![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
Syntes det var veldig gøy å strikke omvendt raglan, lettere også da å regulere lengde på både ermer og bole, syntes jeg! |
Sitat:
|
1 Vedlegg
Med annet garn og pinne 2,5 så endret jeg litt på mønsteret :) og oppdaterer her fordi halskanten ble finere. Den får også litt buefasong som jeg tror gjør at den vil ligge finere mot hals/skuldre.
Så sånn ble oppskriften: Legg opp 14 masker 1. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 4r - 2sm - k - 1r - k - 3r 3. p: 1m løst av - 1r - 2sm - dk - 3r - 2sm - k -3r - k - 3r 5. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 2r - 2sm - k - 5r - k - 3r 7. p: 1m løst av - 1r - 2sm - dk - 1r - 2sm - k - 7r - k - 3r 9. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 2sm - k- 3r - 2sm - k 4r - k -3r 11. p: 1m løst av - 1r - 2sm - dk - 2r - k - ssk - 5r - 2sm - k - 2sm - 2r 13. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 3r - k - ssk - 3r - 2sm - k - 2sm - 2r 15. p: 1m løst av - 1r - 2sm - dk - 4r - k - ssk - 1r - 2sm - k - 2sm - 2r 17. p: 1m løst av - 1r - dk - ssk - 5r - k -1av, 2sm, løft den første over - k - 2sm - 2r repeter 3. - 17. pinne 2.,4.,6.,8., ble til 1 løst av og r ut pinnen (dk strikkes som 1m men gir finere fasong/buer halskanten og litt større hull i kanten ned mot resten av genseren) Og slik ser den ut: |
Zincite - ble fin den der. Jeg tror du har rett i at den blir penere litt mer liggende mot halsen.
|
Så herlig tråd :D Glad jeg kom over denne! Jeg har nettopp lagt ut et innlegg om hvordan jeg heklet en mappe til mac'en min: http://jdiy.blog.com/
|
3 Vedlegg
Jeg har konstruert mønsteret sjøl etter mål, og sydd meg to skjørt i helga. Applikasjonen er en kattepus.
|
2 Vedlegg
Skulle ønske jeg også hadde syskillz. Ikke er jeg så forferdelig kreativ heller. Jeg fant en fin side som heter IKEA hackers og fant noen kule lamper jeg ville lage der. Inspirert av denne ble det to av disse:
|
De var fantastisk flotte Supera :ja: Må innrømme at jeg ble veldig imponert nå altså. Har aldri tenkt på at det går an å lage lamper selv.
Superflink er du :) |
Kan jeg melde meg på denne tråden jeg også?
Har holdt inne til jeg var ferdig med mitt største prosjekt hittil... Øst-Telemarksbunad til datteren min. Hun er konfirmant i år, og siden vi ikke hadde råd til å kjøpe ferdig og jeg hadde lyst til å prøve, ble det hjemmebrodert og faktisk nesten ferdig hjemmemontert også. Glemte å fotografere veska, men det kan jeg gjøre senere :) Er litt stolt av meg selv siden jeg hverken har sydd plattsøm eller montert et eneste klesplagg som passer til noe større enn Barbie noen gang.:p Nå er det tilbake til haugen med små "UFO'er" og nye småprosjekter lol [IMG]http://i1215.photobucket.com/albums/...d/P1013421.jpg[/IMG] |
Jeg er skikkelig imponert over alt hva dere får til jeg! :D :D
|
Frk Marge! :eek: :eek: :eek:! Shit! Det var jo HELT utrolig!
|
Sitat:
|
Så flink du er til å sy sistegang :) Det var veldig flotte skjørt. Er ikke noe glad i å sy jeg da - sikkert pga manglende talent :o Synes det er greit å sy gardiner (bare rette sømmer), men utover det er jeg ikke særlig god nei....
|
WOW, frøken Marge, helt utrolig :ja: Fantastisk jobb. Plattsøm er morsomt, men bunad er jammen meg et stort prosjekt. Jeg har brodert noen store juleduker i plattsøm, men tror aldri jeg hadde startet med en bunad nei :o
|
Nydelig brodert, frøken Marge. Jeg vet hvilken jobb det er (jeg broderte min sunnmørsbunad selv i ungdommens dager). Og tenk så glad datteren din blir fordi nettopp DU har sydd bunaden. Det er mye kjærlighet i de stingene!
