![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Frkprym: Et glass Cocosa pure (altså den med kokossmak som brukes som kosttilskudd) koster ca 160 for et glass. Jeg tror det er 500 gram. |
Hvilket alternativ søtningsmiddel smaker det minst kunstig av ? Har Splenda og Natreen.... grøss....
|
Jeg har en god gammel kenwood major kjøkkenmaskin.
Den har jeg bl.a. kjøttkvern til. Jeg har klart å vaske alle delene til kjøttkverna i oppvaskmaskina, slik at det sverter(det blanke er blitt matt og svartfarga).....:o (Skal IKKE vaskes i oppvaskmaskin, vet ikke hvilken planet jeg var på i det øyeblikket) Vet noen om det er noe å gjøre for å få det blankt igjen, eller har jeg ødelagt hele dr*****? :o |
Sitat:
Det går ikkje å prøve å pusse/vaske det med stålull med såpe, da? Lurer på om det kan vere samme type materiale som ei isskei vi hadde heime, den vart svart av å bli vaska i oppvaskmaskin. Men eg anar ikkje om den skeia nokon gong var blank - så lenge eg kan huske var den mattaktig - men eg trur den skeia har vore til lenger enn eg :p Tannkrem kan vel brukast til å pusse sølv, kan det brukast til dette også, tru? |
Er det noen som vet om det er vanlig å bli kameltørst av å lavkarbo-kosthold? Det blir jeg nemlig!
|
Sitat:
|
Er det noen som vet om hvor kan en kan kjøpe telys med lang levetid? Jeg er møkklei av å måtte bytte telys i staken min 2 ganger i løpet av en kveld....
|
Kjøpt dem på ikea? Har gått over til dyrere telys, dog ikke verre enn at de er kjøpt på nærbutikken.. Varer dobbelt så lenge, tror jeg. Står vel på pakkene hvor lenge de varer, vanligvis.
|
Noen som vet hvor mange karbo det er i rakørret?
Står ikke noe annet en at den inneholder fisk, salt og sukker, og det er jo fra laken den ligger i. Finner ikke ut hvor mye som egentlig er trekt inni fisken. Finner ikke noe på søk på matvareguiden eller Mat på data heller. Planen er å spise rakfisk med rødløk, rømme og lettkokt blomkål nå i kvel. Vil ha. Er på ketolysekur. |
Sitat:
|
Sitat:
Blir vel noe rakfisk i selve jula, og da smaker jeg nok lit på lefsa og poteten også. :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Mmmm, gleder meg til rakfisklag :sikle: |
Noen forslag til hva jeg kan bruke opp en kartong vaniljesøtet soyamelk på?
Den er ikke helt vennlig, 4 kh / 100ml, jeg fikk den i hus for å lage et par dekadente chai latte-krus... men er altså mye igjen i kartongen, og jeg og lommeboka blir triste hvis vi bare må kaste den :rolleyes: |
Sitat:
Om du ikke har noen store plager ved inntak av soya, eller ikke planlegger noen øvrige store inntak, så ville jeg kanskje ha steamet melka og lagd meg en soya latte. Det er ganske godt, forsåvidt :) Om du ikke har laget det før, så gjør følgende: Lag en dobbel mengde espresso (eventuelt ekstra sterk kaffe -dobbel dose bør funke), varm opp soyamelk tilsvarende en halv kopp, og rett før den begynner å koke ordentlig, pisk den godt til den begynner å danne et skikkelig skumlag. Hell espressoen i en stor kaffekopp, og hell soyamelka i en tynn stråle over. Dryss gjerne kanel over der igjen. Tata! |
Ja, og så lurer jeg på noe også! Er det noen som har erfaring med handel på ebay fra f.eks statene med varer over momsgrensa, med å få selgeren til å merke pakka som gave?
Jeg trenger nye briller og har satt mitt hjerte på Ray Ban clubmaster til innfatning. De koster over tusen kr i Norge, men jeg har funnet dem på ebay for ca femhundre kroner hos en amerikansk selger ... |
Har bestilt endel varer via ebay, får dem til å sette verdien til under to hundre kroner (sjekk kursene), da går det bra.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvordan skriver man slike tilbakemeldinger som kommer frem i kontrollpanelet? Er det "hurtigsvar til denne meldingen"? Har nemlig aldri prøvd den...og kan man svare på de meldingene? Ikke alt jeg har satt meg inn i her gitt...:o
|
Sitat:
|
Sitat:
Ok, takk :) Da lærte jeg noe nytt i dag også;) |
Jeg har vunnet :) en iPod Nano 8 GB. Noen som vet noe om denne saken? Er dette en MP3 spiller? Guttungen ønsker seg nemlig ny MP3 til jul (han er 15 år) og jeg lurer rett og slett på om dette er en god gave...
Spilleren er på 8 GB. Anyone??? Jeg er totalt grønn på slike tekniske duppeditter....:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |