Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Cyan 24-11-11 13:20

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har faktisk aldri hatt UVI *bank i bordet*

Dietta 24-11-11 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1256290)
Evt legg alltid all action til badet?....

Ja, bare pass på at det ikke er en utedo :D

TrillTrall 24-11-11 13:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1256277)
Hvor fort etterpå? Er jo ikke alltid samleiet foregår i bekvemmeligheten av ens eget hjem:p

Umiddelbart egentlig. Om du venter i flere timer er det i alle fall ingen vits med tanke på å forebygge uvi.

TrillTrall 24-11-11 13:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1256293)
Jeg har alltid en pakke med tranebærkapsler liggende for sånne "nesten-UVIer". PAsser og på å drikke mye sur veske. Vann med sitron, etc.

Når jeg først kjenner symptomene, de trenger ikke være sterke heller, så er det for sent for denslags hos meg. Jeg kan bøtte nedpå litervis med sitronvann på en dag uten at det hjelper det spøtt. Det kommer alltid så raskt at etter få timer så tisser jeg blod.

nellie 24-11-11 14:49

Go`helgtilbudet på Kiwi.. Er det fra torsdag eller fredag?

Carisma 24-11-11 14:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1256370)
Go`helgtilbudet på Kiwi.. Er det fra torsdag eller fredag?

Fredag

Cherry 24-11-11 18:29

Hvorfor får jeg hodepine hver dag rundt klokka 15?

Gracella 24-11-11 18:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1256472)
Hvorfor får jeg hodepine hver dag rundt klokka 15?

Har du drukket for lite vann/for mye kaffe/har noe stressende foran deg eller bak deg?

langaard 24-11-11 18:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 1256475)
Har du drukket for lite vann/for mye kaffe/har noe stressende foran deg eller bak deg?

Eller spist for lite:confused:

Cyan 24-11-11 19:36

Trenger kunsthjelp! Jeg leter etter et maleri av et kvinnefjes i profil som henger i lufta. Opp mot toppen av hodet ser det på en måte ut som om den rives av som papir på en dorull. Fargetonene er oransje-gulaktig tror jeg. Skjønte dere hvilket jeg mente?

Jeg var sikker på at det var Salvador Dali, men når jeg bildegoogler kommer det ikke det opp ... Tenkte da at det kunne være Magritte, men det kom ikke da jeg bildegooglet han heller. Any ideas?

Huldr 24-11-11 21:17

Hmm ... det ringte ingen bjeller hos meg, men googlet litt og det eneste jeg kom opp med var dette herfra:

http://www.discoveredartists.com/upl..._RCUKIER_2.jpg
Kan det være det?

Bønna200 24-11-11 21:20

Fint er det hvertfall:ja:

smgj 24-11-11 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1256501)
Trenger kunsthjelp! Jeg leter etter et maleri av et kvinnefjes i profil som henger i lufta. Opp mot toppen av hodet ser det på en måte ut som om den rives av som papir på en dorull. Fargetonene er oransje-gulaktig tror jeg. Skjønte dere hvilket jeg mente?

Jeg var sikker på at det var Salvador Dali, men når jeg bildegoogler kommer det ikke det opp ... Tenkte da at det kunne være Magritte, men det kom ikke da jeg bildegooglet han heller. Any ideas?

Jeg tror jeg har sett noe liknende, men det foresvever meg at ansiktet var laget av pusslespillbrikker elns?

Cyan 24-11-11 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 1256549)
Hmm ... det ringte ingen bjeller hos meg, men googlet litt og det eneste jeg kom opp med var dette herfra:

http://www.discoveredartists.com/upl..._RCUKIER_2.jpg
Kan det være det?

Nei, det er det ikke.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1256556)
Jeg tror jeg har sett noe liknende, men det foresvever meg at ansiktet var laget av pusslespillbrikker elns?

Ja, det kan stemme :ja:

Bønna200 24-11-11 22:01

Har noen av dere opplevd å bestille billetter på billettservice.no og motta billetter på mail til feil forestilling?
Både jeg og gubben satt her da vi bestilte til en forestilling fredag 16. desember. Men når jeg skulle printe ut nå var det lagt ved billetter til onsdag 16. november:confused:
Og det har jo vært, på en måte...

Vi er jo to som så samme bestillingen... Noen penger tapt. Er det mulig å få tilbake pengene?

Lava 24-11-11 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1256569)
Har noen av dere opplevd å bestille billetter på billettservice.no og motta billetter på mail til feil forestilling?
Både jeg og gubben satt her da vi bestilte til en forestilling fredag 16. desember. Men når jeg skulle printe ut nå var det lagt ved billetter til onsdag 16. november:confused:
Og det har jo vært, på en måte...

Vi er jo to som så samme bestillingen... Noen penger tapt. Er det mulig å få tilbake pengene?

Ring så fort du kan og si ifra. Det kan være dems system som er feil.
Men jeg bestilte en gang feil mnd, og det var billige togbiletter.. fikk ikke kansellere, men bytte i rett dato :)

Lava 24-11-11 22:04

Har fått smaken på rødvinen "my world" australia, og lurer på hvordan den er sånn lavkarbomessig?
Orker ikke dem uten sukker, for jeg blir sååå tørr i munnen av dem.

