![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Til dere gifte:
noen som har peiling på hva det koster sånn ca. å gifte seg i kirka? Det koster vel noe, ikke sant? Driver og lager budsjett, nemlig... :) |
Sitat:
|
Noen som har prøvd hudpleieproduktene til Vossabia ?
|
Sitat:
Fuktighetskrem og solkrem i ETT! Jeg skal skaffe meg denne når jeg får lønning. Kan skaffes på http://www.feelunique.com |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det beste er å ringe til den kirken du har tenkt å gifte deg i og spør, da får du ihvertfall et skikkelig svar. |
Er det noen som har erfaring med Manometri og 24t ph-måling?
|
Jeg husker å ha lest om et fotoalbumprogram som kunne gjenkjenne ansikter og tagge dem. Klarer visst ikke å google rett nå, fordi jeg finner det ikke. Noen som vet hvilket program jeg sikter til? Jeg fant noe som er laget av det onde fruktselskapet, men det var IKKE det.
|
Sitat:
|
Jeg har en venninne som er en travel dame. Hun jobber lange dager, trener og er "sunnheten" selv.
Men, hun koser seg med 2-3 glass vin hver kveld, hun sier dette er hennes lille kos. Hun har ikke mann eller barn. Vi pratet litt om dette, og ble ikke enige om man kan bli avhengig av alkohol uten å være alkoholiker.. Hun mener selvsagt at hun ikke er avhengig, men jeg tror hun er det. Hun vil helst ikke gå på besøk hvor hun må bruke bilen, siden hun skal ha sine vinglass uansett hvor hun er. Må hun kjøre, er hun snar til å kjøre hjem, for hun skal roe ned for kvelden med sine glass. Siden hun fungerer bra og styrer jobben, og ikke drikker mye, så er hun ikke alkoholiker, og ikke avhengig. Sier hun. Jeg lurer derfor på om man kan bli avhengig, selv om man ikke drikker så mye man innbiller seg en alkoholiker gjør? Har vært gift med en alkoholiker, så jeg vet hvordan en "ordentilg en" oppfører seg... Vanskelig spørsmål, og vanskelig å forklare dette skikkelig. |
Det der er helt klart alkoholisme.
Nå får jeg ikke høre hennes side av saken, men om hun offrer tid for glassene sine slik du sier at hun reiser hjem tidlig bare for å drikke, så er det noe galt. Jeg har flere medlemmer i familien min som er under sterk alkoholisme, narko og all annen dritt og jeg vet hvordan de er. Både hvordan de startet og hvordan de endte, og det der høres ut som et tidlig stadie,men fortsatt et stadie. 2-3 glass i løpet av en hel helg bare for kosen, kan være normalt, men ikke 2-3 HVER kveld. Vil også si at å være alkoholiker har ikke nødvendigvis noe med mengden de drikker å gjøre, men hvilket forhold de har til drikken sin. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Så på en annen nettside (lavkarbobutikk) noe som het KETOSTIX. Tydeligvis en urintest. Noen som kjenner til den og kan forklare meg verdien/hensikten?
Mens vi er inne på temaet: - er det slik at alle har en mye kraftigere lukt av urinen når man er på lavkarbo (eller ketose)? Jeg har veldig klart den erfaringen. |
Sitat:
Og nei, ikke alle får kraftig lukt av urinen, men mange gjør. Jeg får det ikke - alle mine toalettbesøk er aldeles odørfrie - men det blir veldig grønt, da. Neongrønt. :p |
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt vide bukser i str 48/50?
Alle buksene er jo så smale nå for tiden... Har ikke all verden til utvalg i butikker her heller. Har vært innom noen nettbutikker, men finner ikke mange som fører store størrelser... |
Sitat:
|
hvis du finner en butikk som foerer nicole jeans, saa har de en modell som heter sara, den har vidde i baade legg og laar, samt hoyt liv. for meg som har lymfeoedem i leggene er smale bukser et sant helvete, men disse sitter som stopt :p koster ca 400kr der jeg kjoeper de.
|
Sitat:
Har også mye mindre overkropp enn underkropp, så buser er alltid vide i livet når de passer i lårene :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som pleier å handle f.eks hos Ellos?
Jeg har gjort det et par ganger, og måttet sende tilbake nesten alt fordi det ikke er pent på meg, eller ikke passer. Skal det være så vanskelig å handle over postordre?? Eller er det bare meg som er håpløs når jeg velger klær? Flere enn meg som får klær som slett ikke blir bra på? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48. |