![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
I dag er det 2 fiskekaker på en eng av salat med creme fraishe :D
|
Grilstad-pølser med smeltet ost, rekesalt og rå løk :D
|
Torsk, bacon og B&B :)
|
i går spiste jeg laks grillet i folie med blomkål, vårløk, hvitløk, litt gulrot og to små poteter i skiver.. når fisk og grønnsaker begynte å bli ferdig så hadde jeg oppi en neve selv pillede reker... namnam!!
middag i dag har jeg ikke planlagt ennå.. |
Hadde det veldig travelt med middagslaging i dag..våknet kl 20, og måtte rekke nattevakt kl 21:45. Skulle også gjøre min trening med Jillian inni der, så det måtte bli noe enkelt i dag!!
Men det ble godt likevel:) Hadde en pakke kjøttdeig som hadde siste forbruksdag i dag, så den måtte jeg bruke! Jeg rett og slett bare steikte den, krydra med 2 jalapeños, og div annet krydder. Hadde det i ei ildfast form, helte ca 0,5 dl fløte over, dekket med ost og satt det i ovnen. Gjorde det sånn, så jeg skulle rekke å få lagt inn en kjapp dusj der :rolleyes: Hadde masse agurk ved siden; en superenkel "lasagne-kopi":D Halvparten er igjen, tenkte jeg skulle prøve å bruke det til gratinerte pannekaker i morgen |
i går ble det kalkun ala god helg tilbudet til kiwi på grillen med salat og hvitløk/vårløk cream fresh dressing..
trur ratt det blir kalkun i dag å, med salat og sopp til.. namnam |
Grillfest hos kompis som er kokk, med b.la. marinert scampi og gambas by the galleons, blir bra!
|
[quote=Clockwork;903569]Grillfest hos kompis som er kokk, med b.la. marinert scampi og gambas by the galleons, blir bra![/quote
Det der er godt. Bon apetit. :D |
Himmelsk gryterett med en stor salat til, nam
Og et glass rødvin :) |
Fantastisk deilig biff med fløtegratinert brokkoli :D
Jeg er helt fersk i lavkarboverden.. Kjæresten min er veldig skeptisk, men syns maten var utrolig god! "Kan fint klare meg uten ris,pasta og potet jeg" ;) Ser ut som jeg får med en til på lasset alikevel... Hihi |
Spinatsuppe med egg og spekeskinke. Mislykka er vel bare fornavnet... :rolleyes: Alt for tynn suppe, så jeg prøvde å triske litt... Det ble gele-slim.
|
Jeg lagde noe som ble over all forventning!
Jeg brunet tykke skiver av svin indrefile med bacon surra rundt seg. Da alle sidene var brunet tilsatte jeg 1 dl rødvin. 1 dl fløte, litt kraft av ett eller annet slag, litt pepper, og 1 dæsj soyasaus. Tilsatte så timian og brokkoli.. Lot hele greia trekke over svak varme mens jeg poppa Pamela Andersonpoteter i steikovnen til resten av familien.. Bakte tomater som tilbehør. :sikle: |
I dag ble det Biff Stroganoff
|
|
I dag ble det en skål Ziggys tomatsuppe og chicken nuggets fra LenaBeatrices oppskrift (av en kyllingfilet) på meg. Men det ble alt for lite fett for jeg ble temmelig raskt sulten igjen.
Lykke: de har sukkerfritt peanuttsmør på nærbutikken min! :cool: Bare peanutter og salt. Yummi! |
Idag ble det et halv stykke stekt fjellørret (klart ikke alt), brokkoli og sjampignon stekt i smør og hvitløk.
Jeg fant noe organisk peanøtsmør på meny, tømte glasset og mikset den med stav mikser (det er ellers for tørt) og fylt en seleri stang med peanøt smør (sånn vi spiser det i USA). Vet det høres rart ut, men det er egentlig kjempe godt! (liker ikke seleri ellers..) Det heter "Biona" organic smooth peanut butter - innhold 100% organisk peanøtter, ingenting annet! 10 g karbs pr 100 gr. men det tar ikke mange gram å fylle en seleri! :) |
Dagens raske middag
2 skiver stekt torskerogn, guacamole (med sitronsaft og litt løk og hvitløk) og 1/2 dl seterrømme. Hadde litt sitronsaft og en smørklatt på rogna. Det var knallgodt! |
Kylling med ingenting.. Tar igjen resten av karbene nå når bringebæra står på bordet :D
|
Ovnsbakt marinert laks med blomkål,brokkoli, purre,etpar klatter meierismør.
Rømme ved siden. |
I dag vert det chicken nuggets!!! Med grønsaker (og ris til desse andre Konkelimonkeluringane) og rømme!
GLER MEG!!!! :D:D:D (fann oppskrift i går og gler meg masse til å prøva) |
Salta sei med blomkålmos og bacon :D
|
Har nettopp laget kraftsuppe av salt lammekjøtt med alle grønnsakene jeg hadde i kjøleskapet; 1 liten kålrot, 2 stk gulrot, 1/2 liten hodekål, 4 stilker selleri, 1 stor purreløk, 1/2 sellerirot og 1 brokkoli! :sikle: Det ble snaddergodt!
|
Er egentlig bare hjemom en snartur og tar det jeg har i fryseren, så i dag blir det laksebit med rømmesaus, grønnsaker (frosne er kjekt å ha på luringa!) og litt kikerter/bartollibønner (også kjekt å ha ferdig kokt i fryseren, tiner på sekunder omtrent i sausen). Nammenam! :D
|
Er middagspølse lov når man er i ketose??
|
Kjøttboller i fløtesaus med brokkolistuing
|
Sitat:
|
Tacosalat med kylling, isbergsalat, paprika, agurk, ost, løk, salsa og masse rømme:D
|
1 Vedlegg
Her er dagens middag:
svineindrefilet med bacon rundt, grillet squash, salat med avocado and litt tomat, 2 asparagus dings...kanskje for lite fett??Vedlegg 7183 |
Sitat:
|
Løvbit, salat, ketchup og remoulade.
|
Løvbiff med ost og brokkoli tenker jeg. *blakk*
|
Tacosalat
|
I dag hadde vi grillspyd med scampi/svin ytrefilet/ytrefilet av storfe. Jeg bruke bare litt oliven olje og masse krydder på. Salat ved siden av med crispi salat, avocado og 2 cherry tomater. Sjampignon stekt i hvitløk smør. Kjempe godt!
|
Nå står det en form i ovnen med kylling, brokkoli, blomkål, litt løk, fløte og hvitløksmøreost med ost på toppen. Nam :)
|
I dag ble det svineindrefilét med bacon rundt, masse sjampinjong og en karri-CF-saus.
Sitat:
|
Sitat:
|
I dag orker jeg rett og slett ikke å lage middag.. Har ikke lyst på mat, så her blir det bringebær/blåbær med fløte uten søtning i kveld.. Ikke at jeg klager :p
|
I dag lagde jeg hjemmelaga kjøttboller. Halvparten av kjøttbollene tok jeg oppi en viltsaus til typen, og den andre halvparten tok jeg oppi en hjemmelaga lavkarbo tomatsaus til meg selv. Potetmos til han gutt, og kokte grønnsaker til meg.
Ble ganske så godt :) |
Lille Gubben tok restene fra gårsdagens kjøttdeigform og jeg mekket en laksebit med rømmesurrede linser og litt salat til. Nam! :)
|
Nakkekoteletter og grønnsaker i chop suey saus
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |