![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Nei bare en tanke..
Jeg har nå hatt mens i 14 dager og det uroer meg, så da kommer det mange rare tanker i hodet. Vi skal nok prøve på en lillbrøster til småen snart og da er sånt litt kjekt å være obs på. |
Sitat:
Kroppen reagerer veldig fort på hormonendringer, bare nå da jeg slutta med p-piller og satte inn kobberspiral blødde jeg i fire uker. Veldig kjedelig, men nå går det seg til! :) |
Sitat:
Bare så kjedelig når sånt står på.. Jeg har jo ikke hatt skikkelig mens på over ett år, så dette er jo nesten som å få mens på nytt igjen og da mye mer enn hva jeg er vandt til. Så det er skremmende når det skjer, men vi får håpe det gir seg snart. Nesten som de 6 ukene etter fødsel dette... mye og lenge. |
Jeg lurer på... Kanskje et kjempeteit spørsmål.
Men, er det greit å bo i et hjem uten planter? Alle plantene mine dauer, fordi jeg glemmer dem når jeg er ute og reiser... |
Hvorfor skulle ikke det være greit? Det er det mange som gjør. Det er ikke plantene i hjemmet ditt som sørger for oksygenet du puster inn. :)
Men det er mange planter som trenger lite vann da, kaktuser kan leve i månedsvis (ja, årevis) uten vann. |
Om du liker å ha litt planter for pynten sin skyld, så finnes det haugevis av plastikkplanter på plantasjen som ser helt ekte ut :ja:
Men der er ingen praktisk grunn til å ha planter, som nevnt her så er det ikke de som sørger for oksygenet, og jeg ser ikke noen feil i å ikke ha planter hjemme. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Han KAN avtale spesifikt med deg om endring, men da må du si deg villig til å endre - noe du ikke MÅ gjøre :) Du skal ikke tape penger på denne endringen - mister du nå kveldstillegget forresten eller har du fastlønn? Hadde han feks bedt deg jobbe en dag du vanligvis har fri - skal du ha overtidsbetalt for hele denne dagen om den kommer i tillegg til din vanlige vaktliste. Hilsen også NITO-medlem :) Ps - er du usikker, ring NITO og snakk med en rådgiver. De er kjempegreie og snakke med og kan veilede deg enkelt og greit :) |
Til dere som handler på Iherb: hvilken Stevia bruker dere? Jeg vil ha både flytende og fast, og jeg vil helst ha noe som ikke er blandet ut med maltodextrin og alt annet slags ræl. Ser mange av Iherb sine Steviatyper er utblandet men de er ikke så flinek til å oppgi hva de virkelig har oppi.
Edit: never mind jeg fant omsider den tråden der det var noen anbefalinger :D |
Jeg har drevet å kuttet ut på melken, men så tittet jeg på en pakke med laktosefri melk, og der var det 3,9kh pr 100, så kan det være et alternativ? Nå har jeg aldri smakt på laktosefri melk, men er det noe bedre i forhold til lavkarbo, enn "vanlig" melk?
|
Sitat:
Jeg satte av mobilen og sov til kl 11 med vilje i dag. Jeg "visste" ikke at jeg var satt opp på dagskift. :geip: Jeg tenkte på å dra bort, men syntes det var litt vel slemt. Da jeg kom på jobb (sånn litt over 12) så lurte sjefen på hvorfor jeg ikke kom om morgenen. Og jeg fortalte jo at han må informere om forandringer i skiftplanen og det var flaks at jeg ikke var bortreist eller hadde planer i dag. Han la seg langflat og sa at det var hans feil. :geip: |
Sitat:
|
Laktose er jo melkesukker, er ikkje den laktosefri melka tilsett vanleg sukker i staden?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Gåte....hvor i landet er vi??
Andre påskeharen som du jo vil råke i flott natur, langt fra storby-bråket Dyr med horn de passer på... Glasshytte og lavvo har de óg! "Den buktende elva" på det lokale språket... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|