Bønna200 24-11-11 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1256571)
Ring så fort du kan og si ifra. Det kan være dems system som er feil.
Men jeg bestilte en gang feil mnd, og det var billige togbiletter.. fikk ikke kansellere, men bytte i rett dato :)

Nå må det sies at det er nok en måneds tid siden jeg bestilte. Fikk mailen, men tenkte jo ikke noe over at datoene var feil, så har ikke sjekka:o
Får håpe det ordner seg for snille gutter og piker:)

Lava 24-11-11 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1256579)
Nå må det sies at det er nok en måneds tid siden jeg bestilte. Fikk mailen, men tenkte jo ikke noe over at datoene var feil, så har ikke sjekka:o
Får håpe det ordner seg for snille gutter og piker:)

Ja det håper jeg og! Men ring hvertfall og spør. Blir jo ikke fattigere enn noen tellerskritt av å få ett nei.. :p

Bønna200 24-11-11 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1256595)
Ja det håper jeg og! Men ring hvertfall og spør. Blir jo ikke fattigere enn noen tellerskritt av å få ett nei.. :p

Nope:) Skal ringe i morgen. Vi VET jo at vi har rett! Spørs bare på hvor samarbeidsvillige de er:rolleyes:

Lava 25-11-11 03:51

Hva vasker man dusjen med når man skal forhindre fotsopp?

Har sånn jif bad, er det godt nok?

shailene 25-11-11 04:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1256699)
Hva vasker man dusjen med når man skal forhindre fotsopp?

Har sånn jif bad, er det godt nok?

Bruk klorin når du vasker f.eks. ukentlig, og spray gjerne med eddik etter hver dusj (sopp liker ikke surt).

Bønna200 25-11-11 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1256605)
Nope:) Skal ringe i morgen. Vi VET jo at vi har rett! Spørs bare på hvor samarbeidsvillige de er:rolleyes:

De var IKKE samarbeidsvillige. :mad:

Sur kjerring som påsto at det ikke går an at de har feil i systemet.

Så det var 1600 kroner rett i dass:realmad: :hylgrine:

Lillemy71 25-11-11 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1256937)
De var IKKE samarbeidsvillige. :mad:

Sur kjerring som påsto at det ikke går an at de har feil i systemet.

Så det var 1600 kroner rett i dass:realmad: :hylgrine:

Skriv en sint klage, bruk gjerne ordet Forbrukerrådet inni der. Kan jo hende at du får noe igjen da, har ihvertfall jeg opplevd. Ellers kan du jo prøve å ringe igjen og håpe på at du ikke treffer samme sure kjerringa :D

Bønna200 25-11-11 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1256948)
Skriv en sint klage, bruk gjerne ordet Forbrukerrådet inni der. Kan jo hende at du får noe igjen da, har ihvertfall jeg opplevd. Ellers kan du jo prøve å ringe igjen og håpe på at du ikke treffer samme sure kjerringa :D

Ja, får prøve å sende en klage. Forbrukerrådet er nok et fint ord å få med, ja:D Takk for tips:)

Kan jo alltids prøve å ringe en gang til.

Men det som er så irriterende er at jeg VET vi har rett. Når en bestiller til en fredag og får billettene til en onsdag, så er det jo en forskjell bare der lissom...

Furine 25-11-11 18:58

Finst det nokon reglar her i Noreg om at dersom noko er prisa ein viss pris, så skal ein få den til den prisen, dersom det ikkje er heilt klart at det er seriøst feilprisa (som at ei boks jordbær kostar 150kr eller ei merkeklokke kostar 50kr)? I Belgia har ein nemlig rett på å få den til prisen som står på.

elien 25-11-11 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1256983)
Finst det nokon reglar her i Noreg om at dersom noko er prisa ein viss pris, så skal ein få den til den prisen, dersom det ikkje er heilt klart at det er seriøst feilprisa (som at ei boks jordbær kostar 150kr eller ei merkeklokke kostar 50kr)? I Belgia har ein nemlig rett på å få den til prisen som står på.

Har enda til gode å ikke få det til den prisen som står på varen eller på hyllelappen, å det er skremmende mye som er feil priset. Jeg går alltid igjennom kasselappen, er det feil så får jeg differansen.