|
Sitat:
|
Sitat:
Og angående å lage lampeskjermer selv, man får kjøpt lampeskjermskjelett på hobbybutikker og så kan man kle det med ønsket stoff. Moren min hadde en periode der hun lagde noen av dem. Sitat:
|
Ferdig med alpakkagenser med raglanfelling i naturhvit. Strikketeknisk er den ikke helt der, men jeg har lært veldig mye. Og så er den like myk og varm selv om det er noen ujevne og vridde masker her og der!
Nå holder jeg på med kjole i rosa bomull, og har kommet til armhullfelling. Strikker den på rundpinne i stedet for fram og tilbake, liker det mye bedre. Har gått veldig greit, men neste gang jeg skal gjøre noe sånt skal jeg felle av på fire steder, ikke bare to, tror den ville falt finere da. Ja ja. Går fort å strikke på tykke pinner - herlig :smile: Skulle gjerne sendt med bilder, men kamera ligger i en flytteeske et sted... Er det mulig å legge inn blider rett fra iphone? *blond* |
FrkMarge - Fantastisk! Wow!
Supera - Morsomme fjerlamper, og så fint kjøkkenet ditt har blitt! Muffinsformer som lysekrone? Høres fabelaktig ut! Hvordan skal den se ut? |
Sitat:
Men det er en super nybegynnergenser! |
Sitat:
Hm, kjedelig med ermene. Den passet fint på meg, men så har jeg litt ekstra kraftige overarmer, jeg tror det stammer fra mine bartenderdager :D Ja, genseren er ypperlig for en nybegynner! Jeg felte av til hals litt før, er så glad i vide halser. Nå vurderer jeg å strikke en til, men i bomull. Noen cm lengere i bolen, kanskje, og så perlestrikk eller noe annet fint på bærestykket. |
Sitat:
Det er så nydelig men jeg skjønner absolutt ingenting av oppskriftene:p Sjalet var nyyydelig!:) |
Sitat:
|
Sitat:
...kanskje jeg skulle prøve meg på noe sånnt jeg også, nå som jeg vet at jeg kan fôre både stakk og forkle:p... kanskje jeg tør å montere bunadsjakke og skjorte til meg selv også....:o |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Er veldig fornøyd med sjalet, det blir nok flere av disse i andre farger :) |
I mangel av maleoppgaver for øyeblikket, har jeg tatt fram heklenåla igjen :)
Nå blir det pusekatt :D |
Den katten har jeg laget flere av, men jeg har brukt rester av ymse farn og kvaliteter når jeg har laget dem. Genial måte og bli kvitt små garnrester.
Nydelig bunadsøm, frk Marge - mektig imponert over jevnheten i broderiet! Kyle lamper Supera! Det er alltid så mye inspirerende og se i denne tråden. Dere er jammen kreative! |
1 Vedlegg
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Helt enig BenteR, morsom katt og fin måte å bli kvitt restegarn på :) Lurer på om jeg må rekke opp igjen, for jeg synes den blir for tykk, har nemlig brukt dobbelt garn og nål nr 5. Skjørtet får en enorm diameter, så det blir plass til uendelig mange poser :D.
Hvilken nål brukte du, og gjorde du noen endringer på maskeantallet ? |
Wow Supera, den så stilig ut. Skjønner at det går med uendelig mengde muffinsformer ja, for en jobb. Jammen godt du ikke behøver å bake kaker å ha i formene også ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har laget noen med nål 3,5 og noen med 4. Har ikke forandret på maskeantallet, men har laget den litt lenger eller kortere alt etter restegarnmengden....... Jeg synst det er helt ok med vidt skjørt, siden det er snurpet nederst. Da ser skjørtet ikke spilt ut når jeg har fylt med en normal mengde poser. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er litt treig av meg, men har endelig fått publisert et nytt garnblogginnlegg!
Strikkejakke til mamma. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har lyst til å strikke den til meg selv også, i svart, men da med tynt garn, enda litt kortere og litt mer innsving, og kanskje lommer og hette. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23. |