Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Lillemy71 13-04-11 11:04

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1082858)
Hehe joda jeg leser bøker uten bilder.
Men ble så skuffet over ketolyseboken, fordi den var så tørr og kjedelig. og så såg jeg liksom for meg at denne andre boken var litt mer fargerik og interessant, men så var den like kjedelig.. hehe. Men det er jo mulig innholdet er bra.

Jeg synes også at Ketolyseboka er mer "klinisk", kanskje ikke så rart siden det er en lege som har skrevet den. Skaldeman skriver mer personlig og gir, synes jeg, en del gode sammenligninger og historier. Synes du skal gi den en sjanse jeg, dersom du tror det kan være til hjel å prøve fakirmetoden. Du kan jo evt se om de har den biblioteket først?

littleme 13-04-11 17:12

Spørsmål;

Er det koffein i te? Spesielt lurer jeg på Earl Grey ? Det er vel ikke det? Gir ikke noe mening for meg at det skal være koffein i te..men så var det noen som så bastant påstod det isted, også fant jeg ikke ut noe på nettet eller pakka. Noen som vet?

Carisma 13-04-11 17:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av littleme (Innlegg 1083151)
Spørsmål;

Er det koffein i te? Spesielt lurer jeg på Earl Grey ? Det er vel ikke det? Gir ikke noe mening for meg at det skal være koffein i te..men så var det noen som så bastant påstod det isted, også fant jeg ikke ut noe på nettet eller pakka. Noen som vet?

Hvorfor gir ikke det mening? De fleste te-typer inneholder koffein i større eller mindre grad. Det skal stå oppgitt på pakken.

Sitat:

mest kjente er Earl Grey som er sort te, smaksatt med olje fra sitrusfrukten bergamott. Te inneholder koffein og mengden per kopp varierer noe med grad av oksidering og bryggetemperatur
http://stockfleths.as/TE/Hva_er_te+/

Kitsu 13-04-11 17:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av littleme (Innlegg 1083151)
Spørsmål;

Koffein:
"Caffeine is found in varying quantities in the seeds, leaves, and fruit of some plants, where it acts as a natural pesticide that paralyzes and kills certain insects feeding on the plants. It is most commonly consumed by humans in infusions extracted from the bean of the coffee plant and the leaves of the tea bush, as well as from various foods and drinks containing products derived from the kola nut. Other sources include yerba maté, guarana berries, and the yaupon holly. Chocolate derived from cocoa beans also contains a small amount of caffeine."

Ganske så mange ting som inneholder koffein, ja. Traktekaffe har 555–845mg koffein/l, svart te rundt 280mg/l, cola rundt 100mg/l.

TrillTrall 13-04-11 17:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Shamu (Innlegg 1080153)
Hvor finner jeg C-vitaminer? Kanskje jeg burde ta det som tilskudd også?

Ta en bit paprika, den inneholder myyyyye mer c-vitaminer enn appelsiner og juice. :)

Jabba 13-04-11 17:54

Ny gåte: hvor er vi hen i dag?
Mellom to store byer, høyt over havet
Sommer, vinter, her er vidder man kan trave
Tre hundre rom har dette sted
og påskeharen, nummer tre...
hvor 1001 er meter-kravet!

Minnepinna 13-04-11 17:56

Jeg har en KNUTTEloff til heving, men lurer på: Skal den bare stå på benken eller skal den stå varmt? *har aldri bakt loff før...*

blåbær 13-04-11 17:57

Apropos tespørsmål, så lurer jeg på om noen vet om en te som minner om svart, nøytral te på smak, gjerne noe lignende Earl Gray, men som er koffein/teinfri? Jeg elsker de fleste yogi- og celestial season-teene, men prøver å hjelpe faren min til å finne en han liker, noe som ikke er så lett. Han liker verken frukt-, urte- eller krydderte ... Han kan til nød drikke peppermyntete, men det er den eneste som går på kvelden.

Kitsu 13-04-11 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 1083185)
Apropos tespørsmål, så lurer jeg på om noen vet om en te som minner om svart, nøytral te på smak, gjerne noe lignende Earl Gray, men som er koffein/teinfri? Jeg elsker de fleste yogi- og celestial season-teene, men prøver å hjelpe faren min til å finne en han liker, noe som ikke er så lett. Han liker verken frukt-, urte- eller krydderte ... Han kan til nød drikke peppermyntete, men det er den eneste som går på kvelden.

Decaf Earl Grey?

Kanutten 13-04-11 18:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1083182)
Jeg har en KNUTTEloff til heving, men lurer på: Skal den bare stå på benken eller skal den stå varmt? *har aldri bakt loff før...*

Jeg satte deigen min i steikovnen. Steikovnen stod da på ca 40 grader.

blåbær 13-04-11 18:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1083197)

Selvfølgelig! Tenkte ikke at slikt finnes :) Takk!

Minnepinna 13-04-11 18:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083198)
Jeg satte deigen min i steikovnen. Steikovnen stod da på ca 40 grader.

Takktakk... :suss:

Kitt 13-04-11 18:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1083179)
Ny gåte: hvor er vi hen i dag?
Mellom to store byer, høyt over havet
Sommer, vinter, her er vidder man kan trave
Tre hundre rom har dette sted
og påskeharen, nummer tre...
hvor 1001 er meter-kravet!

Storefjell!

Jabba 13-04-11 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1083213)

Juhu!!!:D

Kitsu 13-04-11 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 1083201)
Selvfølgelig! Tenkte ikke at slikt finnes :) Takk!

Her er flere svarte decaf teer. Kanskje noe smaker?

Minnepinna 13-04-11 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1083206)
Takktakk... :suss:

Håer det ikke er for seint, jeg hadde satt ovnen på max for jeg skulle steke knekkebrød mens den hevet, men nå er den inne - på ca. 40 g. *tvitvi*

Kanutten 13-04-11 18:59

Ikke sant denne dama er vakker??! :heia:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/...74_634x332.jpg

Kanutten 13-04-11 19:09

Jeg har jo vært pusk ganske lenge..

Men etter at jeg begynte med manuellterapibehandling har jeg blitt MYE bedre! :heia: MEN det er liksom andre ting som har overtatt nå.. Jeg har hittil lagt på meg 5 kilo på en måned etter at jeg begynte med denne terapien! :eek: Jeg spiser jo samme maten som jeg gjorde og har jo blitt mer aktiv?? Skjønner ikke.. :confused: Jeg har dessuten vært hos optiker, synet mitt har endret seg den siste tiden og han bad meg få sjekket blodsukkeret.. Jeg HAR jo sjekket blodsukkeret mange ganger og det har vært strålende hver gang. Men kan det hende at lavkarbo med tilsvarende lavt stabilt blodsukker "kamuflerer" et blodsukkerproblem?? Jeg har liksom bare fjernet symptomene ved å spise lavkarbo, ikke selve et ev sykdomsforløp?? Noen som vet??

Minnepinna 13-04-11 19:40

WOW for ei dame!!! :hearts:

Minnepinna 13-04-11 19:41

Loffen min hever ikke... :hylgrine:

Minnepinna 13-04-11 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083237)
Jeg har jo vært pusk ganske lenge..

Men etter at jeg begynte med manuellterapibehandling har jeg blitt MYE bedre! :heia: MEN det er liksom andre ting som har overtatt nå.. Jeg har hittil lagt på meg 5 kilo på en måned etter at jeg begynte med denne terapien! :eek: Jeg spiser jo samme maten som jeg gjorde og har jo blitt mer aktiv?? Skjønner ikke.. :confused:

Bygger du muskler? Har du blitt smalere? Måle, ikke veie!:rolleyes:

Kanutten 13-04-11 19:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1083266)
Bygger du muskler? Har du blitt smalere? Måle, ikke veie!:rolleyes:

Jeg er blitt større... :(

Regret 13-04-11 20:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083229)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1083263)
Loffen min hever ikke... :hylgrine:

haha off.. Jeg hopper midt inn i tråden, og er sykt sliten i hodet.. Så man kan tenke seg at denne sammenhengen ble helt grusom haha off. På tide å legge seg snart kjenner jeg!
Om ikke noen forsto den, så ikke vær redd, jeg har sykt dårlig humor når jeg blir sånn sliten :p

Minnepinna 13-04-11 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1083273)
Jeg er blitt større... :(

http://www.heathersanimations.com/smilies/810.gif

Kanutten 13-04-11 20:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1083276)
haha off.. Jeg hopper midt inn i tråden, og er sykt sliten i hodet.. Så man kan tenke seg at denne sammenhengen ble helt grusom haha off. På tide å legge seg snart kjenner jeg!
Om ikke noen forsto den, så ikke vær redd, jeg har sykt dårlig humor når jeg blir sånn sliten :p

:lol: :klem:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.