![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Flott dame ! Hvor mange KG veier hun?
Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger? |
Sitat:
Med det sagt, så synes jeg alle spektre av typer og fasonger kan være flotte, det handler ikke nødvendigvis om størrelse på kroppen, men jeg vet ikke hva jeg synes om hennes agenda om å være rollemodell, akkurat. Kan det ikke også finnes en gjennomsnittlig normal sunn mellomting, da? |
Sitat:
Og med tanke på rollemodell, så vil eg nok seie jo - det kan ho vere i forhold til det å ikkje skjemmest over kroppen sin sjølv om han er over normalen. Det å vere stolt over den ein er og glad i kroppen sin er eit godt og viktig steg for mange i forhold også til å kunne gå ned i vekt. Frigjering kjem mest innafrå, meiner eg. |
Jeg har et billig smykke fra H&M som jeg har tatt lenka av for å bruke til et annet smykke. Men nå ser jeg at lenka har errodert (eller hva det nå heter) og er nesten kull svart. Jeg har prøvd å vaske av det verste med såpe og vann, med et litt halvveis resultat. Hva dette metallet er, ettersom det sånn billig juggelgreie (tror det knapt kosta en hundrings), vet jeg ikke. Mulig det er tinn eller noe, sånt har jeg ikke peiling på, men det er ca like hardt som tinn, forsåvidt. Det jeg skal frem til er i alle fall, hvordan får jeg rengjort det best mulig?
|
Sølv blir i alle fall reint med tannkrem og børste. Prøv det? Zalo er vel også eit tips.
|
Sitat:
|
Hah! Det funka med tannkrem! Fett! Tok det bare på en klut og dro kjedet et par ganger igjennom, gnikka litt på låsen og sånn -som nytt! Takk takk!
|
Takk takk for tips fra meg også...
|
Værsågod! :D Praktisk, ikkje sant? Eg har eit handlaga sølvsmykke frå Afrika som var nesten kolsvart, det vart så fint og blankt med tannkrem. Er jo berre glitrande sidan ein alltid har tannkrem i hus. :ja:
|
Sitat:
|
Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?
|
Finnes det noe marked for ferdig tygd mat til voksne tro?
Nå selges jo ferdig piskede egg mener jeg.. :rolleyes: Er`re mulig :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lett og være husmor for tida:D |
Sitat:
|
Er det virkelig sant at noen har lagd dette?! :w00t:
Jeg måtte google ... Omelett er lett det Som om det ikke er den enkleste retten i verden å smekke sammen fra før av :rulleøyne |
OK, det der er eit suuuuuupert ferdigprodukt for dei dagane da du absolutt MÅ ha omelett, men du har berre ei kokeplate og ikkje ein bolle og ein visp !!!
Totalt. Det skjer heile tida det, vettu, og Prior reddar lunsjen! Ja no kan eg sove godt om natta, når eg veit at eg kan kjøpe ferdigpiska egg, altså. Men kor kan ein få kjøpt fint og forholdsvis rimeleg kvitt blondestoff på nett? Her i byen er vel alt av bekledningsstoff-forretningar lagt ned, berre lappestoff å få no for tida. Eg treng "single edged scalloped lace" (kva kallar vi det på norsk?) og akkurat det med enkeltsidig kant har heller ikkje vore lett å avstedkomme. Eg treng det - helst i går - for å kunne sy kjolen nederst til høgre på dette bildet: http://voguepatterns.mccall.com/v784...hp?page_id=179 , den må vere ferdig til i slutten av mai og eg begynner å bli litt småstressa. stoffogstil.no ser ikkje ut til å ha noko som passar - andre tips? |
Er jeg fullstendig blåst i hodet, eller finnes det en [img][/img] knapp her som jeg ikke ser?
|
Sitat:
Jeg har bestilt en del stoffer her i fra Cheapfabrics og vært veldig fornøyd med det. Har vel bestillt vareprøver av de fleste stoffene før jeg har bestilt metervare. problemet her er vel at det fort kan bli moms å betale (på varer over 200 kr), men det vi som oftest bli mye billigere enn her hjemme uansett. |
Sitat:
|
Det er ett eller annet rart med rørene her i leiligheten.
Når vi dusjer, så plopper det vann opp i vasken, ikke mye, og noen ganger kommer det noe vann opp i sluken på gulvet. På kjøkkenet "gurgler" vasken lenge etter at vi har stengt av vannet. Påvaskerommet er det en utslagsvask som kun brues til vannet fra vaskemaskinen. Jeg har kjøpt avløpsåpner, en JIF, og tenkte å helle det i vasken på vaskerommet, men det er ikke vannlås der! :eek: Da lurer jeg på, HVOR er det lurest å helle dette middelet i? Altså, i hvilken sluk? Man skal la det stå ca 15 minutter og så helle i kokende vann. |
Sitat:
|
Sitat:
Hm, stakefjør ja, det har jo ikke jeg, og jeg vil helst ikke mase på huseiger som bor i Dubai (!) Det er flere kontor i samme etasje, og kontorer i underetasjen, så jeg vet liksom ikke hvor det evt sitter. Virket fint i alle rør da vi flyttet inn da.. :flau: så det kan kanskje være oss.. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |