![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
vet jo at pepsin ikke er bra for kroppen...
men sisst jeg gikk på ED gikk jeg ned 22 kilo på under et halvt år,og kom ned i min trivselsvekt , som jeg holdt et parr år ,,så beynte den og stige sakte men sikkert ,og plutselig var jeg oppe i over 79 igjen:( da drakk jeg også mye pepsimax,og lite vann joda klart jeg burde drikke mer vann ,,, ,,men orker rett og slett ikke ,hender jeg drikker litt på jobben ,men der går det mest i te ,,ikke pepsimax der.. og er i grunn ikke mye tørst , og vann hjelper i alle fall ikke på sulten min,,har da prøvd ,men pepsimaxen hjelper på sulten |
I dag blir det ikke fase1 middag. jeg orker ikke spise det. Jeg syns jo det går veldig bra, men kjenner nå at jeg føler sterkt behov for å spise noe som ikke er lurt. Tvang meg til å holde meg unna marsipankaken på jobb og tacosuppen (feiring av direktøren sin bursdag). Så i dag blir det kyllingfilet og grønnsaker til middag.... Kanksje ikke lurt, men heller kyllingfilet enn å gjøre noe virkelig ille 8les sjokolade eller ostepop eller noe annet skvip)
|
Sitat:
Sitat:
Men tilbake til saken.... Siden flasken tar nøyaktig 1L, er det lett å telle hvor mye vann jeg får i meg i løpet av dagen. Hver dag utfordrer jeg meg selv til å drikke 3 hele flasker i løpet av arbeidsdagen, og minst 1 av dem i løpet av de 2 første timene på jobb. Så med litt konkurranseinstinkt og en dasj stahet, blir det enklere å få i seg nok væske. http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/happy/9.gif |
Da er frokost inntatt, ble grønnsakssuppe siden jeg er tom for kakao :p
Bestilte nye varer på onsdag, så forhåpentligvis kommer de i dag - hvis ikke blir det suppe 3 ganger om dagen på meg i helgen :rolleyes:. Nå skal jeg ut og trekke frisk luft, noe det har blitt alt for lite av denne uka. Så minst 1 time ute er dagens mål, selv om det blåser og sludder utenfor veggen akkurat nå. Ha en flott dag folkens :stortsmil |
Sitat:
Høres ut som det er skikkelig møkkavær hos deg, må si jeg synes du er flink som går ut da altså. God tur!!! :) Lurer på hvordan det har gått med veiingen til Fungirl jeg :spent: |
Sitat:
Ja Fungirl, vi venter i spenning :spent: |
Sitat:
Trommevirvel :):) Vekta viste ned 1.8 kg i dag og jeg har nådd første delmål som var minus 7 kg og herved venter premie på meg, nemlig siste sesong av Prison Break :) Jeg er så glad at jeg gråt en skvett i dag tidlig :):) |
Superbra Fungirl!!!:heia:
Også så deilig å nådd et del mål... 7 kg er jammen meg mye, så digg... Er det etter hvor lenge med ED? |
Sitat:
Men de første kg var i prinsippet gått opp uka før ED, men uansett, jeg er 7,3 kg lettere enn når jeg startet ED så jeg er kjempeglad :) |
Det er jo sinnsykt bra!! Første gang så jeg gikk på ED gikk jeg ikke ned mere enn 5 kg i fase 1, lite synes jeg.
|
Sitat:
Jeg synes 5 kg er kjempebra jeg :heia: |
Sitat:
Men tror jeg ikke gikk ned mere fordi han legen jeg hadde ike var så god på ED, jeg skulle spise 6 ganger om dagen, og etter noen uker fikk jeg beskjed om å spise noen ekstra proteiner også.. hjelpes syntes jeg spiste hele tiden, hehe.. Men nå har jeg ny lege, hun er mye flinkere, og nå går det jo mye raskere ned :):) |
Sitat:
|
Sitat:
Flott at du har en lege som du trives med nå :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
ååå, endelig er pannekakene god igjen:). I dag puttet jeg en god slant kardemomme og kanel i røren. Og da ble de gode da!!!
noen som har prøvd å putte pannekaken i vaffeljernet? Kanksje det er en ide når jeg skal i vaffelbesøk...(f.eks hos farmor..) |
Sitat:
|
gratulerer med flott vekttap fungirl,,
|
Tusen takk alle sammen :)
Og jeg må si meg enig, vi er kjempeflinke :heia: Skulle ut og kjøpe premien min i dag, men er overhodet ikke mulig å få tak i Prison Break sesong 4 her i byn, kjempeskuff :( |
Stooor applaus til oss alle, vi er kjempeflinke :klem:
Jeg har forøvrig prøvd en ny variant av pastaen i dag, da jeg i grunnen var gått lei den. Men når pakken med varer ikke kom, må en jo bruke det en har..... Så jeg tok en pakke pasta og kokte på vanlig måte, men i stede for å lage den vanlige ratatoillien så hakket jeg opp grønnsaker og tilsatte tandoripaste og litt vann. Da pastaen var omtrent ferdig kokt, hadde jeg den oppi sammen med grønnsakene - det ble en annerledes pastarett kan jeg forsikre :rolleyes: Sterk både i farge og smak, helt ok og den særegne pastasmaken var borte :D. Tror likevel jeg skal ha litt mer vann i neste gang, for denne varianten blir nok gjentatt. |
Sitat:
Men sliter med konsisten av pasta jeg :) |
Sitat:
Men jeg husker at jeg kokte den kjempe lenge for at kosistensen ikke skulle bli så rar, men da ble det jo mat til 2 hvertfall. Kan man spise tomatpure i stede for tomater foresten??? |
Tomatpure er det jeg har brukt tidligere, og det har funktet helt ok
|
javisst er vi flinke ,,å gå på denne dietten er ikke liv laga for alle ..
