Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

langaard 18-09-12 16:40

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1383697)
:klem: Kjære vakreste langaard, jeg får så vondt av deg!

Håper inderlig at morgendagen kan gi deg lindring.. :meditere:

:klem: Vil ikke at du skal ha det vondt!

Takk, snille Kanutt:love:

Dietta 18-09-12 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1383697)
:klem: Kjære vakreste langaard, jeg får så vondt av deg!

Håper inderlig at morgendagen kan gi deg lindring.. :meditere:

:klem: Vil ikke at du skal ha det vondt!

Kan ikke annet enn å signere denne jeg kjære du :love:

Colt-pixy 18-09-12 17:22

Det ble pannekaker med pinnekjøtt som go'fyll. Ettersom jeg er håpløs til å steke pannekaker, ble det noen i stekepannen og resten av rører gikk i en langpanne med bakepapir i bunnen. Den står nå i ovnen og god gjør seg, og da har jeg plutselig middager i to dager til snart liggende i frysen.

Kanutten 18-09-12 17:29

Yndlingsgryta mi av bacon, biff i terninger av storfe og svin, brokkoli, løk, sopp og rømme. :sikle: Jeg ELSKER bacon, sopp og rømmesmaken!! Øvrig kjøtt er liksom bare fyll det. :D

Colt-pixy 18-09-12 17:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1383735)
Yndlingsgryta mi av bacon, biff i terninger av storfe og svin, brokkoli, løk, sopp og rømme. :sikle: Jeg ELSKER bacon, sopp og rømmesmaken!! Øvrig kjøtt er liksom bare fyll det. :D

Jeg og elsker bacon, ikke så mye sopp. Champignon går greit så lenge det er stekt og i fylte pannekaker... å nå fikk jeg lyst på det. Gryten hørtes veldig god ut, er det en spesiell oppskrift eller bare noe du har funnet ut av selv? Hvis du har oppskrift sier jeg gjerne ja takk til den;)

Kanutten 18-09-12 17:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Colt-pixy (Innlegg 1383750)
Jeg og elsker bacon, ikke så mye sopp. Champignon går greit så lenge det er stekt og i fylte pannekaker... å nå fikk jeg lyst på det. Gryten hørtes veldig god ut, er det en spesiell oppskrift eller bare noe du har funnet ut av selv? Hvis du har oppskrift sier jeg gjerne ja takk til den;)

Jeg har ingen fast oppskrift annet enn at jeg har lik mengde av bacon, svin og storfe. Alt kjøttet er seff kuttet i terninger og brunet før de kokes opp i litt vann. Sopp, løk og brokkoli blir etter smak og behag, det samme med rømme. Noen liker godt småstekt sprø sopp og noen vil ha soppen så stor at de kan plukke den ut, så jeg tilbereder "jatakk, begge deler".

langaard 18-09-12 17:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1383728)
Kan ikke annet enn å signere denne jeg kjære du :love:

Så gode dere er:love:

BenteR 18-09-12 20:38

God bedring langaard:klem:

Her ble det stekt komle enda en dag på gjengen min :D, mens jeg gassa meg med ei deilig kjøttdeigsuppe som ble til etter prinsippet "man tar hva man har og koker suppe":D:D

misslinda 19-09-12 11:14

I dag skal jeg ha BBQ kylling til middag.. får besøk av svigermor som elsker denne retten, jeg har byttet ut vanlig ketchup med sukkerfri ketchup og matfløte med kremfløte.. Spent på på hvordan det blir.. de andre får ris og brød til, jeg nøyer meg med salat ;)

Anarko 19-09-12 13:14

Ut på tur i dag, så lunsj/middag ble kjapp, men herrefred så god! Makrell i tomat, kokte egg, agurk, tomat, og en slags dressing jeg lager, pluss litt kaviar, fordi at jeg simpeltent elsker kaviar. Og mye pepper!

Dietta 19-09-12 13:52

Får-i-kål i dag også. Den er jo enda bedre dagen derpå :D

Rin 19-09-12 14:07

Eksperimentell fårikål med lammebog, spisskål, litt sellerirot, og allehånde/nellik/chili. :cool:

Imse 19-09-12 14:13

Hjemmelagede fiskepinner med bacongullpanering. Sannsynligvis brokkoli til. Og smør og majones da;)

Dietta 19-09-12 14:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1384167)
Eksperimentell fårikål med lammebog, spisskål, litt sellerirot, og allehånde/nellik/chili. :cool:

Mmm, spennende Rin :)
Jeg brukte spisskål i får-i-kål i fjor, men det slo ikke helt godt an her i huset. Kålen kokte liksom i stykke på en annen måte, og hadde ikke samme "hold i seg" som hodekål. Mannen protesterte vilt ;)
Tenkte jeg skulle prøve å lage kålstuing med spisskål en dag, og se om det blir bra.

Rin 19-09-12 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1384171)
Mmm, spennende Rin :)
Jeg brukte spisskål i får-i-kål i fjor, men det slo ikke helt godt an her i huset. Kålen kokte liksom i stykke på en annen måte, og hadde ikke samme "hold i seg" som hodekål. Mannen protesterte vilt ;)
Tenkte jeg skulle prøve å lage kålstuing med spisskål en dag, og se om det blir bra.

Jepp, den trenger mye mindre koketid - jeg begynner med kjøttet og dropper oppi kålen og ymse når det er "en halvtime igjen". :)

Colt-pixy 19-09-12 15:28

Det ble pannekaker i dag også, disse ble dessverre ikke lavkarbo siden min mor laget de og jeg er blitt syk og ikke orker å lage mat. Det ble godt med smør, salami og ost. Føler meg litt oppblåst da, merkelig dette her men det er vel sånn når magen din er blitt vant til lavkarbo kost.

LIBBA 19-09-12 16:55

Lettsaltet torsk, stekt sideflesk i fløte og smørdampede grønnsaker til.
Umm...det er godt :ja: :)

Bønna200 19-09-12 18:49

Moussaka med sellerirot.

Kanutten 19-09-12 19:14

Rødvin, ost og sambo. :ja: Han har bursdag i morgen så jeg skal gjøre stas på ham i kveld når han kommer hjem fra jobb. :rodme: :love:

Ost er kjekt for det smuler ikke i senga! :lol: Det gjør knekkebrød...... erfart... :p

Bønna200 20-09-12 14:13

Lasagne. :)

Anarko 20-09-12 15:59

Pestotorsk med wokgrønnsaker, salat og kesam.

BenteR 20-09-12 16:18

Kyllingsuppe, enkelt og greitt.

synsegulla 20-09-12 17:00

Løksuppe

Colt-pixy 20-09-12 19:09

En slags innbakt pizza med pasta saus, ost og hjemmelagde taco-lefser som topp og bunn, blir aldri lei!!!

annex 21-09-12 10:40

Får-i-kål dag 2

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.