![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Tomatpure har ganske mye karbohydrater, ja.:)
|
Sitat:
|
Jeg bruker mye tomatpurè. Hvertfall et glass i uka. Begrenser ikke karbohydrater fra grønnsaker.:)
|
Nå er det vel ikke så fryktelig mye mindre karbohydrater i rene tomater, jeg tipper at med mindre de hermetiske tomatene og tomatpureen er tilsatt sukker, så er de i hvert fall vannreduserte. Tomatpuré er jo kokt kraftig inn, så det har jo ikke mer karbohydrater enn vanlige tomater, man må se på det i forhold til vekten av væske i det origniale produktet. :)
|
Sitat:
F.eks i en gryte eller tomatsuppe så blir det jo endel forskjell. |
Kommer jo an på om man bruker tomatpure i tillegg, eller som erstatning for ordentlige tomater da. Bruker man det i tillegg for å få kraftigere tomatsmak blir det jo såklart mer karbo i maten. Men ofte jeg bruker tomatpure istedet for, hvis jeg ikke har tomater i hus, og da bruker jeg ca. tilsvarende mengde jeg ville brukt hvis jeg skulle hatt i tomater. Ingen grunn til å tro at det blir mer karbo av dette vel? Er det noen pureer som har tilsatt sukker i seg?
|
Sitat:
|
Sitat:
Mener 1-1,5 ts eller så, istedet for 1 fersk tomat. Litt på slump, siden jeg ikke teller gram for tiden, nøyaktig hvor mye som tilsvarer 1 tomat er det jo bare å veie og regne seg fram til. Trenger ikke være redd for alt som har høy konsentrasjon av karbo liksom, så lenge man begrenser seg. |
I see!:) Nei, det er klart.
Jeg er ikke redd for jeg har ingen karbobegrensninger, så for meg er det samma. Men hvis man spiser ketogent og prøver å holde seg rundt 15 har det jo litt å si da. 1 dl tomatpure inneholder omtrent dobbelt så mye karbohydrater som 1 dl krossade tomater. Siden det er endel som opplever rene tomater som partystoppere så tør jeg ikke se for meg hva som skjer med dem om de får i seg tilsvarende mengde tomatpure engang.;) |
Lurer på hvorfor antall aktive medlemmer her på forumet stafdig går nedover. Det er ikke siden det var nesten 2.500 stk. I dag er det bare 1.900 :confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tips for å forbedre immunforsvaret sitt?
Jeg har fått blærekatarr IGJEN.... Dette er 2 eller 3 gangen i år... |
Sitat:
Og pøs på med hvitløk. :) |
Sitat:
Sitat:
Som å drikke nok, ikke holde seg når man må tisse, tisse etter sex(VIKTIG), holde seg varm fra livet og ned osv osv!:) |
Sitat:
Blærekatarr kan oppstå når det kommer bakterier inn i urinblæra, hvor det ellers er bakteriefritt. Det er nesten utelukkende bakterier fra tarmen som er årsak til urinveisinfeksjoner, og 3 av 4 tilfeller skyldes bakterien E. coli.Bakteriene kan komme inn i urinblæra ved at de vandrer fra huden, gjennom det korte urinrøret og inn til blæren. De kan også komme rett fra tarmen gjennom blæreveggen. Ved økende østrogenmangel etter overgangsalderen blir slimhinnen både i skjeden og urinveiene tørr og tynn og mindre motstandsdyktig mot bakterier. Muligheten for en infeksjon øker derfor i denne perioden. Ved samleie der penis presser mot fremre skjedevegg, kan bakterier komme over i urinen fra området rundt urinrørsåpningen, og fra kjertler langs urinrøret. Det er derfor ikke uvanlig at blærekatarr kan debutere etter samleie. Det synes også å være en sammenheng mellom sjelden vannlating og hyppig blærekatarr. Kvinner som later vannet sjelden og som holder seg ved trang, får mer langvarig oppbevaring av tilfeldige bakterier i blæren. Dermed øker risikoen for å få blærekatarr. tatt herfra:http://nhi.no/sykdommer/nyrer-urinve...nner-2604.html |
Sitat:
|
Dere som har hatt komplikasjoner etter en ørebetennelse i form av tinnitus, svært redusert hørsel, svimmelhet etc: Hvor lenge varte det? Og når hørselen kom tilbake, kom den tilbake gradvis eller bare plutselig tilbake over natta? Jeg har hatt dette i en uke nå og begynner å bli mildt sagt gæren av alle lydene i hodet mitt, av å ikke kunne følge en samtale og av å gå rundt og sjangle :o
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg merker det selv at jeg hører litt bedre og ikke er så veldig svimmel når jeg er hjemme alene på dagene, men når mann og unge kommer hjem på ettermiddagen blir jeg gradvis verre og utpå kvelden kan jeg karakterisere meg selv som nærmest døv :( Blir utrolig fort sliten av bråk rundt meg samtidig som jeg ikke kan ha det helt stille heller for da blir jeg gæren av lydene i hodet (obs: Ikke stemmer, men lyder altså :lol:) |
Godt at du presiserte hva du hørte, Cyan :lol:
|
Sitat:
Men de to siste gangene nå har jeg fått det etter jeg har vært hos mr. Hunk :_plystre: Så tror det kan være noe med at jeg ikke har gått på do/skylt meg etter sexen. Er liksom ikke noe man orker å tenke på når man er ferdig. Glad jeg fikk litt klarhet i det :P (vet det høres ut som jeg nå får det OFTE, men var i juli og nå da i november) |
nå har jeg aldri hatt blærekatarr jeg da, som jeg vet om.. men jeg foretrekker å gå på do før sex jeg da... (bli tissetrengt midt i sengevalsen er lite morro :o) og da må jeg jo ikke rett etterpå Oo.
|
Må jeg på do før sex, går jeg jo på do:P
Men må man ikke, så går man jo ikke :P |
Jeg har hatt en kul litt under mellomgulvet som sannsynligvis er et av de innvendige stingene som ikke har oppløst seg. Den har vært øm når jeg har trykke på den. Nå er den borte, men i stedet har jeg smerter i hele magen, som om man trykker hardt inn med en finger uvilkårlige plasser. Om det er et betent sting som har sprukket; er det farlig? Eller er det bare om man har feber i tillegg?
|
Jeg vil anta at du vil få feber om det er en betennelse i bukhulen, men jeg syns du bør kontakte legen om du føler deg utrygg og har vondt over tid. :ja:
God bedring, Carisma:klem: |
Egentlig ikke noe større plager enn litt problemer med å sette meg og reise meg, og når lillegutt sparker meg i magen.. :rolleyes: (stellebordet er selvfølgelig i "perfekt" høyde :p)
Jeg ser der an til i morra tenker jeg. |
Gjør det...eller om du blir verre ta kontakt med lege:klem:
|
Apropos UVI. Har gått i mange dager nå med det jeg vil kalle UVI light. Hadde det ganske ofte før, men har ikke hatt på maaaange år. Det kjennes litt sånn ut, men ikke sånn at det er ille liksom.. Finnes det noen remedier jeg kan ta som får det vekk?
|
Sitat:
Problemet er jo de gangene man ikke må på do etterpå! For min del så drikker jeg som regel en god del etter at jeg har vært på do ved "kveldsstellet" samtidig som jeg pusser tennene og det fører til at jeg i alle fall får skviset ut en liten skvett etterpå. Det er jo ikke mange dråpene som skal til for å få skylt ut av urinrøret. Så kom deg på do etter samleie! ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, huff.. Jeg hadde skikkelig UVI en gang og lå og vred meg i smerter bare da, så vil helst ikke ha nyrebekkenbetennelse. Men tror ikke det er UVI for det kommer og går og er en veldig sånn diffus starten på en UVIfølelse. Er sikkert noe annet.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Husker jeg var hos legen som 16-åring.. Med UVI og mamma på slep.. Holdt på å dævve da legen spurte om jeg hadde kjærste og sa at jeg måtte tisse så fort som mulig etter at vi hadde hatt sex..
|
Jeg har alltid en pakke med tranebærkapsler liggende for sånne "nesten-UVIer". PAsser og på å drikke mye sur veske. Vann med sitron, etc.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |