks kan det ta lang tid. En venninne av meg hadde varer som lå på tollager i nesten 3 uker :eek: Men, det er helt sikkert et unntak, og ikke vanlig altså...

Photobscura 01-12-11 14:58

Om du bestiller for over 200 kroner fra Shopping4net så deler de det opp i flere pakker. Det er nok bare en forsinkelse.

nellie 01-12-11 16:32

Ønsker meg en god detox te jeg. (Jada. Detox er tullete osv, men jeg er en sucker for placeboeffekten) Noen som vet hva de har på en vanlig normal helsekost som er brukbart?

Rin 01-12-11 17:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1259852)
Ønsker meg en god detox te jeg. (Jada. Detox er tullete osv, men jeg er en sucker for placeboeffekten) Noen som vet hva de har på en vanlig normal helsekost som er brukbart?

Tja. Yogi "pure" (het detox tidligere) er suveren på smak, synes jeg, og inneholder litt diverse løvetann og sånt, som jeg aldri har registrert noen faktisk effekt av. :p

Oppdaget litt tilfeldig for noen uker siden av te med senna kan hjelpe litt mot forstoppelse. :o Vet ikke om det finnes i norsk helsekost, men jeg fikk fra iherb uten problemer.

nellie 01-12-11 18:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1259867)
Tja. Yogi "pure" (het detox tidligere) er suveren på smak, synes jeg, og inneholder litt diverse løvetann og sånt, som jeg aldri har registrert noen faktisk effekt av. :p

Oppdaget litt tilfeldig for noen uker siden av te med senna kan hjelpe litt mot forstoppelse. :o Vet ikke om det finnes i norsk helsekost, men jeg fikk fra iherb uten problemer.

Ja, kom til helsekosten og da sto det mellom den og Pukka detox, men så så jeg at yogi inneholdt akkurat det samme som Pukka pluss enda litt til, så da tok jeg den.:D

langaard 01-12-11 18:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1259883)
Ja, kom til helsekosten og da sto det mellom den og Pukka detox, men så så jeg at yogi inneholdt akkurat det samme som Pukka pluss enda litt til, så da tok jeg den.:D

Håper du får rensa deg skikkelig før jul da:D

nellie 01-12-11 18:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1259885)
Håper du får rensa deg skikkelig før jul da:D

Haha, blir heller omvendt vel!

Huldr 01-12-11 20:11

De detox-teene i poser er ganske svake, men prøv de samme urtene i hel form, da blir effekten mye større.

Selv synes jeg Pukka sin virker bedre enn Yogi, og den virker for meg på den måten at jeg blir kvitt slaggstoffer/melkesyreopphopning i musklene fortere, og gjør kroppen mindre sur generelt (tar vekk halsbrann f eks). Ellers "gjør" den ikke så mye annet enn å hjelpe kroppen med å kvitte seg med toksiner og slaggstoffer. Ikke noe hokus pokus, egentlig. Noen av urtene er vanndrivende også.

Yogi sin er god, men den har svak effekt. Pukkaen er med peppermyntesmak, litt svak i smaken, men helt ok.

Base-te fra Helios er ganske virksom og veldig billig, men ikke fullt så god ...

Bønna200 01-12-11 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1259918)
De detox-teene i poser er ganske svake, men prøv de samme urtene i hel form, da blir effekten mye større.

Selv synes jeg Pukka sin virker bedre enn Yogi, og den virker for meg på den måten at jeg blir kvitt slaggstoffer/melkesyreopphopning i musklene fortere, og gjør kroppen mindre sur generelt (tar vekk halsbrann f eks). Ellers "gjør" den ikke så mye annet enn å hjelpe kroppen med å kvitte seg med toksiner og slaggstoffer. Ikke noe hokus pokus, egentlig. Noen av urtene er vanndrivende også.

Yogi sin er god, men den har svak effekt. Pukkaen er med peppermyntesmak, litt svak i smaken, men helt ok.

Base-te fra Helios er ganske virksom og veldig billig, men ikke fullt så god ...

Jeg kan ikke si jeg har halsbrann, men det går vel innunder det. Jeg skikkelig brenner i magen noen ganger.
Tror du Pukkaen kan hjelpe på det?

Huldr 01-12-11 20:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1259924)
Jeg kan ikke si jeg har halsbrann, men det går vel innunder det. Jeg skikkelig brenner i magen noen ganger.
Tror du Pukkaen kan hjelpe på det?

Det hjelper meg hvis jeg har spist mye feil mat (det er da jeg av og til får halsbrann), så det kan nok hjelpe på magen også :ja:. Men det kommer jo litt an på hva årsaken er. Lakrisrot er veldig bra mot "sår" mage, det danner en slags hinne som beskytter (og det virker som regel ganske fort også :))

Men det kan være individuelle forskjeller også, noen ting virker bedre på noen og andre ting på andre :)

Bønna200 01-12-11 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1259931)
Det hjelper meg hvis jeg har spist mye feil mat (det er da jeg av og til får halsbrann), så det kan nok hjelpe på magen også :ja:. Men det kommer jo litt an på hva årsaken er. Lakrisrot er veldig bra mot "sår" mage, det danner en slags hinne som beskytter (og det virker som regel ganske fort også :))

Men det kan være individuelle forskjeller også, noen ting virker bedre på noen og andre ting på andre :)

Jeg spiser ikke mye feil mat, akkurat:o Men har i mange år vært plaget med denne brannen i magen...

Kanskje jeg skal prøve lakrisrot. Takk for tips:)

Huldr 01-12-11 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1259936)
Jeg spiser ikke mye feil mat, akkurat:o Men har i mange år vært plaget med denne brannen i magen...

Kanskje jeg skal prøve lakrisrot. Takk for tips:)

Jeg burde kanskje presisert hva jeg mener med feil mat. Et nøkkelord er "lite grønnsaker" ;) Blir forverret av kaffe, alkohol etc. Proteiner er også syredannende.

Håper du finner ut av det, det er ikke godt å ha vondt i magen :klem:

Bønna200 01-12-11 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1259938)
Jeg burde kanskje presisert hva jeg mener med feil mat. Et nøkkelord er "lite grønnsaker" ;) Blir forverret av kaffe, alkohol etc. Proteiner er også syredannende.

Håper du finner ut av det, det er ikke godt å ha vondt i magen :klem:

Jeg spiser en kilo grønnsker hver dag, så da er det ikke det. Drikker ikke kaffe heller.
Men alkohol, ja. Det er jo grusomt! Drikker jeg sprit, selv om den er blandet ut, brenner det som et helvete nedi her... Så det har jeg kuttet helt ut. Tar litt vin innimellom, men det merker jeg ikke så mye til. Men jeg kjenner jeg har drukket, altså:o

:klem:

Sanney 01-12-11 23:34

bør jeg gå til legen med en utvekst i det ene neseboret som har kommet og gått det siste året men som nå er begynt å bli irritabel og blør, eller kan jeg like gjerne vente til legetimen min i februar? føler jeg flyr til legen støtt...
ellers har kriblingen i venstrehånda kommet tilbake, hele 2 mnd var jeg symptomfri. men innen jeg får ny time hos nevrolog har det vel dratt sin vei igjen og de finner ingenting....

Nerthus 02-12-11 00:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1260032)
bør jeg gå til legen med en utvekst i det ene neseboret som har kommet og gått det siste året men som nå er begynt å bli irritabel og blør, eller kan jeg like gjerne vente til legetimen min i februar? føler jeg flyr til legen støtt...
ellers har kriblingen i venstrehånda kommet tilbake, hele 2 mnd var jeg symptomfri. men innen jeg får ny time hos nevrolog har det vel dratt sin vei igjen og de finner ingenting....

Gå heller en gang for mye til legen. Saken ser ut til å plage deg litt, så gå og få det sjekket ut :)

Huldr 02-12-11 16:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1259918)

Beklager, jeg sa feil! Teen jeg har fra Pukka heter Cleanse, det er den jeg beskriver over her. Detox'en deres har jeg ikke prøvd :)

nellie 02-12-11 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1260360)
Beklager, jeg sa feil! Teen jeg har fra Pukka heter Cleanse, det er den jeg beskriver over her. Detox'en deres har jeg ikke prøvd :)

Sto og vurderte den også, men tenkte jeg venta siden den fokuserte mest på huden.

Bønna200 02-12-11 20:25

Skal til London neste uke. Noen som vet om butikker det selges Pukka te?

Dietta 02-12-11 22:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1260448)
Skal til London neste uke. Noen som vet om butikker det selges Pukka te?

Har ikke peiling - men god tur :p

Bønna200 02-12-11 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1260488)
Har ikke peiling - men god tur :p

:lol: Takk for det:)

langaard 02-12-11 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1260516)
:lol: Takk for det:)

Googla pukka te london, og fikk en del adresser ja! God tur!! Hils London:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.