kan prøve de som vil , hehe men vi går ned i vekt og derfor er dietten værdt vær krone og slit.. |
Må bare skrive.... Uoffisielt har jeg i dag nådd første delmål. I morges viste vekten 99,8kg:D. Ofisisell veiedag er ikke før fredag, men tror det skal mye til for at denne vekten ikke opprettholdes..
|
grattis mokki,,jeg veier meg daglig ,og i dag hadde jeg gått ned enda en halvkilo,og så lenge jeg ikke skjeier ut så er dette reelt
så nå er det 70,5 og målet er ned til 70kilo innen 10 mars ,men det spørs , for denne uka har jeg rasa ned i vekt, så har en følelese at jeg vil stå stille litt nå |
Så flinke dere har vært!!! :D Jeg har veiedag i morgen, så er litt spent på hvor mye jeg har gått ned :)
|
Så kjekt Mokki, dette går så det suser - og Arkine, jeg heier på deg :heia:
Min veiedag er også i morgen, og siden jeg ikke har vært på vekta siden fredag er jeg nå spent på om jeg har kommet med under 90 igjen :spent::spent: |
beundrer dere som klarer og holde dere unna vekta.
jeg blir dratt mot den,,men har jeg skjeiet ut ,, så er jeg ikke så ivrige etter og veie meg,,, |
Første usunne sprekk er et faktum.... Klarte ikke lage middag i dag når resten av familien spiste deilig nystekte pannekaker med bacon... Så da ble det to pannekaker med litt smør og litt fruktose med bacon til.. Så får vi nå se hva skade de gjorde.
Jeg har begynt å slite maks med middagene. Jeg klarer barene, pastaen og litt suppe, ellers syns jeg ikke resten er noe å rope hurra for.... |
Hei:-) Jeg ser det står at mange er sultne og spiser bare 4 måltider om dagen!
Skal man bare spise 4 måltider om dagen? Jeg spiser så jeg blir mett jeg av fisk kjøtt fugl, og litt grønnsaker for jeg forsto det som at man ikke skulle ha all verdens med grønnsaker?! Blir skikkelig forvirret her! Også disse ferdig suppene og brownies og sånn hvor får man kjøpt det, og er det virkelig godkjent å bruke det på lavkarbo som jeg går på? I fase 1! Jeg lager meg mye mat selv jeg, kyllingsuppe og brød, som er laget uten mel og sånt som har for mye karbs. Er det greit med brød når det har omtrent 1 karb per skive. For man kan vel spise inntil 20 gram karbs om dagen? Dette ble en lang og masete meld:-) Beklager det! Men håper på noen svar fra noen som kan dette litt bedre enn meg! Klem. |
Sitat:
Denne tråden er om Eurodiet. Ser du skal begynne med Atkins, det er en egen tråd om det på første siden på forumet. Tror nok du får bedre svar på disse tingene der. Men hvis det er ED du vil starte med så må du gå til en eutorisert ED lege for å få brownies og supper og sånt. Håper jeg kunne hjelpe litt hvertfall :) ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Men ny dag i morgen, stå på !!!snart fase 2.. Eller, når begynner du med den foresten???:p |
9 dager igjen av fase 1 - 9 dager :cool:
Kjenner det er på tide å komme seg over i fase 2 nå, og dermed har jeg lagd en matplan som henger på kjøleskapet for å telle ned dagene :p Har forøvrig hatt en liten forsmak på fase 2 i helgen, da jeg ikke fikk ny forsyning av produkter i går og fant ut at det kanskje ble litt heftig å spise suppe 3 ganger pr dag...... Dermed blir det ekstra spennende å gå på vekten i morgen tidlig - håper jo på å være under 90 igjen :spent: Væske inntaket er det i alle fall ikke noe i veien med, er allerede på min 5. liter for dagen. |
Sitat:
Selv har jeg 11 hele dager igjen i Fase 1, gleder meg stort til å gå over i neste fase :) Da kommer jeg til å kjøpe poser til alle måltider utenom lunsj, savner sårt kyllingsalataen min :) Noen som vet hvor lenge de skal være på Fase 2? Jeg skal foreløpig være i Fase 2 i 56 dager, iallefall ut fra det legen har skrevet opp :) |
Sitat:
|
Sitat:
Har egentlig ikke peiling på fasene etter fase 2, har ikke satt meg skikkelig inn i det, og tror ikke jeg orker heller helt med det første. Er jo ganske lenge til jeg skal over på fase 3 så den tid den sorg ;) Men jeg synes det er kjipt å tenke på at jeg har ca ti uker på Fase 2 som for meg virker helt lik fase 1 :) Joda vet at man får spise ett måltid og sånt, men jeg må innrømme at det nok blir tøft. For jeg har verken tenkt å spise suppe, paella eller pasta når jeg bestiller mat igjen. Har vel mest lyst til å leve på frokostblanding, cappuccino, kakao og brownie :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48. |