Elin

Furine 25-11-11 19:15

Var nemlig på Mix i dag, og mannen min ville kjøpe ein 3D-film til 199. Dama sa ho skulle ha 250 for den. Han nekta og sa at den kosta 199, då vart ho skikkeleg sur og sa at den var feilprisa. Men alle andre filmane i hylla av same slag kosta det same! Han vart sint, og gjekk. Eg prøvde å forklare henne og ho sa berre surt "om det er så vanvittig viktig, så får han vel berre få den for den prisen". Triveleg serviceinnstilt dame, gitt. :rolleyes: Men då var mannen allereie gått ut, og eg halsa etter. Eg forstår jo at han reagerer, sidan reglane er slik som dei er der han kjem frå. Vi gjekk etterpå til Lefdal, der kosta filmen 199. :rolleyes:

Bønna200 25-11-11 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1256993)
Var nemlig på Mix i dag, og mannen min ville kjøpe ein 3D-film til 199. Dama sa ho skulle ha 250 for den. Han nekta og sa at den kosta 199, då vart ho skikkeleg sur og sa at den var feilprisa. Men alle andre filmane i hylla av same slag kosta det same! Han vart sint, og gjekk. Eg prøvde å forklare henne og ho sa berre surt "om det er så vanvittig viktig, så får han vel berre få den for den prisen". Triveleg serviceinnstilt dame, gitt. :rolleyes: Men då var mannen allereie gått ut, og eg halsa etter. Eg forstår jo at han reagerer, sidan reglane er slik som dei er der han kjem frå. Vi gjekk etterpå til Lefdal, der kosta filmen 199. :rolleyes:

Mange sure damer i dag. Kanskje det er hun samme som gubben prata med på billettservice:rolleyes:

Jeg har fått varene for den prisen som står på. Og en gang fikk jeg t.o.m en bok som egentlig kosta 380 kr for 50, for den lå i en kurv det sto "Alle varer 50 kroner." :p

j88 25-11-11 19:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1256993)

Jeg tror ikke det er noen spesielle regler for det, det varierer nok fra butikk til butikk. Men jeg har selv jobba i to butikker, og der tok vi altid prisen som stod på hylla, er jo tross alt butikkansatte som har gjort feil, og prisa feil, så det skal ikke gå utover kundene.

BenteR 25-11-11 22:39

Nå er det rett årstiden for og kjøpe billige mandler. På Kiwi koster de 39,90 for kiloen.
Noen som har anelse om holdbarhet / eventuelt om de kan fryses? Siden jeg er rå på og bruke mandler liker jeg lave priser, og kunne godt tenkt meg og hamstre inn....

LineJM 25-11-11 23:03

De går fort hos meg så jeg aner ikke hvor lenge man kan oppbevare dem.

Kitt 25-11-11 23:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1257073)
Nå er det rett årstiden for og kjøpe billige mandler. På Kiwi koster de 39,90 for kiloen.
Noen som har anelse om holdbarhet / eventuelt om de kan fryses? Siden jeg er rå på og bruke mandler liker jeg lave priser, og kunne godt tenkt meg og hamstre inn....

Tørt og kjølig holder de i månedsvis. Jeg frøs ned restene fra i fjor jul som er ekspriment og de var helt fine da jeg tok dem opp for noen uker siden!:)

BenteR 25-11-11 23:50

Takk Kitt!
Da hamstrer jeg inn!

Dietta 26-11-11 14:53

...hvor flasken min med salmiakk er. Så den i går, og i dag er den søkk borte :eek: Mulig en sak for Ola Thune det her........

Furine 26-11-11 16:02

Det lurte eg også på med Miloflaska. Fann den att nokre veker seinare, den stod i trappa, bak ei jakke som hang på gelenderet! :o

Dietta 26-11-11 16:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1257336)
Det lurte eg også på med Miloflaska. Fann den att nokre veker seinare, den stod i trappa, bak ei jakke som hang på gelenderet! :o

Ok, da går jeg ut i gangen og sjekker trapp opp og trapp ned ;)

Kitt 26-11-11 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1257313)
...hvor flasken min med salmiakk er. Så den i går, og i dag er den søkk borte :eek: Mulig en sak for Ola Thune det her........

Jeg lette etter Ajaxen her forleden. Endte opp med å kjøpe ny og da jeg hentet vaskebøtte, hva fant jeg vel under kluten som hang til tørk sånn over bøtta, liksom?
Seff Ajaxen og den var jo seff nesten full også!:p

Jaja, nå har jeg en egen flaske Ajax i underetasjen. Er jo kjekt å slippe å bære den opp og ned, liksom!:D

Carisma 26-11-11 17:47

Noen som er interessert i å kjøpe noen togbilletter fra oslo til Gøteborg T/R som jeg ikke får brukt? 2x Avreise lørdag 03.12 klokken 0900 i Gøteborg 12:52. Retur Mandag 05.12 klokken 1742 i Oslo 2145.

Dietta 27-11-11 01:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1257349)
Jeg lette etter Ajaxen her forleden. Endte opp med å kjøpe ny og da jeg hentet vaskebøtte, hva fant jeg vel under kluten som hang til tørk sånn over bøtta, liksom?
Seff Ajaxen og den var jo seff nesten full også!:p

Jaja, nå har jeg en egen flaske Ajax i underetasjen. Er jo kjekt å slippe å bære den opp og ned, liksom!:D

Nå har den kommet til rette gitt :) Tror du ikke gubben skulle pusse bilruter, og hadde sett at jeg pleier å bruke en skvett salmiakk i vannet. Så - det skulle han også, og dermed ble den stående i garasjen. Selvfølgelig det naturligste stedet i verden å lete på :mad:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.